Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door ratlookcalifornia »

Ik ben van plan om mijn huidige RNS 2 dvd systeem in de california van 2007 te vervangen voor een "alles in een systeem" ( ben uitgekomen op een JVC KW NT 30 ) die alle randapparatuur aankan zonder allerlei losse VW adapters ( wordt een beetje geschuffeld van alle losse zaken die je nodig hebt als je wilt bellen, dvd kijken of aux ingang wilt hebben. :bonk ....)
Ik had in de vorige VW een JVC waar alles bijna automatisch ging en daarom wil ik de rns 2 dvd navigatie vervangen..

Vraag is : Kan dit in dit dashboard ( multivan dashboard meen ik ), werkt de radiobediening ook weer via een adapter ,kan ik dvd kijken tijdens rijden , en kan de achteruitrijcamera er op zonder extra kastjes ( gewoon tulip achtige ingang graag :lach ).

Vragen , vragen , vragen... :nuts ....... p.s. Ik weet het , een rns 510 kan ook maar die verandert zo vaak van eigenaar.... :muurAfbeeldingUploaded at Picoodle.com
Laatst gewijzigd door ratlookcalifornia op 24 jan 2012, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door Henk250 »

Hoezo dvd kijken tijdens het rijden? :nuts
Ik neem aan dat je serieus auto rijdt en op de weg let? :ikrij
Hier is gisteren iemand tegen een boom gereden,bijrijder dood.
De bestuurder gaf toe dvd te kijken,en daarom is geslipt. :bonk
De man is een Pool,de dode is een Pool.Drank is waarschijnlijk ook aanwezig geweest. :nuts
Persoonlijk zeg ik dan,als je op had gelet,was er niks gebeurt.
Maar ach,anderen kunnen waarschijnlijk wel andere dingen doen onder het rijden.

:muur :muur
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Ronald van Brandwijk
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door Ronald van Brandwijk »

ratlookcalifornia schreef:Ik ben van plan om mijn huidige RNS 2 dvd systeem in de california van 2007 te vervangen voor een "alles in een systeem" ( ben uitgekomen op een JVC KW NT 30 ) die alle randapparatuur aankan zonder allerlei losse VW adapters ( wordt een beetje geschuffeld van alle losse zaken die je nodig hebt als je wilt bellen, dvd kijken of aux ingang wilt hebben. :bonk ....)
Ik had in de vorige VW een JVC waar alles bijna automatisch ging en daarom wil ik de rns 2 dvd navigatie vervangen..

Vraag is : Kan dit in dit dashboard ( multivan dashboard meen ik ), werkt de radiobediening ook weer via een adapter ,kan ik dvd kijken tijdens rijden , en kan de achteruitrijcamera er op zonder extra kastjes ( gewoon tulip achtige ingang graag :lach ).

Vragen , vragen , vragen... :nuts ....... p.s. Ik weet het , een rns 510 kan ook maar die verandert zo vaak van eigenaar.... :muur
Dat kan zeer zeker.
Alleen heb je dan een ombouw nodig om van de vorm van de vw radio naar de normale 2 din radio`s te gaan.
Die ombouw heb ik voor je liggen, en als de prijs niet te gek is wil ik de rns 2 wel van je over nemen.
Laat maar even wat horen via de pm. :mail
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door ratlookcalifornia »

Henk250 schreef:Hoezo dvd kijken tijdens het rijden? :nuts
Ik neem aan dat je serieus auto rijdt en op de weg let? :ikrij
Hier is gisteren iemand tegen een boom gereden,bijrijder dood.
De bestuurder gaf toe dvd te kijken,en daarom is geslipt. :bonk
De man is een Pool,de dode is een Pool.Drank is waarschijnlijk ook aanwezig geweest. :nuts
Persoonlijk zeg ik dan,als je op had gelet,was er niks gebeurt.
Maar ach,anderen kunnen waarschijnlijk wel andere dingen doen onder het rijden.

:muur :muur

Hallo Henk,


Bedankt voor je bezorgdheid,..en je belerende lesje autorijden voor gevorderden.. :nuts . Misschien kan het zijn dat ik graag de aparte live dvd`s voor de muziek wil luisteren en dat mijn bijrijdster er af en toe eens een oogje op laat vallen ??

Het hele verhaal over het ongeval vind ik prima hoewel ik van mening ben dat sommige bevolkingsgroepen geen drank of dvd nodig hebben om te verongelukken ( hun rijstijl en rijopleiding of mentaliteit is voldoende namelijk ).

Mocht je mij onder "die anderen" scharen , dan bedankt :toppie .....ben inderdaad van mening dat ik andere dingen kan doen tijdens het autorijden..... namelijk opletten, vooruit kijken en anticiperen ( voor zover dat kan om ongevallen te voorkomen, risico blijft er altijd..), maar dat komt dan voornamelijk omdat ik het LEUK vind om auto te rijden en er mee bezig te zijn TIJDENS het rijden ( en me niet zoals blijkbaar hele volksstammen moet afvragen hoe ik eigenlijk van A naar B gekomen ben.... :bonk ).
Ga weer effe on topic kijken of er ook daadwerkelijk adviezen gegeven zijn die een antwoord geven op mijn vraag... :yes


P.s. Ook ik erger me groen en geel aan mensen die geen richting aangeven, bellen en internetten tijdens het rijden, afwezig zijn tijdens het rijden , zitten te beppen met de buurman/vrouw, zich niet een beetje aan het verkeer aanpassen qua snelheid /weg , geen achteruitkijkspiegel gebruiken , drank op hebben etc etc ...dus zo braaf ben ik nu ook weer niet... :bonk
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door ratlookcalifornia »

Dat kan zeer zeker.
Alleen heb je dan een ombouw nodig om van de vorm van de vw radio naar de normale 2 din radio`s te gaan.
Die ombouw heb ik voor je liggen, en als de prijs niet te gek is wil ik de rns 2 wel van je over nemen.
Laat maar even wat horen via de pm. :mail[/quote]


Hallo Ronald,

Bedankt voor je advies,...was er al bang voor dat de bolling en breedte van het gat een raamwerk vereisen. Moet even afwachten wat het gaat worden vanuit de dealer ( misschien moet de radio wel terug bij omruilen voor andere werkende optie) . Afspraak was namelijk dat ik de functies dvd (kijken tijdens het rijden :bifun ) achteruitrijcamera , telefoon en USB erg belangrijk vond en dat dat minimaal te realiseren moest zijn. Nu blijkt alles niet of alleen met allerlei aparte adapters mogelijk te zijn die apart aangeschaft zouden moeten worden om de opties te benutten. Een willekeurige JVC/Kenwood etc doet dit tegenwoordig in een apparaat dus die optie zijn we aan het bekijken.
Ik hou je aanbod zeker in de gaten voor het raamwerk als dit nodig zou blijken.

Ben je toevallig ook op de hoogte van de mogelijkheden/beperkingen van dit systeem ( heb gevraagd om vrijschakeling maar daar kan ik niets van merken, geen enkele dvd speelt af bij stilstand......(of rijden :bifun )
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door Henk250 »

Bij mijn Sony Navi zit een draadje dat aan de handrem moest voor aarde oid.
Onder het rijden speelt hij geen DvD,s af,ondanks de verbinding.
Een of andere beveiliging die op de puls werkt is me verteld.
Blijkbaar hoort het zo,ik vind het niet erg.

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door heemskerk »

Henk250 schreef:Bij mijn Sony Navi zit een draadje dat aan de handrem moest voor aarde oid.
Onder het rijden speelt hij geen DvD,s af,ondanks de verbinding.
Een of andere beveiliging die op de puls werkt is me verteld.
Blijkbaar hoort het zo,ik vind het niet erg.

:ikrij
Ik vermoed dat juist door die verbinding komt Henk, dus niet ondanks maar dankzij. Sluit 'm maar eens rechtstreeks op massa aan (mits dit een massageschakelde verbinding is natuurlijk. Ik denk dat je niet de handrem zelf bedoeld maar de (massa)schakelaar wanner je schrijft: ''Bij mijn Sony Navi zit een draadje dat aan de handrem moest voor aarde oid'' ? :bonk
Ronald van Brandwijk
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door Ronald van Brandwijk »

ratlookcalifornia schreef:Dat kan zeer zeker.
Alleen heb je dan een ombouw nodig om van de vorm van de vw radio naar de normale 2 din radio`s te gaan.
Die ombouw heb ik voor je liggen, en als de prijs niet te gek is wil ik de rns 2 wel van je over nemen.
Laat maar even wat horen via de pm. :mail

Hallo Ronald,

Bedankt voor je advies,...was er al bang voor dat de bolling en breedte van het gat een raamwerk vereisen. Moet even afwachten wat het gaat worden vanuit de dealer ( misschien moet de radio wel terug bij omruilen voor andere werkende optie) . Afspraak was namelijk dat ik de functies dvd (kijken tijdens het rijden :bifun ) achteruitrijcamera , telefoon en USB erg belangrijk vond en dat dat minimaal te realiseren moest zijn. Nu blijkt alles niet of alleen met allerlei aparte adapters mogelijk te zijn die apart aangeschaft zouden moeten worden om de opties te benutten. Een willekeurige JVC/Kenwood etc doet dit tegenwoordig in een apparaat dus die optie zijn we aan het bekijken.
Ik hou je aanbod zeker in de gaten voor het raamwerk als dit nodig zou blijken.

Ben je toevallig ook op de hoogte van de mogelijkheden/beperkingen van dit systeem ( heb gevraagd om vrijschakeling maar daar kan ik niets van merken, geen enkele dvd speelt af bij stilstand......(of rijden :bifun )[/quote]

Ik hoor het wel als je hem nodig hebt, ik heb er volgens mij toen via mp 25 euro voor betaald dus daar mag jij hem ook voor hebben.
Ik weet niet of je een multifunktioneel stuur hebt, als het wel zo is moet je er rekening mee houden dat de knoppen met een andere radio niet meer werken.
Ps ik woon in vlaardingen volgens mij vlak bij jouw.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door ratlookcalifornia »

Ik hoor het wel als je hem nodig hebt, ik heb er volgens mij toen via mp 25 euro voor betaald dus daar mag jij hem ook voor hebben.
Ik weet niet of je een multifunktioneel stuur hebt, als het wel zo is moet je er rekening mee houden dat de knoppen met een andere radio niet meer werken.
Ps ik woon in vlaardingen volgens mij vlak bij jouw.[/quote]


Vlaardingen is nog wel eens stukje van de Krimpenerwaard vandaan maar het is altijd te doen. Hou je aanbod zeker in gedachten maar moet even afwachten wat er uit de dealer gaat komen qua voorstel. Heb vernomen dat soms de stuurwielbediening ook zou kunnen werken ( via een aparte adapter :bonk ).
Ik neem zeker even contact op als het een JVC variant wordt, thanks!
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door Rogier663 »

Dan heb ik nog een vraag voor iemand die ervaring heeft met de JVC nt30, is het mogelijk om te navigeren wanneer de passagier een DVD aan het kijken is??

M.a.w. krijg je dan in het beeld symbolen voor wat betreft de navigatie tijdens een film kijken?? En is het mogelijk om tijdens het voorin naar de radio luisteren in de JVC een DVD af te spelen en die te tonen op de beeldschermen achterin voor de kinderen?

Op de site van JVC en in de handleiding kan ik dit niet vinden.

Rogier
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door olle griese »

Met JVC heb ik geen ervaring.
Maar ik heb afgelopen dinsdag een imitatie RNS510 in m,n Caddy laten zetten.
Alles werkt perfect en geen storingen.
Ook werkt de achteruitrijcamera perfect.
Had voor 440 euro (ex btw) het systeem er in zitten incl externe microfoon en camera.
Alleen van de camera moet ik zelf de kabel weg werken.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door ratlookcalifornia »

Rogier ,Ben je niet bang dat ze zich vergissen en deze er ook uit gaan "lenen" ? Neem niet aan dat hij een afneembaarfront heeft tenminste ...
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door Klusman »

ratlookcalifornia schreef:
Henk250 schreef:Hoezo dvd kijken tijdens het rijden? :nuts
Ik neem aan dat je serieus auto rijdt en op de weg let? :ikrij
Hier is gisteren iemand tegen een boom gereden,bijrijder dood.
De bestuurder gaf toe dvd te kijken,en daarom is geslipt. :bonk
De man is een Pool,de dode is een Pool.Drank is waarschijnlijk ook aanwezig geweest. :nuts
Persoonlijk zeg ik dan,als je op had gelet,was er niks gebeurt.
Maar ach,anderen kunnen waarschijnlijk wel andere dingen doen onder het rijden.

:muur :muur

Hallo Henk,


Bedankt voor je bezorgdheid,..en je belerende lesje autorijden voor gevorderden.. :nuts . Misschien kan het zijn dat ik graag de aparte live dvd`s voor de muziek wil luisteren en dat mijn bijrijdster er af en toe eens een oogje op laat vallen ??

Het hele verhaal over het ongeval vind ik prima hoewel ik van mening ben dat sommige bevolkingsgroepen geen drank of dvd nodig hebben om te verongelukken ( hun rijstijl en rijopleiding of mentaliteit is voldoende namelijk ).

Mocht je mij onder "die anderen" scharen , dan bedankt :toppie .....ben inderdaad van mening dat ik andere dingen kan doen tijdens het autorijden..... namelijk opletten, vooruit kijken en anticiperen ( voor zover dat kan om ongevallen te voorkomen, risico blijft er altijd..), maar dat komt dan voornamelijk omdat ik het LEUK vind om auto te rijden en er mee bezig te zijn TIJDENS het rijden ( en me niet zoals blijkbaar hele volksstammen moet afvragen hoe ik eigenlijk van A naar B gekomen ben.... :bonk ).
Ga weer effe on topic kijken of er ook daadwerkelijk adviezen gegeven zijn die een antwoord geven op mijn vraag... :yes


P.s. Ook ik erger me groen en geel aan mensen die geen richting aangeven, bellen en internetten tijdens het rijden, afwezig zijn tijdens het rijden , zitten te beppen met de buurman/vrouw, zich niet een beetje aan het verkeer aanpassen qua snelheid /weg , geen achteruitkijkspiegel gebruiken , drank op hebben etc etc ...dus zo braaf ben ik nu ook weer niet... :bonk


Iedereen maakt wel eens fouten, maar dvd kijken tijdens rijden nooit.
Iemand die hierdoor een ongeluk veroorzaakt, is niet verzekerd, en moet zwaar bestraft worden.
Dit zal wel niet goed overkomen voor degene die wel dvd willen kijken tijdens rijden, maar het zal je maar gebeuren, je vergeet het nooit meer en mag er zelf mee leven, leuk een leven lang dezelfde beelden van iets wat voorkomen had kunnen worden :politie .
Vind het maar belerend, maar jij maakt de fout, en je komt er zelf mee.
Doe wat je vind wat je moet doen, en verbeter geen mensen die je een zeer goed advies willen geven.
Want je moet inderdaad goed opletten op die mensen die dat niet doen, en dat zijn er nou eenmaal veel.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door ratlookcalifornia »

zucht :nuts ,.......nogmaals: ik kijk er niet naar tijdens het rijden ( mijn bijrijdster wel :gekte )....en buiten dat ben ik van mening dat we alles wel kunnen verbieden maar dat eigenlijk een ieder voor zijn eigen gedrag verantwoordelijk is :politie ( nu gaan we veelal uit van de zwakste schakel en gaan we alles verbieden of zo laag mogelijk instellen omdat er types zijn die niet met de eigen verantwoording om kunnen gaan).

Vraag is alleen wat de volgende stap wordt : als iemand een ongeluk veroorzaakt omdat hij keek naar vogels in de wei : verbieden opzij te kijken naar die groene wei ????, roken in de auto ???? ..... Ik ben erg voor verantwoordelijk en geconcentreerd gedrag ( zeker ook in het verkeer) maar vind dat we niet alles moeten verbieden maar eerder ingrijpen als misbruik /afleiding wordt geconstateerd.


Maar evengoed bedankt voor de wijze les, zie graag nog steeds de dvd of achteruitrijcamera ( als vervanging voor het matige zicht in de achteruitrijspiegel) als optie in beeld maar dat terzijde....... :toppie Ben er mee bezig met twee opties, alles als interface aansluiten , of een Kenwood 5280BT, of de genoemde JVC......
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: navigatie vervangen in california voor JVC unit mogelijk ?

Bericht door olle griese »

Het zogenaamde "vrij schakelen" kun jezelf achteraf doen.
Bij de RNS510 b.v. is het de groene draad die je op de zwarte (massa) aan moet sluiten.
Hoe dat bij JVC zit is een kwestie van meten.
Het is in ieder geval een draad waar geen spanning op staat.
Plaats reactie