Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

servo pomp

vragen over de T4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: servo pomp

Bericht door bartt4 »

komt strakkies nog wel een langer lijstje.
Turbo
leidingen
spruitstukkken.
.......
.......
Nieuwe zuigers(oude gesmolten)
:knipoog Nieuw blok(2.5 tdi)
RUBBEREXPRESS
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: servo pomp

Bericht door gait »

Er zijn meer mensen met dezelfde gedachten....
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: servo pomp

Bericht door TRANSPRTER »

ik begin zo wat te twijfelen voor de turbo.door dat ik wekelijks achter vers zeewater nu ga(voor mijn zeeaquarium).want ik breng 2200l mee per keer .en ik rij er toch en kleine 180 km mee rond.en ik moet zeggen dat ze het zeer goed ophaalt.op platte stukken rij ik vlotjes 110km/h
ja als het berg op is moet ik de gas eens volledig opentrekken....dan heeft ze het soms wat moeilijk...wie niet als je meer als 2ton trekt...en het beste vind ik dat de temperatuur perfect blijft gangen
bartt4 schreef:komt strakkies nog wel een langer lijstje.
Turbo
leidingen
spruitstukkken.
.......
.......
Nieuwe zuigers(oude gesmolten)
:knipoog Nieuw blok(2.5 tdi)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: servo pomp

Bericht door Pascal-141 »

TRANSPRTER schreef:ik begin zo wat te twijfelen voor de turbo.door dat ik wekelijks achter vers zeewater nu ga(voor mijn zeeaquarium).want ik breng 2200l mee per keer .en ik rij er toch en kleine 180 km mee rond.en ik moet zeggen dat ze het zeer goed ophaalt.op platte stukken rij ik vlotjes 110km/h
ja als het berg op is moet ik de gas eens volledig opentrekken....dan heeft ze het soms wat moeilijk...wie niet als je meer als 2ton trekt...en het beste vind ik dat de temperatuur perfect blijft gangen
bartt4 schreef:komt strakkies nog wel een langer lijstje.
Turbo
leidingen
spruitstukkken.
.......
.......
Nieuwe zuigers(oude gesmolten)
:knipoog Nieuw blok(2.5 tdi)

Ach , zolang je niet gaat overdrijven met turbodruk , afstelling , en het aantal PK's niet constant volledig gaat gebruiken , dan lukt dat wel ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: servo pomp

Bericht door bartt4 »

Pascal-141 schreef:
TRANSPRTER schreef:ik begin zo wat te twijfelen voor de turbo.door dat ik wekelijks achter vers zeewater nu ga(voor mijn zeeaquarium).want ik breng 2200l mee per keer .en ik rij er toch en kleine 180 km mee rond.en ik moet zeggen dat ze het zeer goed ophaalt.op platte stukken rij ik vlotjes 110km/h
ja als het berg op is moet ik de gas eens volledig opentrekken....dan heeft ze het soms wat moeilijk...wie niet als je meer als 2ton trekt...en het beste vind ik dat de temperatuur perfect blijft gangen
bartt4 schreef:komt strakkies nog wel een langer lijstje.
Turbo
leidingen
spruitstukkken.
.......
.......
Nieuwe zuigers(oude gesmolten)
:knipoog Nieuw blok(2.5 tdi)

Ach , zolang je niet gaat overdrijven met turbodruk , afstelling , en het aantal PK's niet constant volledig gaat gebruiken , dan lukt dat wel ...
bij een 1.9 durf ik dat wel aan maar een 2.4 is gewoon minder sterk en heeft hekel aan warmte.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: servo pomp

Bericht door bartt4 »

TRANSPRTER schreef:ik begin zo wat te twijfelen voor de turbo.door dat ik wekelijks achter vers zeewater nu ga(voor mijn zeeaquarium).want ik breng 2200l mee per keer .en ik rij er toch en kleine 180 km mee rond.en ik moet zeggen dat ze het zeer goed ophaalt.op platte stukken rij ik vlotjes 110km/h
ja als het berg op is moet ik de gas eens volledig opentrekken....dan heeft ze het soms wat moeilijk...wie niet als je meer als 2ton trekt...en het beste vind ik dat de temperatuur perfect blijft gangen
bartt4 schreef:komt strakkies nog wel een langer lijstje.
Turbo
leidingen
spruitstukkken.
.......
.......
Nieuwe zuigers(oude gesmolten)
:knipoog Nieuw blok(2.5 tdi)
dus jij doet niet water naar de zee dragen. Maar water uit de zee dragen :bifun :bifun :bifun :klappen :klappen :jump :jump :bonk
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: servo pomp

Bericht door Multivan Generation »

2200 liter is grofweg 2180 kg is flink over beladen :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: servo pomp

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:2200 liter is grofweg 2180 kg is flink over beladen :zwaai
Overbeladen ?
Nee hoor : het hoeft niet allemaal op een aanhanger te staan hé : bvb 1500L op aanhanger en 700L achterin de T4 :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
TRANSPRTER
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29

Re: servo pomp

Bericht door TRANSPRTER »

klopt .liever wat meer kg in de aanhanger dan in de bus........ :T44EVER
Pascal-141 schreef:
Multivan Generation schreef:2200 liter is grofweg 2180 kg is flink over beladen :zwaai
Overbeladen ?
Nee hoor : het hoeft niet allemaal op een aanhanger te staan hé : bvb 1500L op aanhanger en 700L achterin de T4 :knipoog
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: servo pomp

Bericht door GerJol 716 »

Multivan Generation schreef:2200 liter is grofweg 2180 kg is flink over beladen :zwaai
Effe opnieuw rekenen hé,

Zeewater heeft een dichtheid van ±1030 g/L, dus dan kom je met 2200 liter op pakweg 2266 Kg.
Ik denk dat jij met de dichtheid van "gewoon" water rekening hebt gehouden.

Sorry ff off topic, maar moest ff mieren..... :lach

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: servo pomp

Bericht door Multivan Generation »

GerJol 716 schreef:
Multivan Generation schreef:2200 liter is grofweg 2180 kg is flink over beladen :zwaai
Effe opnieuw rekenen hé,

Zeewater heeft een dichtheid van ±1030 g/L, dus dan kom je met 2200 liter op pakweg 2266 Kg.
Ik denk dat jij met de dichtheid van "gewoon" water rekening hebt gehouden.

Sorry ff off topic, maar moest ff mieren..... :lach

Gerard
Zegguh zaadjes kijker.... Het was grofweg he... en ik had voor het voorbeeld gewoon water genomen ja :knipoog :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie