Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

boes kaput

vragen over de T5
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: boes kaput

Bericht door BigRuud »

Hey Fokkert,

Die as in de bak is heel eenvoudig te vervangen, als de aandrijfas gedemonteerd is kan je met een inbus of torx de steekas in de bak los draaien, deze kan je er dan zo uit trekken. Steld niks voor, bak kan gewoon blijven zitten. Een beetje VW monteur klaart het klusje in een half uur a 3 kwartier.

gr Ruud
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: boes kaput

Bericht door fokkert »

BigRuud schreef:Hey Fokkert,

Die as in de bak is heel eenvoudig te vervangen, als de aandrijfas gedemonteerd is kan je met een inbus of torx de steekas in de bak los draaien, deze kan je er dan zo uit trekken. Steld niks voor, bak kan gewoon blijven zitten. Een beetje VW monteur klaart het klusje in een half uur a 3 kwartier.

gr Ruud

Hey Ruud,

Als een beetje VW monteur het kan, dan kan ik het ook wel. :bifun :bifun :bifun

Bedankt voor de info. :wjw

grtz fokkert
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: boes kaput

Bericht door fokkert »

Vandaag is dat asje binnen gekomen 169 € ex btw. Made is Slovakia, komt wel goed! :muur :muur :muur

Grtz Fokkert
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: boes kaput

Bericht door appie »

Ach Slowakije, gewoon Europese unie. Komen de Q7 ook vandaan. De meeste T5 en komen uit Polen niks aan de hand. Je had toch niet het idee dat alle VW's nog door roomblanke Ariërs in elkaar worden geschroefd met fijne onderdelen uit het Ruhr gebied? Pak eens een nieuwe Polo, helemaal vol met "Made in china" (maar daar komtheel veel mooi Apple spul vandaan);)))
Neemt de bus!
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: boes kaput

Bericht door fokkert »

appie schreef:Ach Slowakije, gewoon Europese unie. Komen de Q7 ook vandaan. De meeste T5 en komen uit Polen niks aan de hand. Je had toch niet het idee dat alle VW's nog door roomblanke Ariërs in elkaar worden geschroefd met fijne onderdelen uit het Ruhr gebied? Pak eens een nieuwe Polo, helemaal vol met "Made in china" (maar daar komtheel veel mooi Apple spul vandaan);)))
Hey Appie, ik wist wel dat de T5 transporter in Polen werd gemaakt, maar niet met zo'n gefabriceerde onderdelen van ginder achter. Was gewoon even schrikken. :ie :ie :ie

Grtz Fokkert
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: boes kaput

Bericht door appie »

Het komt echt overal vandaan, maar nu komt ook de Chinese invasie
Neemt de bus!
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: boes kaput

Bericht door daanser »

Dag WJW-ers

Vandaag reaktie gehad van PON. Een hoop moeilijke woorden maar waar het op neer komt is dat, en ik citeer"de dealer toont zich bereid, om vanuit de relatie met u, in samenwerking met ons een tegemoetkoming te realiseren"(einde citaat)

Met andere woorden, ik krijg korting op mijn rekening. Hoeveel dit is ga ik vrijdag horen, dan heb ik een afspraak staan met de "sales manager" van de dealer in Sneek.

Blijkt een brief toch te helpen, dit in tegenstelling wat ik had verwacht.
Ik laat nog even horen hoeveel de korting zal gaan bedragen maar wil iedereen die een reaktie heeft gegeven heel hartelijk bedanken. Gedeelde smart is halve smart, het is fijn dat er een plaats is waar je gewoon even je frustratie kwijt kan!

Greetz Mark
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: boes kaput

Bericht door wiel t5 »

wat je frustratie betreft,klopt die kun je hier goed kwijt,maar als die tegemoet koming tegenvalt kun je die frustratie ook gewoon bij hun in de showroom kwijt hoor,kom je misschien ook nog op tv :knipoog
groetjes wiel
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: boes kaput

Bericht door daanser »

@ Wiel

Dat zou ik natuurlijk kunnen doen! En dan haal ik Pieter Storms weer van stal, samen met Willebrord! Als ze dan nog niet overstag willen dan bel ik even met de New Kids!!!! Ha Ha Ha

Ik hoop dat ik een beetje redelijk bedrag terug krijg, we gaan het zien.

Ik laat van me horen

Greetz Mark
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: boes kaput

Bericht door daanser »

Dag WJW-ers

Vandaag bij de dealer geweest. Ze hadden een voorstel voor me om 40% van de materiaalkosten voor hun rekening te nemen. Komt toch neer op een kleine € 300,-. Ik ben er mee akkoord gegaan en voor mij is de kous hier mee af.

Ik ga weer lekker genieten van het fijne rijden in mijn T5, maandag heerlijk naar tjechië. Een mooie rit denk ik!

Iedereen een fijne vakantie toegewenst!

Greetz Mark
Plaats reactie