Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vlak voor vakantie: slang oliekoeler stuk, Tips of help?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arvie
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2013, 22:00

Vlak voor vakantie: slang oliekoeler stuk, Tips of help?

Bericht door Arvie »

Een week voor mijn vakantie is het koelvloeistof-slangetje naar de oliekoeler gescheurd: Helemaal weggevroten. Door de ANWB tijdelijk een nieuwe opgezet, opgebouwd uit allemaal kleine stukjes en elleboogjes, maar durf er niet mee op vakantie, zeker gezien het feit dat de andere slang ook al lekt...

Eerst, op jullie aanraden, Ismet geprobeerd te bellen - die blijkt op vakantie (hij wel...)

Ondertussen 2 nieuwe slangetjes gehaald, en nieuwe veerklemmen, en zo'n speciale veerklemtang met een bowden-kabel - in de hoop daarmee de klus te klaren - maar nee hoor, die tang past niet op die VW veerklemmen :boos.

Geprobeerd hem iets open te buigen en ja hoor - afgebroken, klaar om weg te gooien...

Met een waterpomptang is er echt niet bij te komen, wellicht tenzij ik mijn spruitstuk eraf schroef, maar dan ben ik lijkt me nog verder van huis...

Iemand een gouden tip / een tang die ik kan lenen die wel op die irritante VW slangklemmen past / een idee van een goede T4 garage in de buurt van Haarlem die niet op vakantie is? (Ok, kan altijd nog naar de VW dealer, maar of die tijd heeft!?

Alle tips zijn welkom,

Remko.
Remko

T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Vlak voor vakantie: slang oliekoeler stuk, Tips of help?

Bericht door Harry 341 »

Het eerste wat ik altijd doe als er een slang(etje) vervangen moet worden is die #$%^&*() k.t. klemmen weggooien,en er gewone (rvs) slangenklemmen opzetten...
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Vlak voor vakantie: slang oliekoeler stuk, Tips of help?

Bericht door Harry 341 »

Heb nog wel een tip...rij gewoon naar het terrein waar Ismet zit....ga naar een van de vele garage's en leg uit wat het probleem is...100 % zeker dat er een landgenoot van Ismet je helpt!!
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Arvie
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2013, 22:00

Re: Vlak voor vakantie: slang oliekoeler stuk, Tips of help?

Bericht door Arvie »

Hoi Harry,

Dat is inderdaad wat ik zo ongeveer gedaan heb - in de waarderpolder in Haarlem iemand gevonden die nu met mijn bussie bezig is - 'geen probleem' volgens hem!

Afwachten wat het resultaat is, maar de druk is alvast enigszins van de ketel!

Thanks en groeten,

Remko.

Ps. bij mijn T3-tje heb ik ook 'gewone' RVS slangenklemmen gebruikt, maar daar 2 keer een gescheurde slang gehad - te hard aangedraaid? Te scherpe randjes? Wat dat betreft vertrouw ik de veerklemmen' meer - hoewel ik vond dat er een wel erg los zat - Na 22 jaar de veerkracht wat verminderd!? Vandaar dat ik er een setje nieuwe veerklemmen bij gekocht heb...
Remko

T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Vlak voor vakantie: slang oliekoeler stuk, Tips of help?

Bericht door Harry 341 »

Mooi dat het gaat lukken!!
Ik gebruik wel de wat duurdere klemmen,ik haal ze bij Motorenco op de Paralelweg in Beverwijk.
Enne...fijne vakantie :yes :yes
grt/Harry
Bijlagen
Kopie van rood en blauw.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Arvie
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2013, 22:00

Re: Vlak voor vakantie: slang oliekoeler stuk, Tips of help?

Bericht door Arvie »

Thanks,

Ga ik onthouden! Komen elkaar vast wel eens ergens tegen - Haarlem Noord / Velserbroek is niet zo ver uit elkaar!

Remko.
Remko

T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Vlak voor vakantie: slang oliekoeler stuk, Tips of help?

Bericht door repelsteeltje »

Harry 341 schreef:Het eerste wat ik altijd doe als er een slang(etje) vervangen moet worden is die #$%^&*() k.t. klemmen weggooien,en er gewone (rvs) slangenklemmen opzetten...
grt.Harry

een keer investeren in deze tang http://www.delmau-shop.nl/a-25241979/ge ... klem-tang/" onclick="window.open(this.href);return false;

(geen binding met deze verkoper, zoek en gij zult hem misschien op vele plekken en waarschijnlijk goedkoper vinden)
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Vlak voor vakantie: slang oliekoeler stuk, Tips of help?

Bericht door repelsteeltje »

https://www.vidaxl.nl/catalog/product/v ... 3godmiQAjA" onclick="window.open(this.href);return false;

ook niet onaardig :yes

nog even doorzoeken en je krijgt geld toe.... http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Arvie
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2013, 22:00

Re: Vlak voor vakantie: slang oliekoeler stuk, Tips of help?

Bericht door Arvie »

Ziet er indrukwekkend uit.

Alleen had ik precies dezelfde tang los gekocht (die met die bowdenkabel) en die blijkt dus niet te passen op de ' nieuwe' VW slangklemmen...

Geprobeerd het bekje iets open te buigen en ja hoor - afgebroken --> rijp voor het oud vuil!

Dus toch maar even weggebracht...

Remko
Remko

T4, 2.5D (AAB), 1991, Westfalia 'compactdak'
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Vlak voor vakantie: slang oliekoeler stuk, Tips of help?

Bericht door m.c van den berg »

repelsteeltje schreef:https://www.vidaxl.nl/catalog/product/v ... 3godmiQAjA

ook niet onaardig :yes

nog even doorzoeken en je krijgt geld toe.... http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ik in Duitsland voor geen 20€ gekocht. lopen vaak door die gereedschapswinkel :toppie .
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie