heemskerk schreef:Het is maar de vraag of de motorsteun(en) oke zijn. Ik heb bij de Lupo van mijn vrouw gekonstateert dat de achterste motorsteun - dat is in dit geval degene die voorkomt dat het blok kantelt - niet defect is maar wel erg slap waardoor er eigenlijk teveel vrije slag ontstaat. Dit is merkbaar tijdens het rijden met gas los laten en daarna weer gas geven. Zo op het oog zien de rubbers van deze motorsteun er prima uit, toch is deze wel aan vervanging toe. Hoe ben jij tot de conclusie gekomen dat de motorophanging oke is?
Ik dacht eerst ook dat het mijn motorsteun was, dus vervangen, nog steeds hetzelfde, steeds balen dat ik niet optrekken kon zonder gebonk, verder gezocht en toen de conclusie van de aandrijfas het moest zijn. En dat was het.
En ja Joey, dan de hele aandrijf as vervangen, bij de 5 cilinder word geadviseerd om dan ook de as in de versnellingsbak waar de as omheen komt ook te vervangen, volgens mij hoefde dit bij de 1,9 niet. Maar ik zou dit gevoelsmatig ook vervangen, dan weet je zeker dat het goed is. As in de bak zit met een inbus vast aan de binnenkant, kan je zo bij als de as er uit is. Plakje cake, een beetje monteur doet het in een half uurtje.
Ben benieuwd of dit het is.