Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achteruitrijcamera

vragen over de T5
Gebruikersavatar
zeef
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:56

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door zeef »

Inbouwer schreef:
Jeroen T5 204 schreef:Erg mooi gedaan Inbouwer, is dat de achteruitrijcamera die ook op de Kenwood site staat?
Hoe heb je trouwens die kabel door de deur gekregen..... :ie Het slot eraf halen en dan snap ik het even niet meer.
Het is de orginele camera van Kenwood, de CCD-2000. Als je er 1 wil hebben weet ik wel iemand die hem je kan leveren voor een mooie prijs :yes

Je haalt van de rechterdeur het vangblok los. Het zit boven aan de deur en moet los met een soort Torx, maar dan een binnen 12 kant uit me hoofd. Niet proberen met een andere bit, zorg echt dat je de juist passende heb, of koop er 1. Of rij bij me langs.
Als het blok weg is heb je ruimte voor de stekker en de kabel. Verwijder de hardboard plaat zodat je de kabel kan aanpakken. Daarna de kabel begleiden door de rubbere tule.
Het is wel wat werk, maar je boort nergens in het plaatwerk en hij zit echt top.
Geen vies beeld, even de achteruit wisser aan en helder beeld.

:wjw
:klappen
Wat zou het inbouwen en aansluiten van zo'n cam kosten op een RNS 510?
Multivan T5 Comfortline 130pk
Gebruikersavatar
ND4SPD
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 feb 2011, 08:46
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door ND4SPD »

Ik heb ook een RNS 510 en zou graag een camera geplaatst willen hebben. Heeft iemand hier een idee voor of bij wie ik dat zou kunnen laten doen?

Bedankt
T5 GP 2011 2.0 180 pk cruisecab automaat
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Rick »

ND4SPD schreef:Ik heb ook een RNS 510 en zou graag een camera geplaatst willen hebben. Heeft iemand hier een idee voor of bij wie ik dat zou kunnen laten doen?

Bedankt
Stuur het forumlid met de naam 'Inbouwer' even een berichtje. Hij heeft vorige week voor een leuk prijsje een subwoofer bij me ingebouwd. Hij werkt echt uiterst vakkundig!
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Inbouwer »

Ja, daar is ie dan.

Ja, het is nu goed mogelijk om een achteruitrijcamera te monteren op een RNS 510.

Ik heb nu een interface die zowel de originele PDC ondersteund (beeld van een T5 aan de boven zijde) met de zone van de parkeersensoren, als ook de achteruitrijcamera.
Deze switch op om als de auto in zijn achteruit gezet worden.

Als mensen vragen hebben stuur dan een PM.

Zal binnenkort wel een foto serie plaatsen als ik alles weer draaiend heb.


:werkaanT4
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door olle griese »

ik heb een paar weken terug een gekocht waar gelijk het ruitje aan vast zit van de kentekenplaat verlichting.
Bestaande ruitje er af schroeven en de camera er weer op.
Vond dit wel een erg mooi systeem.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door ratlookcalifornia »

let op als je een camera aan de binnenzijde monteerd dat je geen camera met Infrarood neemt,......je gaat dan niet veel zien `s avonds.... :nuts


:toppie


P.s. heb wel interesse in de kenwood camera......prijsje/adresje ???

:driveT5
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Achteruitrijcamera

Bericht door Beckontheroad »

Rick schreef:
ND4SPD schreef:Ik heb ook een RNS 510 en zou graag een camera geplaatst willen hebben. Heeft iemand hier een idee voor of bij wie ik dat zou kunnen laten doen?

Bedankt
Stuur het forumlid met de naam 'Inbouwer' even een berichtje. Hij heeft vorige week voor een leuk prijsje een subwoofer bij me ingebouwd. Hij werkt echt uiterst vakkundig!
Rick
Je hebt een pb.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie