Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afwatering T4

vragen over de T4
Plaats reactie
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Afwatering T4

Bericht door gijsplas »

Kan iemand mij op een voor een T4 beginner begrijpelijke manier uitleggen waar de afwatering plaatsvindt onder de voorruit.
Misschien kan er zelfs een fotootje bij, maar een duidelijke uitleg zou ook voldoende moeten zijn.
Ik heb wel een paar andere berichten gelezen (en o.a. ook over een paravan ? - die term ken ik al helemaal niet) maar mij is niet duidelijk wat er nou precies verstopt kan zitten en waar dat dan precies zit. Aan de ene kant zit onder de voorruit één gat en aan de andere kant 2 gaten waar het hemelwater in verdwijnt, maar waar gaat het daarna naartoe of waar hoort het naartoe te gaan ?
Ik denk dat er ergens iets verstopt zit en wil dat graag doorprikken, maar waar oh waar ?
Ik ben sinds heel kort de trotse bezitter van een T4 Multivan uit 1995 maar wel één met een lekkage in de cabine, volgens mij vrijwel zeker veroorzaakt door een verstopte afvoer.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gijs
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Afwatering T4

Bericht door Multivan Generation »

heeft je multivan een airco?
Zo ja, dan zou het goed kunnen dat het condens slangetje hiervan niet meer goed in de vloer zit.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: Afwatering T4

Bericht door gijsplas »

Geen airco dus dat kan het niet zijn.
Ik ga meer eens kijken of ik ook zo'n composthoop of ander soort verstopping heb.
Bedankt voor de reakties !
Gijs
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Afwatering T4

Bericht door bartt4 »

of je voorraam zelf is lek. kitnaad die los ligt. ff controleren ddor met lucht spuit van binnen langs je raam te gaan en iemand anders voelen aan de buitenkant.;
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
peter 882
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:26
Locatie: Emmen

Re: Afwatering T4

Bericht door peter 882 »

of je voorraam zelf is lek. kitnaad die los ligt. ff controleren ddor met lucht spuit van binnen langs je raam te gaan en iemand anders voelen aan de buitenkant.
Maar je kunt ook zeepsop buiten op de raamrand doen en als er dan belletjes tevoorschijn komt zit er een lekje .

Peter 882 :T44EVER
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Afwatering T4

Bericht door Doka Driekus »

Dit topic herrinnerde me er aan dat ik ook nog eens achter de spatschermen van de T4 moest kijken. Vanmiddag had ik daar even gelegenheid voor en hoewel het meeviel heb ik toch ook rotzooi achter de schermen vandaan gehaald. Ze zijn weer mooi schoon van binnen :toppie

Groeten,
Erik
Plaats reactie