Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Radio aansluiten

vragen over de T5
Plaats reactie
thirstyduvel
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2008, 14:48

Radio aansluiten

Bericht door thirstyduvel »

Beste WEETJEWELLERS,

Ik zit met een klein probleem. Namelijk ik heb een VW T5 :driveT5 van 2007 met ingebouwd een BLAUPUNKT MP26, nu heb ik een RCD 200 mp3 met originele VW i-pod connector gekocht maar de aansluiting is natuurlijk anders. Heb nu 2 stekkers in de radio 1 BRUINE en 1 ZWARTE maar moet nu naar grotere connector. Bij de VW garage zeiden ze gisteren de grote connector zit standaard in je T5 achter de 2 kleine maar niets te vinden :muur :muur in het dashboard. Kan er iemand mij even helpen met het laten weten welke connector ik juist nodig heb!!!!!!!! Want op e-bay en dergelijke vind je er genoeg maar zijn ze juist??????? Moet ik voor de antenne aansluiting ook iets eranderen???? ALVAST BEDANKT mede WEETJEWELLERS :klappen :klappen :klappen
Gebruikersavatar
T5austria
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
Contacteer:

Re: Radio aansluiten

Bericht door T5austria »

Hallo.

Dat gene wat jij bedoeld is een Quadlock systeem, dit zit niet standaard in de bus.
Maar geen paniek, je kan naar de dealer gaan en onderdeel nummer 3B7 035 444 en 3B7 035 447 bestellen.
dan kan je de kabels inclusief pin omzetting zelf doen.
Of je gaat naar een car audio boer en koopt daar een verloop van 2x din naar Quadlock.
De RCD 200 mp3 heeft ook een canbus signaal nodig, kijk of deze ook aanwezig is. dit is ook net als de Quadlock niet standaard aanwezig.

Canbus draad ( Oranje/Bruin = canbus laag ) en ( Oranje/Groen = canbus Hoog )
deze draden mag je niet samen/tegelijk doorknippen.
thirstyduvel
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2008, 14:48

Re: Radio aansluiten

Bericht door thirstyduvel »

Hey T5austria,

Alvast bedankt voor de reactie heb er even tussenuit geweest naar het mooie Zeeland aan het Veerse Meer vandaar de wat late reactie :lach . Ga morgen alvast naar de VW dealer met de type nummers en dan aansluiten maar. BEDANKT :yes :yes
thirstyduvel
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2008, 14:48

Re: Radio aansluiten

Bericht door thirstyduvel »

Bij de VW dealer hier zeiden ze dat het bijna onmogelijk is de CANBUS aan te sluiten daar deze niet standaard in de VW T5 transporter zit :muur :muur
De onderdelen die je zei T5austria waren geen probleem om te krijgen liggen standaard in de rekken. Ze zeiden we willen het wel proberen aan te sluiten maar dan moest ik al wel rekenen op een 200 eurootjes :ie :ie :ie . Nu zie ik via "NAVIGATIE WEBSHOP.NL een VAG aansluitkabel voor Volkswagen!!!!!! Van enkel ISO naar Quadlock, inclusief 1 meter CAN-HI en CAN-LO kabels. Maar hoe sluit men deze CAN-HI en CAN-LO dan wel aan???????

ALVAST BEDANKT en nog vele veilige km in jullie :driveT5 :T54LIFE
Gebruikersavatar
T5austria
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
Contacteer:

Re: Radio aansluiten

Bericht door T5austria »

Als de auto airco heeft dan kan je het can-bus signaal daar vandaan halen/aankoppelen.
Indien geen airco dan kan je een can-bus signaal terug vinden op de stekkers van het instrumenten paneel.
Instrumentenpaneel eruit halen wordt beschreven elders in dit forum.
Dit zijn de twee gemakkelijkste plaatsen om aan can-bus te komen, voor de overige plaatsen zal de onderzijde van dashboard er uit moeten.
Als je een gat hebt voor een dubbel din radio, en je kijkt in dit gat dan zie je de stekker van de airco/kachel unit al zitten dus gemakkelijk bereikbaar

Is er niet een handige weetjeweller in de buurt die de klus kan klaren voor je.

De kabel die je beschrijft is een hele snelle en gemakkelijke oplossing, en de prijs valt ook mee.

Canbus draad ( Oranje/Bruin = canbus laag )
( Oranje/Groen = canbus Hoog )
deze draden mag je niet samen/tegelijk doorknippen.
thirstyduvel
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 okt 2008, 14:48

Re: Radio aansluiten

Bericht door thirstyduvel »

Hey T5austria bedankt!!!!!!! T5 is voorzien van airco dus dan sluit ik de canbus Hi en Low daar aan.
Ik ga alvast die kabel via de NAVIGATIE WEBSHOP bestellen en dan aansluiten maar.
Ik hou je op de hoogte van het verdere verloop :driveT5
Gebruikersavatar
T5austria
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
Contacteer:

Re: Radio aansluiten

Bericht door T5austria »

Jij hebt dus de standaard af fabriek radio voorbereiding.
En die ziet er als volgt uit.

2x Zwart/Blauw voeding via zekering SB23
1x Bruin/Rood contact geschakeld via zekering SB19
1x Grijs/Blauw deze draad wordt aangestuurd door licht dimwieltje naast koplamp hoogte regeling.
1x Wit/Lila dit is een draad met een snelheids signaal.
1x Bruin MASSA
1x Grijs/Wit Diagnose draad deze staat direct in verbinding met de diagnose stekker.

Bovenstaande kabelkleuren vindt je weer terug in de kabelboom die naar je radio toe gaat.

Grijs/Blauw - Wit/Lila - Grijs/Wit deze draden heb je niet meer nodig, loshalen en isolatie tape er om zodat deze geen sluiting op wat voor manier ook kunnen maken.
zie ook http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/Radios-VW-T5.pdf
goed naar de afbeeldingen kijken op Blz 2.
Plaats reactie