Goeden avond heren
Ik heb weer het een en ander mee gemaakt, zoals jullie weten is de motor dood auto heeft een vast loper gekregen, ik schrok me de klere niet normaal, net 2 weken niets of nauwelijks wat kunnen doen van wegen het slechte weer, en dan is het eindelijk super weer gebeurd me dit weer.
kwam net van de snelweg af stond in het Westland te wachten voor de stoplichten toen het op groen ging, gaf ik een beetje gas en schakelde over naar de 2e versnelling toen gebeurde het volgende,

de motor maakte een hevig geluid ratelde heel erg het leek erop of de motor onder de bus vandaan kwam, maakte echt een ter@ng herrie, en daar sta je dan midden op een druk bezet kruispunt, een klein stukje verder geduwd voor de veiligheid, ik had net opgehangen en er zou een takelwagen onder weg zijn zou binnen een klein uurtje komen, even later kwam de politie en zei dat je hier niet kan blijven staan en dat zei een takelwagen regelde nou echt super geregeld, en binnen no time was de bus opgeladen en werd de auto naar de Rooij autotechniek in Moerkapelle gebracht. de heer Leendert constateerde dat de krukas en de stangen en weet ik veel meer naar de kl@te zijn. Er moest een andere motor in. En ook het vliegwiel moest natuurlijk ook nog in gebouwd moest worden.
Na veel wikken en wegen hebben we besloten om niet een andere auto aan te schaffen maar deze op te knappen, velen van jullie die dit misschien stom vinden ondanks die 290 000 km er op heeft zitten er een nieuwe kostenpost er in te stoppen.
Ik vroeg aan Leen hoe is het met de versnellingsbak is gesteld omdat deze in de 2e versnelling stond toen het gebeurde, daar is gelukkig niets mee aan de hand volgens Leen. Weer een gerust stelling moet er niet aan denken als je met de bus weer gaat rijden je versnelling bak het niet meer doet, even afkloppen heb ik net gedaan
Er gaat nu een deelrevisie in (houd in motor en cilinderkop zijn gereviseerd) en de bruikbare delen van de auto motor worden na inspectie over gezet en zo nodig vernieuwd. Daar komt bij dat de dis en waterpomp en spanrol(len) alle filters en brandstofpomp enz enz vernieuwd worden. Donderdag word het motorblok naar Moerkapelle gebracht en wordt die verder afgemonteerd en hoop ik dat ik er vrijdag weer in mag rijden. Zo dan is het spaar potje weer bijna leeg, en moeten we er weer tegen aan om dat weer recht te breien.
Dit was het even voor nu.
O ja bijna vergeten weten jullie een bedrijfje die spatbord randen kan rollen, ik heb er een stel velgen op gehad waarvan de ET waarde 35 is, en dan staat je velg en band iets buiten de velg rand wat tot gevolg heeft geleid, dat de band het spatbord rand naar beneden getrokken heeft en de band is daardoor ook iets beschadigt, wel heel erg zonde want het was in November nieuw aangeschaft winterbanden. Morgen breng ik hem de zomer set velgen met banden compleet die kunnen dan gelijk over gezet worden.
Iederéén heel hartelijk dank voor de reactie's en eventuele suggesties, en tot later