Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

60.000 km en verlengde garantie

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

60.000 km en verlengde garantie

Bericht door peter T5 »

Vandaag even mijn bus weggebracht voor zijn 60.000 km beurt en gelijk maar even geinformeerd naar de verlengde garantie. Kosten zijn bij mijn dealer € 314 ex btw per jaar met een eigen risico van 125 euro of € 465 ex btw per jaar zonder eigen risico. De voorwaarden zijn wel dat de auto bij het afsluiten van de verlangde garantie dat de auto nog in de fabrieksgarantie valt en mag niet meer dan 100.000 km gereden hebben.

Ik heb dus maar de garantie met 2 jaar laten verlengen.
Afbeelding
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

En dat je garantie vervalt zodra je boven de 160.000 km uitkomt!!!

Ook ik wilde de verlengde garantie, maar na veel zoeken en vragen... kleine lettertjes,.... bevriende verkoper etc.
Bleek dat mijn anderhalf jaar jonge busje met slechts 215.000 km niet in aanmerking komt voor deze verlengde garantie.
Duidt dit nu op vertrouwen van VW in haar eigen product?????
JJR
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:32

Verlengde garantie niet mogelijk

Bericht door JJR »

Graag had ik de garantie verlengd voor mijn T5 bj maart.2005 ,56000 km, maar mijn garage doet hier niet aan mee, werd mij medegedeeld
De garage is een officiele VW dealer.
Is de verlengde garantie afhankelijk van een dealer?
Wie weet hier meer van??
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Ik heb dus wel verlengde garantie (290 ex per jaar), deze is gelijk met mijn aankoop afgesloten via de dealer.
Dat je dealer hier niet aan doet is dus lariekoek, aangezien je garage het ook weer onderbrengt bij een verzekeringsmaatschappij.
En inderdaad is het maximum 100.000 km, op vrijwel alles.
Uiteraard de slijtagedelen uitgesloten (ruitenwissers banden etc). :goodidea
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
cali
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:21

Bericht door cali »

heb hier ook over nagedacht toen wij onze california t5 bestelden en heb via vw een wecare genomen voor 5 jaar , heb dus gedurende 5 jaar totale garantie op alles wat aan de wagen zit en dit is bij de confortline + met nog wat extra optie's van dit type camper niet niks + gedurende 5 jaar alle onderhoud inbegrepen , juist de banden is voor eigen rekening ,
berekend op onze camper waarde voor 5 jaar + een gemiddelde van 19 000 km per jaar betaal ik maandelijks 65 euro .
Ik voel mij hier zeer veilig bij , heb wereld wijde assistentie en bv na 3 jaar zouden de 3 batterijen en de elektronische airco het eens moeten begeven wat gaat het mij dan kosten
:huilen
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

1e jaar verlengde garantie € 375 (tot max. 120.000 km) ; voor 2 jaar € 740 (tot max. 150.000 km; inc. BTW). Ik denk er serieus over na, ondanks mijn lage aantal jaarkilometers.
Vreemd dat de dealers niet allemaal op 1 lijn zitten. Krijg uit de berichten toch wel de indruk dat VW niet helemaal overtuigd is van de kwaliteit van de T5....
German-Shepherd
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:43

Bericht door German-Shepherd »

Heb verschillende keren bij mijn garage naar verlengde garantie geinformeerd.
Mijn garage doet dit dus OOK NIET

Painter heeft een tijdje terug hier uitvoerig een artikel over geplaatst in dit forum
waarmee ik naar de dealer geweest ben

De garage moet dan bij een bepaalde organisatie aangesloten te zijn, die deze verlengde garantie "verzorgd"

Het is toch vreemd, dat een VW garage hier niet standaard bij aangesloten is
Waarom komt Pon niet met een verlengde garantie termijn voor elke garage

Indien ik een verlengde garantie zou willen moet ik een andere dealer zoeken
voor zover ik weet is er geen dealer in het noorden die hierbij aangesloten is

Inmiddels ben ik de 2 jaar voorbij = geen garantie meer met 89000km

German-Shepherd
Hilko
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:09

verlengde garantie

Bericht door Hilko »

Bij deze een opmerking van mijn kant.

Bij de officiele bedrijfswagen dealer kun je deze Care port verlengde garantie afsluiten. Geen enkel probleem.
Vraag er naar en vraag naar de folder die hier specifiek over gaat.
Er zijn wel een paar beroepsgroepen die er niet onder vallen en dit zijn de bekende koeriers, Taxi, leswagen of huurauto's. Inderdaad is de maximale km. stand 160.000.. U kunt kiezen bij aankoop of aansluitend op uw fabrieksgarantie van 2 jaar voor een looptijd van 12 of 24 maanden. Vlak voor afloop van de gekozen periode kunt u uw contract iedere keer verlengen met 12 maanden tot een leeftijd van 6 jaar of maximaal 160.000 km.

Groet. Hilko.
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Ook te lezen op de site van VW

Bericht door peter T5 »

De verlengde garantie is bij elke dealer af te sluiten lijkt mij.

http://www.vwbedrijfswagens.nl/index/ho ... nl,00.html
Afbeelding
Hilko
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:09

verlengde garantie

Bericht door Hilko »

Klik maar eens op de button voor dealers.
Hier staan alleen de bedrijfswagendealers op.
Groet. Hilko.
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Je laat je bus toch ook bij een bedrijfswagendealer onderhouden of zie ik dat verkeerd??? Bij mij mag de dealer waar ik mijn auto koop ook het onderhoud uitvoeren, dus dan zit je altijd bij een bedrijfswagendealer en die bieden dus ook allemaal de verlengdegarantie.
Afbeelding
Plaats reactie