Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

advies nodig

vragen over de T5
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

advies nodig

Bericht door azzie »

Mijn achterbanden zijn bijna aan vervanging toe , nu heb ik eens rondgebeld met de vraag wat de banden kosten ( 235/55/17/ZR 103W) van Conti vanco
Ik kan je zeggen ik schrok ervan de ene zei €300.00 de ander € 320.00 p/st , nu zei de een ook ik heb wel die nieuwe Conti vanco eco liggen voor € 220.00 maar die is 103 H , dat kon gewoon voor mijn bus werd mij ook verteld . En ik heb het merk Toyo aangeboden gekregen voor € 260.00 . Zoals de topic al aangeeft HELP !!!! :)

wat raden jullie aan , evt ander merk is ook goed mits ie maar stil is en goede grip/wegligging heeft .

aanvullende info mijn bus is wel eens zwaar beladen maar dan rij ik zowieso niet hard maar over het algemeen zit er mijn gereedschap in wat niet echt veel weegt , maar ik ben wel een stevige doorrijder ook door de bochten e.d .

greetz azzie
Afbeelding
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: advies nodig

Bericht door JP »

Ja het nadeel van de 17" wielen.
Voor mij een reden dat ik nu op mijn nieuwe bus lekker 16" besteld heb.

Duur en weinig keuze in de 17" banden :bonk
Marcel H
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2011, 23:05

Re: advies nodig

Bericht door Marcel H »

azzie schreef:Mijn achterbanden zijn bijna aan vervanging toe , nu heb ik eens rondgebeld met de vraag wat de banden kosten ( 235/55/17/ZR 103W) van Conti vanco
Ik kan je zeggen ik schrok ervan de ene zei €300.00 de ander € 320.00 p/st , nu zei de een ook ik heb wel die nieuwe Conti vanco eco liggen voor € 220.00 maar die is 103 H , dat kon gewoon voor mijn bus werd mij ook verteld . En ik heb het merk Toyo aangeboden gekregen voor € 260.00 . Zoals de topic al aangeeft HELP !!!! :)

wat raden jullie aan , evt ander merk is ook goed mits ie maar stil is en goede grip/wegligging heeft .

aanvullende info mijn bus is wel eens zwaar beladen maar dan rij ik zowieso niet hard maar over het algemeen zit er mijn gereedschap in wat niet echt veel weegt , maar ik ben wel een stevige doorrijder ook door de bochten e.d .

greetz azzie

hallo,

Ik had ook 1 nieuwe nodig bij de groothandel besteld voor 240,= incl btw
Toen bij euro master eronder laten zetten incl reservewiel wisselen met uitbalanceren 70,= euro.

Mvg Marcel
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: advies nodig

Bericht door matje86 »

ff naar duitslan rijden misschien
http://www.ebay.de/itm/MICHELIN-PRI-HP- ... 2eb756465f" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: advies nodig

Bericht door Henk250 »

Ik koop om de zoveel tijd een nieuw setje banden en wielen bij wheelpoint.nl in Uden.
Prima prijs/kwaliteit ,en veel keus.Goede load index voor banden en wielen.
Oude wielen kun je (vaak) inruilen,en je rijdt weer een tijdje knap.
Bandenhandelaren worden rijk van anderen,niet van mij.

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: advies nodig

Bericht door Gerrit354 »

Inclusief bezorgkosten:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Ander goed alternatief, Nokian is een Fins merk wat in Nederland vrij onbekend is, maar zeer goede banden maakt:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: advies nodig

Bericht door Babson »

In het verleden werden alle VW's vanuit fabriek voorzien van Michelin banden.
Tegenwoordig is Hankook de fabrieksband. Vanuit een nieuw, door VW gecertificeerd fabriek in Hongarije, rollen de banden voor alle nieuwe VAG auto's. In Nederland worden echter alle, door PON geïmporteerde auto's, voorzien van Conti banden. PON is tevens Benelux importeur van Conti.

In meerdere tests komt Hankook goed uit de "bus"
http://www.testberichte.de/produktindex ... n_441.html
http://www.autobandentest.com/winterban ... index.html
http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... 5_R14.aspx

De Hankook Ventus Prime 2 K115 235/55 R17 103W XL 4PR is zeker moeite waard om te overwegen voor EUR 165,30 (excl. montage).
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: advies nodig

Bericht door azzie »

leuke prijzen en goede banden alleen die prijzen die ik heb gehad zijn inc. alles , dus los bestellen wil ik niet .
ik wil/moet een keuze maken tussen die opties die ik aangaf maar weet niet de welke ik moet nemen .

@ henk die prijzen die ze aangeven bij de velgen is dat stukprijs of hoe moet ik dat zien ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: advies nodig

Bericht door Gerrit354 »

Bestel die banden en rij naar de bandenboer en laat ze monteren voor 20e per stuk, kom je totaal op 360-370 euro. Ben je veel goedkoper uit dan ze bij de bandenboer kopen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: advies nodig

Bericht door Multivan Generation »

Gerrit354 schreef:Bestel die banden en rij naar de bandenboer en laat ze monteren voor 20e per stuk, kom je totaal op 360-370 euro. Ben je veel goedkoper uit dan ze bij de bandenboer kopen.
:zodenkikerookover
En die Hankook is ook erg goed.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: advies nodig

Bericht door BigRuud »

azzie schreef:leuke prijzen en goede banden alleen die prijzen die ik heb gehad zijn inc. alles , dus los bestellen wil ik niet .
ik wil/moet een keuze maken tussen die opties die ik aangaf maar weet niet de welke ik moet nemen .

@ henk die prijzen die ze aangeven bij de velgen is dat stukprijs of hoe moet ik dat zien ?
Ik heb wel apparatuur om banden er om te zetten, tot 20 inch. En uiteraard dan ook balanceren. voor een weetjewel prijsje :yes

Moet je alleen even naar friesland rijden. :ikrij

De HANKOOK BAND VENTUS PRIME2 K115 235/55 R17 103W Kan ik voor 157,50 incl btw leveren.

Dit is geen Commerciële reklame, want hier verdien ik geen cent aan. (voor de zeikerds die er over gaan beginnen)

Ik heb die apparatuur alleen maar omdat het makkelijk is, ik heb een keukenmontage bedrijf en heb geen bandenhandel. :toppie
Laatst gewijzigd door BigRuud op 01 sep 2011, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: advies nodig

Bericht door Roel »

Lekker die reclame hierboven :bifun

Mocht je niet naar friesland willen rijden, is dit misschien wat.

http://camskill.co.uk/m92b0s4847p61600/ ... _XL_FR_TL_

Ze sturen ze gewoon op. alleen moet je ze even laten monteren. (kan eventueel bij dat Commerciële Bedrijf van de reactie hierboven.........) maar ja dan moet je toch naar friesland

Groet en succes
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: advies nodig

Bericht door Gerrit354 »

Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: advies nodig

Bericht door BigRuud »

Das inderdaad niet duur, komen nog wel 6 euro per stuk verzendkosten overheen. En er moet rekening gehouden worden met de wisselkoers an de zweedse kroon. Maar nog steeds niet duur. :toppie

Met andere banden zijn ze veelal duurder.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: advies nodig

Bericht door rinus »

Hoi,
Ik heb nog 2 banden in de schuur liggen continental vanco contact 235 55 17 103w
Zijn ongeveer 4000/5000 km oud dus nog als nieuw.
Nieuwprijs 220 euro per stuk incl alles btw monteren.
Mijn prijs voor de banden bedragen 250 euro voor beiden met eventueel erop te leggen dat kan ik wel in goed overleg ff regelen.,

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Plaats reactie