Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
de staalflex leidingen zullen bij een remsysteem met rembekrachtiger weinig tot geen extra gevoel geven
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
Oh, dat klinkt dat ook niet als een interessante upgrade :(Donald4Motion schreef:de staalflex leidingen zullen bij een remsysteem met rembekrachtiger weinig tot geen extra gevoel geven
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
Zonder bekrachtiger is het een goede upgrade maar anders niet echt.
Als je in je bus even vlot de rem aan tikt alsof je een noodstop zou willen maken, zul je voelen dat de electronica direct een hardere 'bite' geeft. Ook fading valt qua gevoel een stukje weg omdat de rem bekrachtiger gewoon wat harder zal bekrachtigen.
Hoe minder tussenkomst van 'hulpjes' tussen rempedaal en remtang hoe meer een goede remkabel merkbaar is.
Op motors zie je deze upgrade erg veel en in de racerij waar veel mensen zonder electronica willen rijden.
Als je in je bus even vlot de rem aan tikt alsof je een noodstop zou willen maken, zul je voelen dat de electronica direct een hardere 'bite' geeft. Ook fading valt qua gevoel een stukje weg omdat de rem bekrachtiger gewoon wat harder zal bekrachtigen.
Hoe minder tussenkomst van 'hulpjes' tussen rempedaal en remtang hoe meer een goede remkabel merkbaar is.
Op motors zie je deze upgrade erg veel en in de racerij waar veel mensen zonder electronica willen rijden.
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
Je kunt de remklauwen van de 180 pk T5.2 er onder zetten dit is een grotere remklauw dan de vorige generatie.
Je hebt dan de 333mm en 32,5 mm dikte icm met een grotere rempad. Dit vertraagt vele malen beter dan de 16" 308 of 312 mm, het blijft echter slecht te doseren. Heb je de financiele middelen en de ruimte in je velgen dan kan groter natuurlijk ook.
Gr Edje
Je hebt dan de 333mm en 32,5 mm dikte icm met een grotere rempad. Dit vertraagt vele malen beter dan de 16" 308 of 312 mm, het blijft echter slecht te doseren. Heb je de financiele middelen en de ruimte in je velgen dan kan groter natuurlijk ook.
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
Donald4Motion schreef:Zonder bekrachtiger is het een goede upgrade maar anders niet echt.
Als je in je bus even vlot de rem aan tikt alsof je een noodstop zou willen maken, zul je voelen dat de electronica direct een hardere 'bite' geeft. Ook fading valt qua gevoel een stukje weg omdat de rem bekrachtiger gewoon wat harder zal bekrachtigen.
Hoe minder tussenkomst van 'hulpjes' tussen rempedaal en remtang hoe meer een goede remkabel merkbaar is.
Op motors zie je deze upgrade erg veel en in de racerij waar veel mensen zonder electronica willen rijden.
Heu... Elektronica op de remmen van een T5 ?? Wat dan ? Het enige wat ik me kan voorstellen aan elektronica is de ABS ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
Ik weet niet de vw naam ervoor, maar het is hetzelfde als brake assist
Dit wordt door dezelfde ABS unit aangestuurd, en er zit ook een soort aanhanger ESP op. Dus de wagen voelt als je caravan of aanhanger gaat slingeren en corrigeert dit.
Dit wordt door dezelfde ABS unit aangestuurd, en er zit ook een soort aanhanger ESP op. Dus de wagen voelt als je caravan of aanhanger gaat slingeren en corrigeert dit.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
EBC?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
Heb ff gegoggeggeldt en zag dat het BAS heet, brake assist system
Bass is beter
Bass is beter
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
En hill hold, die heb ik ook, werkt fijn!
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
Ik vermoed dat dat eerder een optie is , dan de standaard bij een TransporterDonald4Motion schreef:Heb ff gegoggeggeldt en zag dat het BAS heet, brake assist system
Bass is beter
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
Op mijn multivan was dit standaard net als de hillhold, dus oviivo zal het denk ik ook hebben.Pascal-141 schreef:Ik vermoed dat dat eerder een optie is , dan de standaard bij een TransporterDonald4Motion schreef:Heb ff gegoggeggeldt en zag dat het BAS heet, brake assist system
Bass is beter
Bij een paniekreactie zal je merken dat je rem scherper is en ook het aangrijppunt hoger ligt, de electronica denkt voor je en reageert hiermee met BAS.
En fading ga je uiteindelijk ook voelen in je pedaal. Je kan als proef eens een noodstop maken vanaf 120 naar 0, fading gegarandeerd.
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
euh, een caravan of aanhanger die gaat slingeren is normaal toch ESP die je dan moet (proberen!) te redden ?
Mijn Caravelle heeft alleszins geen BAS, wel ESP.
De vito vh werk heeft ook BAS, persoonlijk ben ik er niet voor, maar mits goed ingesteld uit fabriek valt het wel mee.
Ik haat namelijk remmen die slecht doseerbaar zijn, vooral als ze TE hard remmen (zoals de Dacia van men ouders...)
Mijn Caravelle heeft alleszins geen BAS, wel ESP.
De vito vh werk heeft ook BAS, persoonlijk ben ik er niet voor, maar mits goed ingesteld uit fabriek valt het wel mee.
Ik haat namelijk remmen die slecht doseerbaar zijn, vooral als ze TE hard remmen (zoals de Dacia van men ouders...)
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
Nee je moet echt een aanvulling hebben op je ESP, tegenwoordig noemen ze dat aanhangwagen herkenning.TsX schreef:euh, een caravan of aanhanger die gaat slingeren is normaal toch ESP die je dan moet (proberen!) te redden ?
Mijn Caravelle heeft alleszins geen BAS, wel ESP.
De vito vh werk heeft ook BAS, persoonlijk ben ik er niet voor, maar mits goed ingesteld uit fabriek valt het wel mee.
Ik haat namelijk remmen die slecht doseerbaar zijn, vooral als ze TE hard remmen (zoals de Dacia van men ouders...)
In de T5 en een half zit het standaard op.
Op mijn caddy heb ik ook een soort van break by wire, totaal gevoelloos systeem en de eerste keren rem je alsof je formule 1 remmen eronder heb
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
Wat is het verschil tussen EBC (electronic brake control) en BAS?
En wat is dan ook het technische verschil tussen beide?
En wat is dan ook het technische verschil tussen beide?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: 17" remmen, jullie commentaar a.u.b.!
Bij het zogenaamde brake by wire trap je eigenlijk gewoon een sensor in.Multivan Generation schreef:Wat is het verschil tussen EBC (electronic brake control) en BAS?
En wat is dan ook het technische verschil tussen beide?
Qua gevoel merk je het 100%, mijn Caddy uit 2008 heeft dit ook wat resuleerd in een extreem gevoelige rem en dat i.c.m. met een soort electronische stuurbekrachtiging is het 'gevoel' ver te zoeken.
Softwarematig kan je wel weer de bekrachtiging regelen van de stuurbekrachtiging(las ik laatst hier) misschien dat de rem bekrachtiging ook instelbaar is.
Maar aangezien ik niet sleutel aan mijn wagens kan ik je de technische verschillen niet goed genoeg uitleggen.