Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wieltje schuifdeur

vragen over de T4
Plaats reactie
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

wieltje schuifdeur

Bericht door Rogier663 »

Hallo,

Vandaag bij het dicht gooien van mijn schuifdeur vielen er een aantal kogeltjes uit het lager van het wieltje van de schuifdeur waarmee de deur in de rail loopt.....

Is dit makkelijk te vervangen?? Evt, bestelnummers... Ik heb al gezocht op het forum maar kon bij tips en trucs niets vinden..

Gr. Rogier
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door repelsteeltje »

via ebay in duitsland een compleet revisiesetje bestellen..... of bij de vw dealer, maar ga daar dan wel ffe goed in je schoenen staan als je de prijs hoort....

zoekterm: Schiebetür t4

zie je vanzelf langskomen wat je hebben moet.
rider
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2009, 18:13

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door rider »

het vervangen is niet echt moeilijk, wel ff met twee man de deur tillen.

en, ga zeker maar stevig in je schoenen staan, ja
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door repelsteeltje »

misschien is het wel beter om eerst even een stoel te vragen... De prijs voor dat zakje onderdelen is echt bij het belachelijke af.
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door Rogier663 »

Nou, jullie maken me wel nieuwsgierig!!
krantenboer
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33
Locatie: Hoogkerk

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door krantenboer »

ik meende bij de dealer in groningen ongeveer 100,00 euro daar zakt je de broek vanaf.
groeten uut hoogkerk
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door RPS »

van de week gaf iemand een link van een engelse site hier stonden de verschillende wieltjes ook bij maar volgens mij voor veeeel minder.
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door GerJol 716 »

Als je om dit onderdeel bij de dealer aanklopt, dan krijg je een compleet scharnier voor de schuifdeur.

Het nummer is: 701 843 336 A voor rechts, en kost ± € 150,- :ie
Deze dus:
scharnier.JPG
scharnier.JPG (11.66 KiB) 3059 keer bekeken
En als je deze nodig hebt voor de onderkant, rollengeleiding voor schuifdeur.

Het nummer is: 701 843 406 B voor rechts, en kost ± € 98,- :ie
Deze dus:
rolletjes.JPG
rolletjes.JPG (4.85 KiB) 3058 keer bekeken
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door repelsteeltje »

Als je bijgekomen bent is het adres van je dealer ineens uit je geheugen gewist...... :bonk

Ffe via ebay bestellen dus, de lagers daarvandaan doen het zeker zo lang als de originele.

Gemiddeld duits bedrijf heb je als je via paypal betaald de handel binnen de week in huis.
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door Rogier663 »

oke, bedankt!!! Is i.d.d. voor zo'n klein wieltje veel geld!!!!

Gr. Rogier
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door RPS »

op die engelse site staan drie geleiders varierend in prijs van 15,99 tot 41,99 pas op zijn wel engelse ponden.
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door Multivan Generation »

Misschien ten overvloede maar er wordt in dit topic geschermd met verschillende prijzen voor onderdelen.

De dealerprijzen en onderdeelnummers zoals Gerjol die vernoemd heeft, zijn de kant en klare onderdelen.
Hierbij haal je dus het oude defecte complete onderdeel er uit, en schroeft het nieuwe complete onderdeel er tegen aan. Dit bespaart dus tijd. Je weet daarbij wel, dat het meer kost en dat het 100% goed is.

De andere opmerkingen over onderdelen via Ebay in Duitsland die setjes wielen te kopen:
Die wieltjes zijn vaak van Teflon gedraaid, en worden per setje van 3 gekocht.
Hierbij moet men dus het complete onderdeel demonteren, vervolgens in de bankschroef zetten en de rolletjes verwijderen.
De nieuwe rolletjes er weer terug op "vastklinken". Let er hierbij ook even op, dat heel vaak er bij de Ebay, rolletjes er geen lagering in zit. Je kunt geluk hebben, evenals dat je geluk kunt hebben, dat meteen het juiste setje wat je besteld hebt geleverd wordt. Een vriend van me kreeg dus de verkeerde rolletjes opgestuurd, en daar sta je dan..

Ben je niet handig genoeg om de rolletjes zelf te vervangen, dan zou ik het compleet bij de dealer kopen, want dan is het kant en klaar en ziet het metaal er ook weer nieuw uit.

Bij het terugplaatsen is dit bestandje misschien wel handig:
schuifdeur afstellen :knipoog

Oja nog een hint: markeer alles wat je los gaat halen, even met een dunne markeerstift, zodat je weet hoe het qua positionering zat, kleine moeite maar het kan je aardig wat tijd besparen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ron.h
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 mei 2009, 10:01

Re: wieltje schuifdeur

Bericht door ron.h »

compleet setje via ebay.de laten komen was binnen 3 dagen in huis, netjes bezorgd door koerier gehele traject te volgen via volgnummer gaat vlot. vervangen zelfs hebben we met 2 man gedaan was anderhalf uurtje werk. deurtje rolt prima nou. bestel regelmatig via ebay tot nu toe nooit klachten over materiaal of levering gehad eerlijk gezegd, altijd goed gegaan. zou wel altijd chassisnummer etc. doorgeven
Plaats reactie