Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

veer onder de auto gevonden

vragen over de T5
Plaats reactie
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

veer onder de auto gevonden

Bericht door mcs »

kom ik vandaag thuis terug , zie ik op de grond waar de t5 altijd staat een lange kleine veer liggen .
aan één kant een metalen oog met haakje , aan de andere kant een zwart plastic oog , afgebroken.
na inspectie onder de bus blijkt het de terugtrekveer te zijn van de handrem, valt er gewoon onderuit na 2 jaar ??
het zwart plastic oog breekt gewoon af, ik heb maar geen nieuw bij VW gehaald , maar een nieuw gemaakt van witte nylon, dit zal waarschijnlijk langer houden.
Dus kijk maar eens onder jullie bussen of de veer tussen de handremkabels nog hebben , ter hoogte van de achteras.

ook vanmiddag nog de extra deurrubbers op de voorportieren gemonteerd, na diverse tips te hebben gelezen eerst maar eens met 3M pt1100 acrylic tape gelijmd ( stiftjes eruit gehaald ).
zit super vast , eens kijken of het houd op duur. klinkt wel gelijk anders als je de deur sluit , goeie update !
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: veer onder de auto gevonden

Bericht door ronald tdi »

Bedankt voor de tip.
Ik zal eens kijken of daar een veer zit.
Ter hoogte van de achteras zeg je.
Ik hoop dat daar geen plaat zit (alles tot zeker het midden is dicht bij mij) anders kan ik het niet zien.

Dat met de deur werkt zeker heel goed.
Ik ga het ook doen.
Mij is geadvieseerd om te wachten tot een goede en stabiele buiten temp (want ik moet het buiten doen) dit ivm de kleefkracht.
heb jij het ook buiten gedaan?
En de kleef kracht is goed gebleven?
En is die tape er op drukken en klaar of heb je nog andere handelingen verricht?
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: veer onder de auto gevonden

Bericht door mcs »

De veer voor de handrem zit ter hoogte van de achteras midden onder de auto, daar zit geen afdekkap.
waar de handremkabel zich in 2 splitst, naar de wielen toe zit een m6 draadstift ( om te stellen ) aan die stift zit met een kunstof oogje de veer , aan het andere einde zit de veer aan een dwarsbalk van het chasis.

Deze 3M tape is gemaakt voor dit soort rubbers en is met deze temperatuur goed te verwerken ( +15 graden )
ik heb de tape eerst op de rubbers geplakt en aan de uiteinden de laatse cm met sekondenlijm nog extra gelijmd.
dan de rand van de deur goed ontvetten met thinner.
erop drukken , inderdaad en klaar.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: veer onder de auto gevonden

Bericht door ronald tdi »

OK
Dan gaan we een deze dagen ff tape halen.

Thanks. :toppie
Plaats reactie