Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Slecht gevoel over inbouw vb suspension is opgelost
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Slecht gevoel over vb suspension
Je mag ook een nw. bus van EEN DAG oud van xenon voorzien achteraf , NO problem.!
zonder; koplampreinigingsinstallatie en/of een automatische hoogteverstelling uiteraard dan !
bron; http://www.tradevision.nl/berichten-1" onclick="window.open(this.href);return false;
zonder; koplampreinigingsinstallatie en/of een automatische hoogteverstelling uiteraard dan !
bron; http://www.tradevision.nl/berichten-1" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: Slecht gevoel over inbouw vb suspension
De discussie lijkt me meer te gaan om het feit dat men een goed werkend, nieuw, systeem af fabriek, uitschakeld om een vreemde reden. Prutsers 

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: Slecht gevoel over inbouw vb suspension
Hoi alOviivo schreef:De discussie lijkt me meer te gaan om het feit dat men een goed werkend, nieuw, systeem af fabriek, uitschakeld om een vreemde reden. Prutsers
Nou bus is terug ik neem m'n woorden terug
Het is heel goed opgelost het werkt voortreffelijk en het rijd super.
Ik zal wat foto's plaatsen strakjes


Re: Slecht gevoel over inbouw vb suspension
Hoi al auto heb ik terug
Alles werkt en hij rijd echt geweldig
Het was een klein probleem in het stroomcircuit.
Ik zal wat foto's plaatsen strakjes
Alles werkt en hij rijd echt geweldig
Het was een klein probleem in het stroomcircuit.
Ik zal wat foto's plaatsen strakjes


-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Slecht gevoel over inbouw vb suspension
mooi speeltje he 

- Multivan Generation
- Berichten: 34523
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Slecht gevoel over inbouw vb suspension
wat staat dat ding nog hoog.. 

Re: Slecht gevoel over inbouw vb suspension
Multivan Generation schreef:wat staat dat ding nog hoog..
Duh... De bus staat ook nog op de oprit


Re: Slecht gevoel over inbouw vb suspension
Ja klopt 143 boven NAPheemskerk schreef:Multivan Generation schreef:wat staat dat ding nog hoog..
Duh... De bus staat ook nog op de oprit![]()


Re: Slecht gevoel over inbouw vb suspension
Goedenavond heren,
toevallig zie ik dit voorbij komen en dacht ik zal maar even reageren.
Jammer dat het in het begin niet helemaal soepel is verlopen, maar mooi dat het opgelost is, Gert.
Om toch nog even een reactie te geven over het verhaal Xenon verlichting, want er zijn ook mensen die het prutsers noemen.
Zoals bekend is bij een T5 met Xenon verlichting zo wel op de voor als achteras een hoogte sensor gemonteerd om bij belading verschillen de stand van de verlichting bij te werken. Dit is nodig als men mechanische vering heeft (blad of schroefvering) want bij meer belading zakt de vering in en dat kan voor en achter verschillend zijn.
Het leuke van ons luchtvering systeem is dat het voertuig onafhankelijk van de belading dezelfde rijhoogte heeft. Dit wordt geregeld door de regeling die zijn informatie haalt van de hoogtesensoren die op elk wiel (lees draagarm) aanwezig zijn.
Bij een T5 met Xenon is zoals geschreven zowel op de voor en achteras een hoogte sensor gemonteerd die die belading verschillen moet bijregelen. Op de achteras zijn deze hoogte verschillen (door belading) niet meer aanwezig. Vandaar dat we de Xenon hoogte sensor op de achteras vastzetten mbv een extra steun aan het chassis.
Op de vooras zit ook zo'n hoogte sensor en door aandrijf- c.q. remkrachten zijn hier veel meer "hoogte" schommelingen voor komen. De Luchtvering regeling is bewust wat trager gemaakt dan de Xenon regeling om veel regelacties te voorkomen die onnodig zijn. Daarom is de hoogtesensor van de Xenon verlichting intact gelaten op de vooras opdat de Xenon verlichting snel genoeg te laten reageren opdat deze geen tegenliggers is kan verblinden.
Het leuke van ons systeem is dat we daar een vrijgave voor hebben van Volkswagen Nutzfahrzeugen. En een onderdeel van die vrijgave bevat ook het vastzetten van de hoogtesensor van de Xenon verlichting op de achteras. Tevens hebben we een Teilengutachten van TUV Nord en een ABE van het KBA. Ik dacht zo als er 3 instanties zijn die dit goedgekeurd hebben dat het ook wel zal kloppen.
Groeten Rick
toevallig zie ik dit voorbij komen en dacht ik zal maar even reageren.
Jammer dat het in het begin niet helemaal soepel is verlopen, maar mooi dat het opgelost is, Gert.
Om toch nog even een reactie te geven over het verhaal Xenon verlichting, want er zijn ook mensen die het prutsers noemen.
Zoals bekend is bij een T5 met Xenon verlichting zo wel op de voor als achteras een hoogte sensor gemonteerd om bij belading verschillen de stand van de verlichting bij te werken. Dit is nodig als men mechanische vering heeft (blad of schroefvering) want bij meer belading zakt de vering in en dat kan voor en achter verschillend zijn.
Het leuke van ons luchtvering systeem is dat het voertuig onafhankelijk van de belading dezelfde rijhoogte heeft. Dit wordt geregeld door de regeling die zijn informatie haalt van de hoogtesensoren die op elk wiel (lees draagarm) aanwezig zijn.
Bij een T5 met Xenon is zoals geschreven zowel op de voor en achteras een hoogte sensor gemonteerd die die belading verschillen moet bijregelen. Op de achteras zijn deze hoogte verschillen (door belading) niet meer aanwezig. Vandaar dat we de Xenon hoogte sensor op de achteras vastzetten mbv een extra steun aan het chassis.
Op de vooras zit ook zo'n hoogte sensor en door aandrijf- c.q. remkrachten zijn hier veel meer "hoogte" schommelingen voor komen. De Luchtvering regeling is bewust wat trager gemaakt dan de Xenon regeling om veel regelacties te voorkomen die onnodig zijn. Daarom is de hoogtesensor van de Xenon verlichting intact gelaten op de vooras opdat de Xenon verlichting snel genoeg te laten reageren opdat deze geen tegenliggers is kan verblinden.
Het leuke van ons systeem is dat we daar een vrijgave voor hebben van Volkswagen Nutzfahrzeugen. En een onderdeel van die vrijgave bevat ook het vastzetten van de hoogtesensor van de Xenon verlichting op de achteras. Tevens hebben we een Teilengutachten van TUV Nord en een ABE van het KBA. Ik dacht zo als er 3 instanties zijn die dit goedgekeurd hebben dat het ook wel zal kloppen.
Groeten Rick
Re: Slecht gevoel over inbouw vb suspension
Dankjewel Rick dit verhaal vertelde ze ook bij de inbouwer ben blij dat jij het ook nog bevestigt .
Echt helemaal super ben er heel blij mee
Gr. Gert
Echt helemaal super ben er heel blij mee

Gr. Gert

Re: Slecht gevoel over inbouw vb suspension
Ik neem mijn uitspraak "prutsers" bij deze terug, excuses 

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: Slecht gevoel over inbouw vb suspension
Hallo Gert,gertned schreef:Dankjewel Rick dit verhaal vertelde ze ook bij de inbouwer ben blij dat jij het ook nog bevestigt .
Echt helemaal super ben er heel blij mee![]()
Gr. Gert
Ik hoop dat je vele kilometers rijplezier van de ombouw hebt.
Is deze luchtvering soepeler dan de standaardvering en dan met name als de auto onbeladen is?
Is het bochtgedrag ook stabieler geworden?
Groetjes,
Vaniac