Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verlagen met V-MAXX maar ook goed traileren.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Verlagen met V-MAXX maar ook goed traileren.

Bericht door Crowbie »

Wie o Wie heeft er meer info over deze kit?

Ik heb meerdere dingen gelezen en gekregen van rijders maar geen van hun rijden met een trailer. Zijn er mensen die met deze verlagingsset rijden met een trailer van +/- 1750 maximaal 2000 kilo. Ik wil rond de 6 cm verlagen ik wil zeker geen stuiterbak deze heb ik veel te veel gehad en gereden. Het liefst rij ik een rondje mee met mensen die een V-maxx rijden om het rij gedrag te voelen uiteraard zonder trailer (REGIO HAAGLANDEN!)

Wie kan een goed advies geven. V-maxx heb ik zelf al gebeld maar dan krijg ik een soort marketing verhaal zonder enig technische advies.

Alvast bedankt. :yes
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Verlagen met V-MAXX maar ook goed traileren.

Bericht door BigRuud »

Denk er wel om dat als je hem verlaagt dat dan ook je trekhaak mee naar beneden gaat. Heb je dan een tandemasaanhangwagen dan heb je kans dat deze alleen op zijn vooras(banden) gaat rijden. Als je dan de kar belaad dan trekt deze de trekhaak mee omhoog wat de wegloigging niet ten goede komt.

Ik heb mijn multitransporter(aanhangwagen) speciaal hiervoor aan laten passen omdat mijn T5 ook verlaagt is. Hij ligt nu mooi recht achter mijn bus. :toppie
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Verlagen met V-MAXX maar ook goed traileren.

Bericht door Henk250 »

Is je bus alleen verlaagd als je er in zit Ruud?
Hoe is dat nou,afval ophalen met je aangepaste aanhanger?
Zal de buurt blij mee zijn.......................




:nuts


:bifun :bifun :bifun
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Verlagen met V-MAXX maar ook goed traileren.

Bericht door René »

Hey Erwin,


Ik heb momenteel 400 kilo achter in mijn onverlaagde ( comfort onderstel ) Multivan en hij hangt al op zijn kont.
Je zal dus achter naar transporter veren moeten om die busjes van je te kunnen traileren.


Berrie120
Gebruikersavatar
Crowbie
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:12
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Verlagen met V-MAXX maar ook goed traileren.

Bericht door Crowbie »

Berrie en Rene schreef:Hey Erwin,


Ik heb momenteel 400 kilo achter in mijn onverlaagde ( comfort onderstel ) Multivan en hij hangt al op zijn kont.
Je zal dus achter naar transporter veren moeten om die busjes van je te kunnen traileren.


Berrie120
Hij Gozer,

thanks, ik was hier al bang voor. Ook i.v.m ESP en ASR kan je ook niet zomaar alles op zijn gat gooien. Misschien ga ik voor de stugger kortere veren niet te ver verlagen. Dit staat heel mooi maar ik kan dit niet gebruiken voor mijn werk. Ga effe veder mijn huiswerk doen :jump
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Verlagen met V-MAXX maar ook goed traileren.

Bericht door emil »

lucht vering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
is volgens mij niet goedkoop maar
hoogte instelbaar (binnen grenzen)
comfortabel
veranderd niet in hoogte bij belading
ik weet niet precies hoe het systeem werkt , maar bij de vrachtwagens kon je vroeger
handmatig op de afstandsbediening 2 extra rijhoogtes instellen als dit bij een t5 ook kan
kun je hem iets hoger zetten als je met aanhanger rijd
is op dit forum al vaker aan bod geweest bij interesse even zoeken
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: Verlagen met V-MAXX maar ook goed traileren.

Bericht door RKDesigns »

Ik sjouw al wat kilometers rond op V-Maxx Extreme, rijdt beter dan origineel. Heb geen trekhaak (wil ik ook niet) en dus geen idee hoe t met een aanhanger erachter is. Lading achter in maakt t wel fijner rijden, al heb ik vrijwel nooit echt gewicht achter in liggen. Kom alleen niet uit de buurt van de haaglanden.
Gebruikersavatar
Borrel
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2011, 22:14

Re: Verlagen met V-MAXX maar ook goed traileren.

Bericht door Borrel »

Als je comfort wilt is luchtvering de enige goeie oplossing.
http://mrcardesign.de/produkte/t5-luftfahrwerke.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen idee wat het kost maar wel erg mooi.
Rij zelf ook met V-maxx en 22 inch.
Comfortabel rijden kan alleen leeg en op asfalt, verder is het alleen maar vloeken op het weg over hoe geweldig de wegen zijn :-)
Plaats reactie