Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Geen vermogen- met automaat
Geen vermogen- met automaat
Hallo afgelopen weekend terug van de wintersport, maar mijn 130pk, automaat had op de heenweg moeite met de bergen in rijden. Geen vermogen. volgas in 1e versnelling op vlak stuk weg maar geen reactie.
gestopt langs de kant en gewacht, niet geholpen.Pas na pauze van 1/2 uur deed alles weer normaal!!
Wie Weet waar dit aanlicht??
Op de terug weg in Luxenburg zelfde probleem. gestopt. na 5 minuten alles in orde!!
Misschien versnellingsbak olie te heet???
Veel groeten wiebsma
gestopt langs de kant en gewacht, niet geholpen.Pas na pauze van 1/2 uur deed alles weer normaal!!
Wie Weet waar dit aanlicht??
Op de terug weg in Luxenburg zelfde probleem. gestopt. na 5 minuten alles in orde!!
Misschien versnellingsbak olie te heet???
Veel groeten wiebsma
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
Ik heb hetzelfde gehad, bij mij was het een lekkende turboslang.
Motor gaat in noodloop, en bij opnieuw starten is het dan weer weg, tot het moment dat het "computertje" weer ergens "valse" lucht meet.
remedie...ff langs de dealer!!
Suc6
Motor gaat in noodloop, en bij opnieuw starten is het dan weer weg, tot het moment dat het "computertje" weer ergens "valse" lucht meet.
remedie...ff langs de dealer!!
Suc6
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
Versnellingsbakolie van een T5 automaat kan wel degelijk (te) heet worden.
Wanneer je tenminste met een 174 pk (getuned naar 195 pk) automaat rijdt.
Ik laat dus ook elke 25.000 km de ATF-olie verversen en dat komt het schakelgedrag ernstig ten goede. De olie is na 25.000 km niet echt fris meer, rij voornamelijk snelweg, maar dit wel regelmatig en langdurig op hogere snelheden (160+).
Maar ik heb het idee dat het probleem van Wiebsma niet in de automaat zit, maar gezocht moet worden in (valse) luchttoevoer of een (defecte) LMM.....
Maar tis koffiedik kijken van hieruit....... dus naar de dealer!!
Patrick
Wanneer je tenminste met een 174 pk (getuned naar 195 pk) automaat rijdt.
Ik laat dus ook elke 25.000 km de ATF-olie verversen en dat komt het schakelgedrag ernstig ten goede. De olie is na 25.000 km niet echt fris meer, rij voornamelijk snelweg, maar dit wel regelmatig en langdurig op hogere snelheden (160+).
Maar ik heb het idee dat het probleem van Wiebsma niet in de automaat zit, maar gezocht moet worden in (valse) luchttoevoer of een (defecte) LMM.....
Maar tis koffiedik kijken van hieruit....... dus naar de dealer!!
Patrick
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 14:07
- Locatie: Neeritter
Re: Geen vermogen- met automaat
Heren,
vwb de turboslanglekkage,moet ik dat zien als een slechte afdichtring of zo bij de aansluitingen,en is de turboslang diegene die vh luchtfilter/lmm naar de turbo loopt?aan de rechter voorzijde(63kw axc motor)
Grtz Ed.
vwb de turboslanglekkage,moet ik dat zien als een slechte afdichtring of zo bij de aansluitingen,en is de turboslang diegene die vh luchtfilter/lmm naar de turbo loopt?aan de rechter voorzijde(63kw axc motor)
Grtz Ed.

Edward.Burggraeve
Georgsdorf/DE
0031.6.23357766
Georgsdorf/DE
0031.6.23357766
Re: Geen vermogen- met automaat
Laatst iemand gehoord die een kromme inlaatspruitstuk had (en daarna nog drie keer) eerste keer heeft hij hem laten vlakken was 0,6 mm krom, daarna 1,2 mm toen is er een nieuwe op gekomen. deze trok weer krom (174Pk getuned automaat)
Nu weet ik niet of het in zo'n korte tijd af kan koelen dat ie geen valse lucht meer krijgt.... Maar welicht is het het controleren waard.
Laat het even weten als je iets gevonden heb.
Nu weet ik niet of het in zo'n korte tijd af kan koelen dat ie geen valse lucht meer krijgt.... Maar welicht is het het controleren waard.
Laat het even weten als je iets gevonden heb.

..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 21:44
Re: Geen vermogen- met automaat
Bij mijn MV 174 automaat was het een kapotte turbo. Soms deed tie het wel soms niet. De turbo is vervangen maar heel soms heb ik het nog wel eens bij optrekken en schakelen van 3 naar 4 ca. 60 km/u valt de auto in de noodloop.
Blijkt de turbodruk te hoog te zijn. Ik zet tijdens het rijden dan even snel het contact uit en start weer in de N.
Het probleem is dan weer voor enn tijdje weg.
Blijkt de turbodruk te hoog te zijn. Ik zet tijdens het rijden dan even snel het contact uit en start weer in de N.
Het probleem is dan weer voor enn tijdje weg.
Re: Geen vermogen- met automaat
Nou,das knap.
Ik kan niet starten in Neutraal,en zeker niet onder het rijden.
Volgens mij hoort dit ook niet.
Morgen ff checken bij mij.

Ik kan niet starten in Neutraal,en zeker niet onder het rijden.
Volgens mij hoort dit ook niet.
Morgen ff checken bij mij.

Je begint met een pc....en eindigt met Mac.