Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen en direct een vraagje.

vragen over de T4
Plaats reactie
Fons
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2007, 21:45

Even voorstellen en direct een vraagje.

Bericht door Fons »

Hallo mijn naam is Fons en ik heb samen met mijn vrouw een westfalia van bouwjaar 2000 2.5 tdi automaat met 80000 km . Mijn vraag is weet iemand hoe je bij deze auto de versnellingsbakolie moet verversen en het filter. Is het mogelijk dat je dit zelf kan doen? Ik krijg geen duidelijk antwoord bij de VW garage. Daar zeggen ze dat je het pijl via de computer moet controleren is dit zo? Help mij :ie .
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

olie peil wordt inderdaad bij sommige bakken moeilijk om te controleren en bijvullen (geen idee of het via computer kan) omdat sommige fabrikanten de peilstok/vulbuis niet meer nodig vinden bij een automaatbak.

Heb je wel een peilstok, dan moet je vaak met lopende motor in neutraal nadat je alle versnellingen ingeschakeld gehad hebt olie peilen.

Olie (bij) vullen gaat dan via de peilstokbuis

Het filter zit in het carter van de automaatbak, om daar bij te kunnen moet het carter er dus onderuit.

Op zich is dit best te doen, als je een brug of put ter beschikking hebt.

als je geen peilstok hebt moet het vullen waarschijnlijk via een of andere plug aan de zijkant van carter of bak.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
T4Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:11
Locatie: bij Zwolle

Bericht door T4Dick »

Bij sommige bakken moet de olie een bepaalde temperatuur hebben om het peil goed te kunnen meten. De olietemperatuur kun je via de diagnosecomputer uilezen. Misschien bedoelen ze dit bij de garage.

Groet.
Plaats reactie