Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Startproblemen 2; 2.4D 1995

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

Startproblemen 2; 2.4D 1995

Bericht door Bert B »

2.4D 1995 LWB handgeschakeld (5-bak)

Als deze wel aangesleept kan worden en gewoon gelijk goed loopt, maar niet zelfstandig wil starten, wat kan er dan aan de hand zijn?!

Het aanslepen, koud, nachtje stil gestaan, er kwam een gigantische blauwe wolk uit toen hij aansloeg, maar dat lijkt mij van het vele proberen te starten zonder dat hij aan wilde slaan. De tweede keer nadat er even geprobeerd was te normaal te starten maar dat niet lukte was er eigenlijk geen noemenswaardige rookpluimpje bij het aanslaan met aanslepen.

Het zelfstandig niet starten: :muur motor gaat goed rond door de startmotor, gloeilampje geeft netjes goede functie aan, gaat na ±5sec uit, gloeirelais schakelt hoorbaar en zonder de behuizing erom is zelfs een klein vonkje te zien op het contactvlak (contact lijkt dus goed gemaakt te worden).

...help... waar moet ik zoeken?
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Startproblemen 2; 2.4D 1995

Bericht door Roger B. (11)61 »

gloeistiften checken

bij aanslepen maakt ie meer toeren dus meer compressieeinddruk dus beter aanslaan.........

kan ook aan je compressie liggen, daarvoor zou je compressiemeting moeten (laten) doen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: Startproblemen 2; 2.4D 1995

Bericht door RPS »

Kunnen het misschien ook de verstuivers zijn die niet echt meer een nevel geven maar een straaltje waardoor de brandstof niet goed mengt met de lucht in de cilinder?
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Plaats reactie