Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verlengde garantie

vragen over de T5
Plaats reactie
Fr@nky
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2007, 21:16

verlengde garantie

Bericht door Fr@nky »

Ik twijfel om wel of niet een verlengde garantie af te sluiten, mijn bus is 15 feb 2 jaar , heb wel inmiddels een aantal garantie reparatie's gehad, zoals spiegel verwarming de bekende bonk bij verkeersdrempels ( 1linker schokbreker ) remlichtschakelaar , extra koelwaterverwarming die niet bij kwam reset via software
De bus heeft inmiddels 78500km gereden. 130 pk, lwb, automaat
mijn dealer heeft mij een folder gegeven waar het kosten plaatje in staat 578.34 euro incl btw, per jaar tot max 6 jaar of max 160000 km.
Hoe zijn de meningen hier over ?
Hilko
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:09

verlengde garantie

Bericht door Hilko »

Verlengde garantie is altijd aan te bevelen. Het is voor de restwaarde ook beter. Reken het maar eens uit wat het jou meer gaat kosten per km. Het dekt de duurste componenten die kapot kunnen gaan, daarom adviseer ik om de verlengde garantie te nemen ondanks de reguliere onderhouds beurten. Er zijn genoeg voorbeelden in het forum genoemd waarbij verlengde garantie een uitkomst zou zijn geweest. Het voorkomt in ieder geval een hoop gezeur en ellende. Groet. Hilko.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Ik begrijp het ook niet, dat dit niet als optie wordt mee genomen bij de aanschaf van een nieuwe auto.
Voor het bedrag (290 ex.) per jaar ben je overal vanaf, dus ik rijdt 4 jaar lang onbezorgd in mijn T5.
En aangezien ik rond de 22.000 km per jaar rijdt, moet het lukken.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Je hebt ook nog dat je een eigenrisico hebt van 150 euro incl btw en dan betaal je 314 ex btw per jaar. De mijne wordt eind februari ook 2 jaar en ik wil de garantie verlengen voor onder meer airco, turbo, automaatbak enz dus de dure reparaties.
Afbeelding
Plaats reactie