Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

uitklapraam of "ausstellfenster"

vragen over de T4
Plaats reactie
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

uitklapraam of "ausstellfenster"

Bericht door Beckontheroad »

Iemand ervaring met een uitklapraam of "ausstellfenster" (rechts achter laatste ruit). Staat wel in mijn gebruikshandleiding maar verder nog nooit tegen gekomen.

VW weet ook nergens van (maar dat is niet zo vreemd bij de dealer waar ik wel eens pleeg te komen)

En is het anders niet mogelijk om zoiets zelf in elkaar te zetten?

Alle advies en suggesties welkom

Groet
Joris
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

Ik bedoel dus een Uitstelraam met een verticale as ;-)
zie ook
http://cgi.ebay.de/VW-T4-Multivan-Proje ... dZViewItem

en zelfs electrisch ;-)
groet JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Dat is een optie/accessoire geweest die je alleen via projekt zwo kon verkrijgen, dit is niet origineel VW.
Ik heb het vorig jaar eens op Ebay.de gezien; de verkoper vroeg er toen een minimumprijs voor van 95 euro, maar is toen niet verkocht.

Het lijkt me erg lastig om het lekdicht te krijgen.

Nogmaals, wel eens gezien, zelfs elektrisch bediend, maar niet vanuit VW.

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

Bericht door theo#94 T4 »

Afbeelding
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

theo#94 T4 schreef:http://i17.ebayimg.com/04/i/000/95/9c/ea52_12.JPGbedoel je dit soms
Ja idd die, maar daar moet je de hele bus erbij kopen :bonk
Momenteel worden uitstelramen op veel auto's toegepast en ben nu op zoek om zoiets achteraf in te bouwen.
Suggestie uiteraard welkom
(is zomers nl. behoorlijk warm achterin onze camper)

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Misschien een schuifdakje erin, of schuifruiten met zo'n verluchtingsding van Brandrup erin.

Dit is, zo denk ik, de moeilijkste oplossing voor een T4.
Bij een Sharan is het wel geleverd, dus daar zou je het systeem vandaan kunnen halen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

Multivan Generation schreef:Misschien een schuifdakje erin, of schuifruiten met zo'n verluchtingsding van Brandrup erin.

Dit is, zo denk ik, de moeilijkste oplossing voor een T4.
Bij een Sharan is het wel geleverd, dus daar zou je het systeem vandaan kunnen halen..
Een kanteldak heb ik al voorin zitten, maar door het bed onder het dak kun je niet een 2e plaatsen
en een brandrup ventlilatie rooster maakt veel herrie in de schuifruit van de schuifdeur.
En we hebben thuis een T Corolla met van die ramen en dat werkt perfrect, amper geluid en een enorme ventilatie.
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
caspar823
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 jan 2007, 21:48
Locatie: Lochem
Contacteer:

Bericht door caspar823 »

Hey Joris,
Misschien moet je idd wel de uitzet scharnieren van een Sharan gebruiken en hier met meerdere raamrubbers de lengte van je achterruitsponning maken.

Het boren van gaten in je glas voor de bevestiging vooraan zou ik bij de glasboer in Utrecht doen. Hier heeft Zegert het adres.

Ben nu in de pano van mijn broer een nieuwe motor aan het timmeren. :jump

Groeten,
CLINT
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

[quote="caspar823"]Hey Joris,
Misschien moet je idd wel de uitzet scharnieren van een Sharan gebruiken en hier met meerdere raamrubbers de lengte van je achterruitsponning maken.

Het boren van gaten in je glas voor de bevestiging vooraan zou ik bij de glasboer in Utrecht doen. Hier heeft Zegert het adres.

Vroeg me af of je idd door het glas kunt boren.
Ben vanavond toevallig bij Zegert voor mijn Stabi, zal t m gelijk vragen.

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie