Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

vragen over de T5
Gesloten
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door Oviivo »

mk1cabrioparts schreef:Houden jullie het dan maar op stemmingmakerij en negeer mijn posting :zwaai
Je hebt dus geen details of ervaring? Jammer.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
mk1cabrioparts
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:26

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door mk1cabrioparts »

Zoals eerder vermeld : ik vind de prijzen en bedragen opvallen, maar dat wil natuurlijk niets zeggen, misschien koopt hij de bussen wel voor heel weinig geld..... :T4politie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door robertTREBOR »

Hier in Vlaardingen is laatst een inval geweest bij een autosloperij met veeeel politemacht vanwege vreemde praktijken !!

http://www.rijnmond.nl/nieuws/30-03-201 ... en-spullen" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autoblog.nl/autosloperij-in- ... tolen-spul" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.metronieuws.nl/nieuws/tienta ... o0aVpw1Lg/" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door robertTREBOR »

http://www.gestolenauto.nl/data.php" onclick="window.open(this.href);return false;

De T5 is weer vollop aanwezig in de lijst !
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 17 jul 2014, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door Multivan Generation »

robertTREBOR schreef:http://www.gestolenauto.nl/data.php

De T5 is weer vollop aanwezig in de lijst !
Had je iets anders verwacht dan?
Get alive en geniet van je citygo! (Zolang die nog voor je deur staat).
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door robertTREBOR »

Viel me wel op dat SKODA in de hele lijst AMPER voor komt, niet interessant voor diefstal lijkt wel.
Wel veilig gevoel..................
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Marten Hoffmann
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jul 2007, 08:41
Locatie: Amerongen
Contacteer:

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door Marten Hoffmann »

robertTREBOR schreef:Viel me wel op dat SKODA in de hele lijst AMPER voor komt, niet interessant voor diefstal lijkt wel.
Wel veilig gevoel..................
Hihi, allemaal een Skoda-merkje op de bus plakken :gekte
Met vriendelijke groet,
Marten | T5 2008 130 pk enkele cabine | www.tandemclub.nl
Gebruikersavatar
nikita
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 apr 2012, 15:57
Locatie: wageningen

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door nikita »

50 stuks bestelwagens PeR WeeK ! in 2013 gestolen, mensen waar gaat dit naar toe ?

stijging ca 20% met het jaar ervoor, wat zal het wel niet in 2014 gaan worden ? :muur :muur

stukje uit de tekst van de link zie onder;

De stichting adviseert ondernemers onder meer om te zorgen voor extra beveiliging van de OBD-stekker (On Board Diagnose). Vanuit deze zwakke plek maken criminelen het aanwezige alarmsysteem en de startblokkering onklaar.

https://www.youtube.com/watch?v=-spApZiXgOE" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... tolen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door frank884 »

van de door VW ingebouwde spullen moet je je maar niet al te veel voorstellen
dat is ECHT een wassen neus het is NEP veiligheid
je kunt zelfs al op ebay kleine aparaatjes kopen voor een paar tientjes om je starblokering te deactiveren via de OBD
je hebt niet eens zo'n grote dure laptop nodig daarbij!!!!
http://www.ebay.nl/itm/191151825492?ssP ... 1438.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;

heb meer vertrouwen in Bearlock en niet door VW standaard ingebouwde zaken
stuurklem, en een optelling van meerdere dingen die allemaal op zich wel te kraken en te verwijderen zijn maar in totaal
heel veel tijd gaan kosten. ze willen meestal HIT and RUN
ZELF dingen erin bouwen (bijv magneetklep in de brandstoftoevoer? enz)
http://www.ebay.nl/itm/Magnetventil-Sir ... 4859c0b69e" onclick="window.open(this.href);return false;
die niet standaard zijn met schakelaars op verborgen plaatsen enz dat plaatst ze altijd voor vraagtekens, want ze verwachten gewoon standaard, en dan de altijd dezelfde stappen afwerken,.. en dat kost tijd en dan blijft die zws staan. rijdend wegrijden wordt iig een heel moeilijke zaak zo.. als je zo'n dure bus hebt, en geld hebt voor alu velgen enz dan moet je ook een paar honderd euro uit trekken om het ding adequaat te beveiligen.
en anders moet je ook niet zeuren als die gepikt is.. het is bekend dat die VW Bussen "goed in de markt liggen"
en dat geldt helaas ook voor de afzet van de dieven....
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door Roger B. (11)61 »

track en trace met aktieve bewaking erin zetten... je geeft via een App aan binnen welke geofence je auto moet blijven, en tussen welke tijden hij niet gebruikt wordt (en dat kun je zo vaak je wil instellen) als er met de auto iets gebeurd dat niet hoort (accu loskoppeling, contact aan, eventueel extra input aktief, getransporteerd worden, buiten geofence komen...) dan wordt je gebeld door de alarmmeldkamer of dat bij je bekend is... zoja, dan is er niks aan de hand, zoniet, dan wordt er een rechercheur achter je auto aan gestuurd en als die je auto gelokaliseerd heeft, schakelt ie de politie in, en regelt aangifte en dergelijke allemaal voor je........

kosten zo uit het hoofd kleine 250 euro per jaar bij 5 jarig contract (kan meeverhuizen naar ander voertuig) inclusief apparatuur, inbouw en abonnementen... Vaak geven verzekeringsmaatschappijen ook nog korting op de premie, of betere uitkeringsvoorwaarden bij diefstal....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
nikita
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 apr 2012, 15:57
Locatie: wageningen

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door nikita »

Volgens mij hebben de track en trace sijstemen niet zo veel nut als de dieven een "Jammer " is stoorzender gebruiken, gewoon te koop op internet.

Verder als je bus gestolen wordt en ze rijden er volgas ,is ca 11 uur rijden , mee naar Polen en van daaruit Rusland in wat volgens de ingewijden massaal gebeurt ,is er geen sterveling te vinden die het lef heeft om er achteraan te gaan. Eenmaal in Rusland worden gestolen auto's /bussen zelfs gelegaliseerd !!

Lees aub onderstaand artikel in Trouw wat ik tegenkwam,alleen in Moskou al komt de Politie ca 100
gestolen auto's tegen per dag ! Omdat het ze allemaal te veel uitzoekwerk is worden ze gelegaliseerd middels
een stempel op de autopapieren .
------------------------------------------------------------------------------

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... to-s.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;


-------------------------------------------------------------------------------

moraal van mijn verhaal;

diagnose stekker omwisselen voor een fake stekker
stuurklem of versnellingsbakslot
chassisnummer afdekken

de meest effective en eenvoudige manieren om diefstal te voorkomen
Bijlagen
Jammer
Jammer
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door fiddler »

Lisboa schreef:Goed bezig Robert!

Het komt er simpelweg op neer dat alle electronische hulpmiddelen om je Transporter het gemakkelijkst te omzeilen zijn.
Daar was ik zelf ook al overtuigd van, als er bij mij in de straat een autoalarm afgaat zou ik me er eerder gaan ergeren dan dat ik ga kijken wat er aan de hand is.

Zelf heb ik een 'Bearlock' die erg gemakkelijk in het gebruik is en ook een stuurslot ligt in de cabine.
Daarnaast blijft er geen gewilde apparatuur meer achter in de auto.
Navigatie via de smartphone, scheelt weer een apparaat meezeulen, carkit via radio dus hoef ik alleen het frontje mee te nemen.

Blijf er verder wel nuchter onder, willen ze 'm persee hebben dan nemen ze de T5 toch wel mee.
Je kunt alleen maar je best doen om het zo min mogelijk aantrekkelijk te maken.

Mvg,

Luuk
Heb als extra een Clifford Blackjax alarm erbij laten zetten naast een gewoon niet VW alarm, en laat ook het kenteken graveren in je ruiten, - of wat kreatief zijn met kurk:
een flinke deuk niet repareren, (nep) roest, hele auto met de hand in een vieze kleur verven, olie vlek op je parkeerplek, of leg een banjo op de achterbank .. -F
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door Oviivo »

Dat van die banjo moet je uitleggen, ik heb de film niet gezien, vrees ik :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Marco B.
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 okt 2013, 01:54

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door Marco B. »

Heb goed alarm als je bij mijn met sleutel de deur opent gaat het alarm af. Met zo'n oranje witte sticker op de achteruit. Heb nog wel tipje de diagnose stekker uitbouwen een van de sloop halen inclusief bedrading. Deze op orginele plek inbouwen alle draden in elkaar draaien dikke + met 35A zekering naar de plus van de accu. Stekker orginele onder dashbord verstoppen opbinden. Je garage melden dat je dit gedaan hebt. Nu zal de computer van het dievengilde meteen doorbranden wanneer ze stekker inpluggen. Zo'n slot ziet er imposant uit maar met de oude sloten weet ik dat het stuur heel makkelijk door te zagen en of knippen is. En je het slot er dan zo af schuift. Het vervelende van het verhaal is dat voor iedere maatregel komt tegenmaatregel van het dievengilde en als ze jouw bus willen hebben en hij is beter beveiligd als de Nederlandse bank zal je er voor het stoplicht uitgetrokken worden of ze huren een hijskraan het is maar hoe graag ze hem willen Tip van mijn goed verzekeren all risk net als mijn bus met taxatierapport door de verzekering geaccepteerd taxatie bedrijf ik heb ITEB uit rotterdam.
Gebruikersavatar
nikita
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 apr 2012, 15:57
Locatie: wageningen

Re: Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze.

Bericht door nikita »

Deze interssante discussie kwamik tegen op RADAR.NL

Ook daar weer net als in bovenstaand stukje het onklaar maken van de o.b.d. stekker als aandachtspuntje.

Beveilig je bus optimaal , hij is zo vertrokken..

http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... n-in-2013/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten