Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

startmotor

vragen over de T4
Plaats reactie
john 694
Berichten: 671
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:33
Locatie: noord-holland

startmotor

Bericht door john 694 »

nu zou ik van het weekende ff op nieuwjaarsreceptie heeft de startmotor het begeven :ie
dus zondag ff op Ebay een nieuwe aangeschaft uit duitsland.
dus denk dat duurt nog wel een paar dagen maar was vandaag dinsdag al binnen :toppie :gekte
dus ff de buurman in zijn gagage en ff :werkaanT4 aan de :driveT4 .
maar wat een kl**t* boutjes JA die inbus je kan er haast niet bij met die grote kl**we.
maar goed ff een uurtje :werkaanT4 alles er af bullbar,beschermingskap.
zit het er al weer op dus het viel wel mee :adhd
nu nog ff alles inelkaar sleutelen beschermingskap,bullbar en klaar alweer bijelkaar 2,5 uurtjes werk :toppie

gr john 694
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008 :driveT5
Gebruikersavatar
daan de buschaufeur
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 dec 2007, 20:38
Locatie: geersdijk

Re: startmotor

Bericht door daan de buschaufeur »

hoef je niet de bus telkens weer aan te slepen :ikrij
maar een andere vraag:?
hoe krijg je het voor elkaar om een carter beschermer en een
bullbar samen te monteren???
heb je er misschien fotooos van????
goedkoop is niet altijd goed
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: startmotor

Bericht door dennisvt4 »

met een lange inbus (dop) kan je toch makelijk die bouten losdraaien, ff latten schrikken en losdraaien
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: startmotor

Bericht door Multivan Generation »

Daarmee heb ik het ook gedaan.
Met een verlenger er nog op
Met het juiste gereedschap wat het zo voor elkaar.

Ik ben eerst ook met een imbussleuteltje aan de gang geweest,
nou dat werd echt niets :ie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: startmotor

Bericht door Pascal-141 »

daan de buschaufeur schreef:hoe krijg je het voor elkaar om een carter beschermer en een
bullbar samen te monteren???
heb je er misschien fotooos van????
In de carterbeschermplaat moet je gewoon 2 stukjes wegslijpen , dan heb je plaats om de bullbar te monteren en kun je de beschermplaat nog makkelijk monteren/demonteren
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: startmotor

Bericht door Herman744 »

Hallo,

Heb de startmotor, 2.4 AAB 1992, vorige week laten reviseren. Hiervoor de drie boutjes verwijderd en later weer aangebracht met lange inbussleutel. De achterste (moeilijk bereikbare) eveneens met inbussleutel met op de korte zijde twee pijpsleuteltjes voor verlenging. Mijn vraag is nu. Kun je de achterste schroef voldoende vast draaien met zo'n lange inbussleutel? Moet een kracht van 70 Nm gebruikt worden, meen ik. Momentsleutel heb ik niet.

Groeten,
Herman744
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: startmotor

Bericht door Multivan Generation »

@ Herman,
dit is er nu zo eentje,
als jij vindt, dat het goed vast zit,
dan zit het goed vast he :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
john 694
Berichten: 671
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:33
Locatie: noord-holland

Re: startmotor

Bericht door john 694 »

de beschermplaat moet er wel vanaf anders kan je er echt niet bij :toppie .
ja met een lange inbusdopsleutel anders lukt het helemaal niet.
bij mij zitten de steunen op de plaats waar je de beschermkap aan de voorzijde vastzet:yes
zal wel ff een foto'je maken. :bonk
gr john 694
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008 :driveT5
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: startmotor

Bericht door Pascal-141 »

john 694 schreef:de beschermplaat moet er wel vanaf anders kan je er echt niet bij :toppie .
ja met een lange inbusdopsleutel anders lukt het helemaal niet.
Hangt er vanaf welke motor er in je T4 zit : heb onlangs de startmotor vervangen van een 1,9TD , en dat heb ik gewoon langs boven gedaan , motorbeschermplaat onder heeft er niet eens onderuit geweest. Op 20 min was het klusje geklaard .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
john 694
Berichten: 671
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:33
Locatie: noord-holland

Re: startmotor

Bericht door john 694 »

het is een 2,5 tdi :ikrij
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008 :driveT5
krantenboer
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33
Locatie: Hoogkerk

Re: startmotor

Bericht door krantenboer »

hallo ik heb zelf een t4 2,5 tdi met bullbar maar ik kon m,n carterbeschermkap er zo onderweg halen 4 boutjes dop 13 en 2 m6 moertjes alles met mekaar ruim een uur werk om de startmotor te vervangen.
groeten uut hoogkerk
Plaats reactie