Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 ter ziele...

vragen over de T4
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: t4 ter ziele...

Bericht door ardesch 879 »

Bij onderstaand ongeluk wat vlak voor mij gebeurde heb ik de bestuurder die erg bekneld zat, de gordel doorgesneden en hem door veel te vragen wakker gehouden tot hulpverleners het overnamen, de passagier was gewond maar kon er uit komen, de baby van 4 weken is er met maxi cosy er uit gehaald , en de twee achter passagiers waren ook zeer zwaar gewond omdat ze geen gordel droegen, en wil niet vertellen hoe dat er uit zag. Dus draag altijd de gordel.

N36 / Vriezenveen: vijf gewonden na frontale aanrijding tankauto - personenauto (update)
Rond 14:10 uur zijn vijf inzittenden, waaronder een baby, gewond geraakt, toen de Peugeot 307 stationwagon, waar ze in zaten, frontaal op een trekker met tankoplegger botste op de N36 ter hoogte van Vriezenveen bij parkeerplaats Smokkelpad.
De personenauto werd bestuurd door een 28-jarige man uit Vriezenveen; de Scania vrachtwagen door een 56-jarige man uit Ubbena (Dr).

De inzittenden van de personenauto (de 28-jarige man, een 55-jarige man en een 51-jarige vrouw uit Vriezenveen en een 24-jarige vrouw uit Vroomshoop en haar vier weken oude zoontje) raakten gewond. De auto van het vijftal, die in de richting van Almelo reed, kwam door nog onduidelijke oorzaak op de verkeerde weghelft en raakte de hen tegemoet komende trekker aan de linker voorzijde.
De trekker verloor hierbij het linker deel van de voortrein en botste tegen de vangrail aan de oostzijde van de autoweg.
De chauffeur van de truck bleef ongedeerd; de vijf gewonden, die door de brandweer uit het wrak van de personenauto bevrijd moesten worden, zijn overgebracht naar ziekenhuizen in Almelo en Enschede.
De gewonde 24-jarige vrouw is met de traumaheli naar het MST in Enschede overgevlogen.
De N36 werd tussen Vriezenveen en Westerhaar-Vriezenveensewijk volledig afgesloten vanwege het VOA-onderzoek.
De berging van de Peugeot en de trekker en oplegger, die uitgevoerd werd door de firma Wolves uit Wierden, nam geruime tijd in beslag.
Ook moest de berm gedeeltelijk afgegraven worden.




Foto's: Don Stolwijk - U S Media
http://kilroynews.net/special/2012-05/20120503.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: t4 ter ziele...

Bericht door sgsdebruijn »

pff slechte berichten.
Ik heb in Enkhuizen 10 jaar terug een auto gevonden met 2 dode en 2 gasten waarvan 1 er slecht aan toe was, gezicht verbrijzeld enz.... blijf je wel ff over nadenken
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: t4 ter ziele...

Bericht door rick_k »

Ik heb alleen eentje in Duitsland met een gangetje van 160 (ik reed met 130-140 op de rechterbaan) over de kop zien gaan met zijn overbeladen station die de bocht niet ging halen...

Overal lag kleding en meuk van die auto, heb verder de mensen niet geholpen aangezien er gelijk kuddes volk omheen stond, ben maar gaan bellen.

Maar die bus ziet er inderdaad nog wel "redelijk" uit. Maar goed, net hoeveel je ervoor kan vangen van de verzekering, voor een 15 jaar oude auto zal het niet te veel zijn.

Maar goed, sterkte met de nasleep.

mvg Rick
Gebruikersavatar
sjemmie
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 apr 2011, 19:13

Re: t4 ter ziele...

Bericht door sjemmie »

nee precies:
wat is nu de dagwaarde van mijn busje?
en dan nog de vraag of dit dekkend is tenaanzien van de wederopbouw/aanschaf vervangend vervoer?? en heeft het zin om alle recentelijk gemaakte kosten te 'claimen'??
de tot nog toe uitgeprobeerde online 'dagwaarde-berekeningen' werken vooralsnog niet.
maar goed, ik ga vanmiddag naar het bergingsbedrijf en zal daarna wat nauwkeuriger verslag doen over de vastgestelde schade.
wie weet valt het idd mee, maar ik meen me te herinneren dat i.i.g. de brandstofpomp in mekaar zat:(... (net gereviseerd)
nogmaals bedankt voor alle reakties, en ik hoop dat we een beetje 'ontopic' kunnen blijven.
ben echt wel bewust van de consequenties die het niet dragen van een gordel met zich meebrengt.
gr.sjemmie!
alles weer origineel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 ter ziele...

Bericht door Multivan Generation »

@ Sjemmie,
hoe gaat het lichamelijk met je, nog spierpijn gehad?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sjemmie
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 apr 2011, 19:13

Re: t4 ter ziele...

Bericht door sjemmie »

eigenlijk heb ik lichamelijk nergens last meer van, tikkie spierpijn hier en daar, maar bedankt voor je bezorgdheid!
vnmlk het beeld van die vrouw die als een kat in een wasmasjien door elkaar werdt gespat... dat trek ik slecht.
'kwor dr mee wakker en val drmee in slaap. mentaal is het nog niet de oude zegmaar!
arm mensje....

verder heb ik m'n busje officieel vandaag opgegeven.
het is toch een tikkie zwaarder beschadigd dan aanvankelijk bleek.
-rechterophanging is alles krom,
-alle motorsteunen zijn vervormd,
-het chassis is toch ontzet.
-stuurkolom krom.
oa. deze factoren met het gegeven dat de rdw het apparaat weer moet herkeuren zijn denk ik te veel van het goeie om nog weer aan te beginnen.
daarnaast moet je dit ook echt willen.
ik heb gewoon een bus nodig nu voor me werk, heb al een oldtimer op de brug staan en kan me niet nog een project veroorloven.

heb mijn oogjes laten vallen op wellicht een T5.

gr.Sjemmie.
alles weer origineel
Plaats reactie