Hallo medeforummers,
Ik heb ook een probleem met mijn CV:
Wanneer ik met de A.B. het slot open gaat deze meteen weer opslot (deur is dan nog niet open geweest) druk nog een keer op A.B. en deuren zijn van het slot. ik kan instappen, uitstappen geen probleem (dus geen veertje in het deurslot) wanneer ik de auto op slot wil doen springt deze weer open, nog een keer en de deuren zijn op slot. Dit gebeurd echter niet altijd. Wanneer het een kabelboombreuk zou zijn dan zou het toch niet moeten kunnen dat bij de tweede keer de deuren wel van het slot blijven??? De kabelboom in de deur is namelijk niet bewogen door de deur te openen o.i.d.
Voor mij een groot mysterie.
Ook springt soms alleen de vergrendeling van het slot in de achterdeur weer open terwijl de rest wel op slot zit.
alvast bedankt voor het meedenken
Rogier663
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ook CV problemen
Re: Ook CV problemen
kabelbreuk hoef je niet uit te sl;uiten. een kennis van mij had ook dit probleem .we hebben een nieuwe kabelboom gemonteerd en het probleem heeft zich nog niet weer voorgedaan .soms ging de auto op slot zonder dat je er bij in de buurt was
Re: Ook CV problemen
Ik heb dit ook wel eens gehad bij mijn oude swiftje. Het probleem was dat het elektrische motortje niet altijd compleet ik de juiste stand kwam te staan waardoor deze weer open of juist dicht ging. Ik heb toen even het stalen stangetje iets verbogen en toen werkte het weer perfect.
Gewoon even bij de bestuurderskant de deurpaneel eraf halen en kijken hoe ver deze beweegt. Kan je hem met de hand nog verder terug halen dan weet je dat de speling niet helemaal goed is. Vaak zitten ze ook vast met een schuifje die je los kan halen en iets verplaatsen. Kan zijn dat deze in der loop der tijd is verschoven door slijtage. Even goed vastzetten dan.
Gewoon even bij de bestuurderskant de deurpaneel eraf halen en kijken hoe ver deze beweegt. Kan je hem met de hand nog verder terug halen dan weet je dat de speling niet helemaal goed is. Vaak zitten ze ook vast met een schuifje die je los kan halen en iets verplaatsen. Kan zijn dat deze in der loop der tijd is verschoven door slijtage. Even goed vastzetten dan.
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: Ook CV problemen
Ik zit momenteel met precies hetzelfde probleem.
Bij mij is de CV module kapot.
Bij mij is de CV module kapot.
Re: Ook CV problemen
Oke, bedankt, ik ga eerst toch nog maar een keer de kabelboom checken, daarna idd de stand van de deurmotortjes bekijken en evt de stangetjes verbuigen. En dan....als laatste ... de cv unit dan maar.....is dat niet uit te lezen????
Rogier 663
Rogier 663
- Bazaki Gerjan 613
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:24
- Locatie: Klijndijk
Re: Ook CV problemen
Check eens in je deurscharnier punt-rubber.........die draadjes daarin willen nog wel breken en dus heb je van die rare fratsen.......zoals :
- CV werkte inderdaad niet meer op bestuurderskant
- ging spontaan op slot
- deurspeaker werkte niet meer
- raam niet meer naar boven en benee
- digitale cijfers in dashboard vielen wel eens weg
Ik had het zelf ook, zowel in mijn oude Transporter97 en inmiddels ook in mijn Caravelle99......deze inmiddels zelf opnieuw gesoldeerd en probleem is opgelost.
Nieuwe kabelboom kan ook, is iets van 151 euro bij de dealer......maar daar kun je ook heel wat van solderen.
Er waren maar 6 kabel breuken bij mij..........
- CV werkte inderdaad niet meer op bestuurderskant
- ging spontaan op slot
- deurspeaker werkte niet meer
- raam niet meer naar boven en benee
- digitale cijfers in dashboard vielen wel eens weg
Ik had het zelf ook, zowel in mijn oude Transporter97 en inmiddels ook in mijn Caravelle99......deze inmiddels zelf opnieuw gesoldeerd en probleem is opgelost.
Nieuwe kabelboom kan ook, is iets van 151 euro bij de dealer......maar daar kun je ook heel wat van solderen.
Er waren maar 6 kabel breuken bij mij..........
--->
VW T4 Caravelle, 1999, 2,5 TDI, 102 pk ---> VW T5 Caravelle 2005, 2,5 TDI, 130 pk
--->
VW T4 Caravelle, 1999, 2,5 TDI, 102 pk ---> VW T5 Caravelle 2005, 2,5 TDI, 130 pk
--->
Re: Ook CV problemen
Probleem is ondfertussen opgelost, het motortje van de CV aan de passagiers kant deed niet goed meer mee. Deze draaide heeeel langzaam. Zoals ik het kan beredeneren zorgde deze ervoor dat de + en - niet meer konden omdraaien en de andere motortjes dus weer de andere kant op stuurde. Wanneer ik met de sleutel het slot aan de passagierskant bediende ging het wel in 1x goed.
Gisteren bijn de dealer een nieuwe stelmotor gehaald en ingebouwd en hij werkt weer perfect!!
Gr. Rogier
Gisteren bijn de dealer een nieuwe stelmotor gehaald en ingebouwd en hij werkt weer perfect!!
Gr. Rogier