Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterwisser

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Achterwisser

Bericht door Oskar 725 »

Multivan Generation schreef:
GerJol 716 schreef:De vloeistofleiding gaat rechts omhoog door de A-stijl naar boven en loopt dan langs het dak naar achter via de holte.
Gerard
Dat wist ik,
maar hoe en waar komt het het interieur binnen?
Via het gat in het schutbord waar RHD auto's de motorkap kabel door naar binnen krijgen :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Dik
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 jan 2007, 19:39
Locatie: Harlingen

Re: Achterwisser

Bericht door Dik »

Ik weet niet of dit de originele manier is, maar bij mij loopt hij niet door de A-stijl, maar langs de A-stijl, achter de bekleding, samen met de bedrading die daar ook al loopt. Dan verder onder de plafondplaten door naar achteren. Ik heb destijds wel geprobeerd hem door de A-stijl te steken maar dat lukte niet. Was ook niet nodig, want hij past prima achter de bekleding.

Groeten,

Dik
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Achterwisser

Bericht door Oskar 725 »

Dik schreef:Ik weet niet of dit de originele manier is, maar bij mij loopt hij niet door de A-stijl, maar langs de A-stijl, achter de bekleding, samen met de bedrading die daar ook al loopt. Dan verder onder de plafondplaten door naar achteren. Ik heb destijds wel geprobeerd hem door de A-stijl te steken maar dat lukte niet. Was ook niet nodig, want hij past prima achter de bekleding.

Groeten,

Dik
Klopt Dik, maar ik ging er vanuit dat Gerard dit ook bedoelde. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Achterwisser

Bericht door GerJol 716 »

Inderdaad zo bedoelde ik het ook, achter de bekleding van de A-stijl langs de stijl omhoog. :toppie

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Achterwisser

Bericht door pluuke »

rick_k schreef:Ik zie alleen het nut er niet van in. Naast dat het gewoon lelijk is, zo'n extra uitsteeksel, gebruik ik mijn achterraam toch nooit.
Ik zou persoonlijk ook niet al die moeite doen als de wisser er niet al opzat.
Vind het zonder wisser ook mooier (heb er zelf een T5 wisserarm op zitten, maar zie toch liever de cleane look),
en gebruik hem dan ook nooit. Je krijgt er alleen maar (fijne) krassen van !
Je achteruit zit immers altijd onder een laag zand van de onderdruk achter de bus.
In plaats daarvan behandel ik de voor- en achterruit 1x in de zoveel tijd met een glansmiddel, het water loopt er dan zo af.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Achterwisser

Bericht door Harry 341 »

Is het overdenken zeker waard.... :knipoog
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Achterwisser

Bericht door Oskar 725 »

Ondanks dat ik altijd op mijn buitenspiegels rij is het toch prettig om de binnen spiegel te gebruiken: bij inhalen, achteruit rijden e.d.
Een vrij zicht door de achterruit is dan ook erg prettig, ik gebruik de achterwisser dus vrij vaak bij regen en/of nat wegdek. Krassen op de ruit heb ik niet.(in ieder geval geen last van).
De achtersproeier gebruik ik eigenlijk nooit.
Groet, Oskar.
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Achterwisser

Bericht door rick_k »

Tjah ik ben zo gewend dat ik niet door het kopschot kan kijken, dat het voor mij niet normaal is een binnenspiegel te gebruiken. Mijn binnenspiegel staat dan ook op het plafond gericht. Ik vind de lampen van de auto achter me niet zo interessant om de hele weg te bekijken.

Ik wil gewoon weer een klep zonder ruit gaan plaatsen, als ik die ooit nog vind, want dan kan die ruit ook niet meer stuk gaan.

mvg Rick
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Achterwisser

Bericht door matje86 »

mijn binnenspiegel hangt in een oranje bussie :wjw :bifun
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie