Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorstellen/vraag distributieriem

vragen over de T4
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: Voorstellen/vraag distributieriem

Bericht door Paulus »

Oudere types span je de riem met de waterpomp,latere modellen zit echt wel een spanrol op. :toppie

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Voorstellen/vraag distributieriem

Bericht door benvan »

Wel zo correct tegenover iedereen die mij advies heeft gegeven even een update. Vanmorgen heeft een monteur naar de DR gekeken en is tot de conclusie gekomen dat deze er niet al te lang inzit, de tekst e.d. waren nog duidelijk te zien. Gebaseerd op de km stand en de sticker onder de motorkap kan dat kloppen : +/- 50.000 km.

Dus.......dank zij weetjeweel weetikhet !!!.........gr.Ben
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Voorstellen/vraag distributieriem

Bericht door Roger B. (11)61 »

en wat als die riem nu binnen pakweg 35.000 km knapt omdat ie toevallig toch nu al 80.000 achter de kiezen heeft...... wat zegt die monteur dan?

ik vind dat zulke gevaarlijke uitspraken naar een klant toe...... heel makkelijk om te zeggen: "ja hoor meneer, dat kan gewoon blijven zitten, die zit er niet zo lang op" en als je dan de vermoedelijke kmstand aanhoud en van plan bent op tijd terug te gaan voor de riemwissel, maar je riem dat niet red geven ze vast geen thuis want dan kost het geld :bonk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
benvan
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2010, 22:07
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Voorstellen/vraag distributieriem

Bericht door benvan »

@ Roger : Ik vind dat niet alles en iedereen is te wantrouwen. Uiteraard komen er vervelende zaken voor maar naast de integriteit van betreffende monteur zal hij toch zijn naam niet op het spel willen zetten door een verkeerd advies te geven / diagnose te stellen met de kennis dat indien deze verkeerd is de gevolgen voor mij ( maar uiteindelijk ook voor hem ) niet al te plezierig zijn. En....indien je van dit wantrouwen uit gaat kan je zelfs stellen dat na plaatsing van een nieuwe DR ook problemen kunnen ontstaan, lijkt me geen fijn leven .... Have a little faith ( sometimes ) !! ................gr.Ben :) :)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Voorstellen/vraag distributieriem

Bericht door Roger B. (11)61 »

wat ik bedoel is dat een monteur makkelijk kan zeggen tegen een leek dat de riem nog goed is en vast wel x-km mee kan.... maar als er dan halverwege die termijn toch een riembreuk optreedt, dan ben je als klant wel het haasje, dan gaan ze niet de bijkomende schade gratis herstellen omdat ze een verkeerde inschatting gemaakt hebben.

Mij wordt ook regelmatig de vraag gesteld of een distributieriem gecontrolleerd kan worden (als een kennis weer eens een tweedehands autotje gekocht heeft) ik antwoordt dan steevast dat ik misschien kan zien of ie slecht is, maar niet kan zeggen of ie goed is. Bij de minste of geringste twijfel vervangen is mijn advies altijd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie