Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Andere motor

vragen over de T4
Plaats reactie
tai sabaki

Andere motor

Bericht door tai sabaki »

Hallo allen!

Wie weet iets van ruilmotoren? Ik heb nu een 2.5 TDI die van 102 pk naar 136 pk gechipt is.
Nu zou ik wel een andere motor van bv een caravelle willen hebben die 150 pk heeft en deze dan ook laten chippen zodat ik iets van 175 pk heb.
Wie weet of daar bedrijven van zijn in Nederland of anders Duitsland die gereviceerde ruilmotoren inbouwen? En wie weet wat dat dan ongeveer kost?
Ik heb qua auto's 2 linker handen en kan alleen mijn auto wassen en dan ook nog in de wasstraat.

Met vriendelijke groet,
Ron
Roger B. (11)61

Re: Andere motor

Bericht door Roger B. (11)61 »

meestal wordt een ruilmotor dan dus hetzelfde type dan er nu in zit...

maar ga voor een 150pk Ruilmotor inclusief alles wat anders is (Turbo, verstuivers, eventueel brandstofpomp, motormanagement) maar uit van minimaal 5000 euro, daar moet je dan de ombouwkosten nog bij rekenen. Eigenlijk moet je dan ook grotere remmen en als je het heel goed wil aanpakken ook ASR/ESP inbouwen.................................... al met al een dure operatie als je het moet laten doen............. kun je beter de huidige auto inruilen op een 150pk en die chippen of zelfs op een T5 174PK en die chippen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
René
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Andere motor

Bericht door René »

Je moet een compleet ombouw pakket op de kop zien te tikken. Dan ben je het voordeligst uit
Je moet ook ABS overzetten.
Uitlaat is ook anders ( met name 1e gedeelte)

kijk eens op ;

http://multivan.web-log.nl/multivan/van ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

of deze

http://multivan.web-log.nl/multivan/omb ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rene
Plaats reactie