
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Helaas ik moet morgen werken, had graag even gekomen. Dynamo is een zware type de
had verschillende accu's er in staan zal maandag nog even kijken dacht iets van 120Amp.

- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
H'e'e'e'e Rinke, hij "liep" idd direct en keurig, hoop dat je er veel plezier van mag hebben. (wel jammer dat nu juist de HUURbus moest assisteren....
)



Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Afgelopen avonden weer bezig geweest met de bus, schuifdeur ook helemaal omgebouwd met de
bus spullen, centrale vergrendeling, slot deurvangers enz. deur sluit weer als een kluis.
verder de standkachel getest en deze deed het ook in 1 keer, moest eerst wel opgang komen diesel doorpompen en ontluchten maar daarna lekker warm.
rook en stank, kijken, voelen, ruiken jahoor er lag een stroomkabel met beschermhoes tegen de standkachel te smelten deze snel ervan afgehaald, alleen de beschermhoes was een beetje gesmolten
. Verder zitten we nog steeds met een leeglopende accu, deze vanavond aan een grotere acculader gezet en deze gaf aan dat ie vol is
hoop dat de accu rot is ook al is ie net 2 jaar oud zit niet te wachten op een lek stroompje in die giga kabelboom/bos, de tweede accu, getest bij de accuboer en in prima staat bevonden, staat nu in de bus, kijken of deze zaterdag vol of leeg is dan word er wat meer duidelijk over het hoe en wat.
Langzaam aan zijn we op weg naar het einde van het project, ook al blijft er nog veel te doen aan m'n bussie.


verder de standkachel getest en deze deed het ook in 1 keer, moest eerst wel opgang komen diesel doorpompen en ontluchten maar daarna lekker warm.





Langzaam aan zijn we op weg naar het einde van het project, ook al blijft er nog veel te doen aan m'n bussie.

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
issie weer.
Probleem met lekstroom is opgelost, de stuurkabel van de dynamo zat op een constante plus
maar daarmee hebben we weer een ander probleempje nu blijf het acculampje op het dashboard constant branden. Probleem was dat er op de
bus bij de dynamo een soort verdeler zat, deze hebben we er tussen uit gehaald. er was qua elektra een aantal aanpassingen gedaan aan de de
bus dus dit vergt enig herstel werk.
Verder is de vloermat terug geplaatst en is het dashboard, op de zekeringkast na, helemaal dicht gebouwd. Radio/navigatie werken ook helemaal, alarm word komende avond of zaterdag verder ingebouwd/afgemonteerd. Als we de storing van het accucontrolelampje verholpen hebben en de laatste puntjes zijn op de I gezet dan kan er test gereden worden. Bijna klaar dus.....(ok ze moet ook nog gespoten worden...).

Probleem met lekstroom is opgelost, de stuurkabel van de dynamo zat op een constante plus



maar daarmee hebben we weer een ander probleempje nu blijf het acculampje op het dashboard constant branden. Probleem was dat er op de


Verder is de vloermat terug geplaatst en is het dashboard, op de zekeringkast na, helemaal dicht gebouwd. Radio/navigatie werken ook helemaal, alarm word komende avond of zaterdag verder ingebouwd/afgemonteerd. Als we de storing van het accucontrolelampje verholpen hebben en de laatste puntjes zijn op de I gezet dan kan er test gereden worden. Bijna klaar dus.....(ok ze moet ook nog gespoten worden...).
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Dat blokje is een diode blok, om twee accu´s op een dynamo te laden.
Zo te zien is het er eentje met R contact (compensatie voor spanningsregelaar omdat er 0.7 volt door het diodeblok opgenomen wordt ).
Op dat R contact wordt vaak het acculampje ook mee aangesloten, wat dus kan resulteren in een lekstroom.
Gerard
Zo te zien is het er eentje met R contact (compensatie voor spanningsregelaar omdat er 0.7 volt door het diodeblok opgenomen wordt ).
Op dat R contact wordt vaak het acculampje ook mee aangesloten, wat dus kan resulteren in een lekstroom.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Na testen blijkt dat de dynamo overleden is althans "iets" in de dynamo dat gaat nagekeken en dan als dat mogelijk is gerepareerd worden.
Verder is de bus zo goed als af, als woensdag de dynamo terug is en alles werkt dan kan de zekeringkast dicht, de bestuurdersstoel geplaatst, en dan is het proefrijden
en hopen dat alles het blijft doen.

Verder is de bus zo goed als af, als woensdag de dynamo terug is en alles werkt dan kan de zekeringkast dicht, de bestuurdersstoel geplaatst, en dan is het proefrijden



































- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4501
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”


Groetjes webmaster Henk-1
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

- marcel 415
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
- Locatie: grunniggerlaand
Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”
Henk-1 schreef:goed bezig Rimu






Vandaag de dynamo er onder uit gehaald en nu maar afwachten wat ermee aan de hand is (zie foto), woensdag weten we meer.
Verder heb ik op internet de nederlandse aansluit en bedieningshandleiding van de 7 dagen timer gevonden had al wel via Oskar 725 de duitse versie maar nederlands is toch handiger/makkelijker. De opplak bediening heeft dus plaats gemaakt voor een mooie inbouw, meteen ook display en knop verlichting op de lichtschakelaar aangesloten.
Nu alleen nog de kapjes boven en onder de stuurkolom mooi passend krijgen, wat ze ermee gedaan hebben weten we niet maar mooi passen doen ze niet er moet hier en daar wat weggeveild worden.
Woesdagavond de dynamo en de kapjes en testen, opruimen en beginnen met schoonmaken van de loods. Donderdag reserve avond voor onvoorziene dingen.
Zaterdag haal ik met Jan de bus op (Jan mag de eerste tocht er mee rijden) en gaan we naar de VW garage (AVenU) waar die meteen de brug op gaat

