Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe schokdempers bilstein b6: helemaal GOUD

vragen over de T4
Plaats reactie
roelssroyce
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32

nieuwe schokdempers bilstein b6: helemaal GOUD

Bericht door roelssroyce »

vandaag rondom bilstein b6 schokdempers op mijn T4 2.5 tdi california exclusive gemonteerd.

IK RAAD IEDEREEN AAN om die dingen eronder te zetten! Wat een genot. Een compleet nieuwe auto lijkt het wel. Strak en comfortabel. Heerlijk!

En je kunt ze makkelijk via

http://shop.kfzteilehandel.de/ of info@kftzteilehandel.de bestellen. Uitstekende service! En razendsnel in huis.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuwe schokdempers bilstein b6: helemaal GOUD

Bericht door Multivan Generation »

mooi zo...
weer een tevreden gebruiker :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
roelssroyce
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32

Re: nieuwe schokdempers bilstein b6: helemaal GOUD

Bericht door roelssroyce »

Na mijn vakantie weer in mijn oude 2.4D vanuit het leger gereden en die is toch een stuk stugger en strakker geveerd dan mijn camper. Wellicht zijn de B6 jes van bilstein toch te licht voor mijn camper? Die 2.4D veert eigenlijk nooit in tot in de aanslag, en begint helemaal lekker te rijden als er een paar honderd kilo in de laadbak ligt. Die camper veert nog wel eens tot in de aanslag, zelfs met de nieuwe schokdemping! Wellicht hulpveren plaatsen achter, maar dat lost het veren aan de voorkant niet op natuurlijk.

Iemand ervaring met bilstein b8? Of zwaardere schokdempers dan de b6? En hoe weet je welke dempers er origineel onder een california exclusive horen te zitten?

Groeten
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: nieuwe schokdempers bilstein b6: helemaal GOUD

Bericht door DNS »

Je zegt zelf al dat die 2.4 strakker geveerd is. Ik zou dus een na gaan kijken wat het verschil is tussen de (torsie)veren van beide.
Ook het verschil in gewicht tussen een gewone T4 en een camper zou ik niet verwaarlozen. :wjw

Welke dempers er origineel onder horen te zitten? Je kan het altijd bij de dealer even navragen.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuwe schokdempers bilstein b6: helemaal GOUD

Bericht door Multivan Generation »

@ Roel,
kan het zijn dat je camper lager aan de voorkant staat in vergelijking tot de 2.4?

Aan de achterzijde zou een eibach pro kit wellicht soelaas kunnen brengen?

Jouw ervaring was een tijdje geleden voor mij de reden om naar andere(lees dikkere) torsie staven over te gaan..
zie topic vorige week hier over..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
arie oudshoorn
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56

Re: nieuwe schokdempers bilstein b6: helemaal GOUD

Bericht door arie oudshoorn »

Als jaren de bilstijns onder mijn t4,, niet de bocht uit te krijgen dat kreng,, gillende banden en de jochies in die golfjes zie je in de achter uit kijk spiegel steeds verder weg verdwijnen.
Goud is het JUISTE woord
Fijn weekend allemaal
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuwe schokdempers bilstein b6: helemaal GOUD

Bericht door Pascal-141 »

DNS schreef: Ook het verschil in gewicht tussen een gewone T4 en een camper zou ik niet verwaarlozen. :wjw

Inderdaad , het gewicht vd auto heeft ook veel belang : op mijn (lege) standaard T4 had ik die Bilstein B6 , en ervaarde dat als precies goed , strakke wegligging . In mijn 2,3Ton zware California heb ik ook de Bilstein B6 , en daar ervaar ik dat ze eigenlijk nog harder mogen zijn (B8 hardheid zou niet verkeerd zijn) ,maar die California ligt dan ook heel laag (... letterlijk op de bumpstops )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: nieuwe schokdempers bilstein b6: helemaal GOUD

Bericht door Geert G »

Bilstein B6............

Fijne Shocks :ikrij

Heb ik ook :winter
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
UncleChevy
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2013, 18:08

Re: nieuwe schokdempers bilstein b6: helemaal GOUD

Bericht door UncleChevy »

Ik heb de Bilstein B6 set, via http://shop.kfzteilehandel.de/" onclick="window.open(this.href);return false; nu ook onder mijn T4 wijsneus gezet. :yes
Het koste achter ,behoorlijk wat moeite om die oude schoks te verwijderen.
Kruipolie, toen de brander , en tenslotte maar de slijptol erin gezet :gif en nieuwe orginele bouten bij de dealer gehaald pfffff
Achter meteen maar 2 nieuwe veren onder gezet, besteld via Gert (marktplaats), binnen 1 dag in huis. :kus omdat er 2 totaal verschillende veren onder bleken te zitten....grrrr
Een veer met witte stip, en de andere had een gele met groene stip ,zat wel 4cm verschil in de hoogte van de veren.... :ie
Bus stond ook erg scheef, aan de achterkant.
Voorkant was een makkie om te doen :toppie die oude schoks waren echt totaal overleden.
Wat een verschil met wegligging ,in bochten en met remmen :jumpklap
Plaats reactie