Hoi Geert,Geert G schreef:Heb je nu inmiddels getest met een kwartvolle & een volle tank?Busjopie schreef:Hoi
Heb zojuist de dieselklep vervangen. Ook het driehoekje waar de retourleiding terugkomt. Het was lastig om de klemmetjes los te krijgen, maar het is gelukt.
Helaas geen resultaat. Startte nog niet meteen... Nu wil ik me wagen aan het tankelement. Dit is 119 euro en ik wil de gok wagen..
Een vraagje aan de kenners:
Is het vervangen moeilijk? Ik heb wel iets gezien op de t4 Wiki, maar dat is duits..
Waar moet ik opletten? Is er iets dat ik stuk kan maken?
Zoals ik hierboven eerder heb aangegeven...... Zit hier verschil in starten?
Willekeurig onderdelen vervangen, en er achter komen dat het niet werkt, schiet ook niet bepaald op
Slecht starten en daarna effe staan te bokken is zowat altijd het resultaat van:
1) te weinig compressie (die 1.9 van jou had toch onderdruk, als ik me niet vergis?)
2) een versleten brandstofpomp.
3) kapotte of verkeerde gloeistiften (Langzaam & snelgloeiers door elkaar)
Gewoon systematisch te werk gaan:
Dus.........eerst compressie meten & een compressie lek-test doen. (Koud)
Dit verteld je, de conditie van je motor.
Is dit goed, daarna gloeispiralen testen...
Koperen stroomrail van de gloeistiften verwijderen & met een plus draad langs de schroefdraad van de gloeistift strijken.
Vonkt dit? Antwoord is ja......? Deze is heel.
Geen vonken? Die is kapot.....
Bovenste allemaal goed?
Ga dan naar een Bosch Diesel specialist en laat je brandstofpomp beoordelen, of deze inwendig is versleten.
Suc6
Ten eerste bedankt voor het meedenken.
Vanochtend startte de bus prima. Gisteren, na het vervangen van de klep duurde dit 2 seconden. Vanochtend redelijk vlot, omdat ik moest werken heb ik niet de kap opengetrokken en gekeken naar lucht in de leidingen. Als de bus vanmiddag weer meteen start ga ik dat ook niet doen.. Dan rij ik er mee door. De stand van de tank is een kwart vol.
De gloeistiften zijn vorige week vervangen (wat een werk zeg..)
De dieselpomp is samen met het blok in 2012 vernieuwd.
Als de het starten zo blijft gaan als vanochtend, dan ga ik er eerst mee op vakantie. Blijkt het dan later toch weer slechter te gaan, dan ga ik hier verder met advies vragen ( de gok wagen met het pompelement )..
De retourslangen zien er allemaal nog keurig uit. Deze gisteren nog bekeken.
@egbert. Bedankt voor de links. Ik had deze al gelezen. Erg nuttig.
@gijs. Bedankt voor het aanbod. Hou ik in mijn achterhoofd. Als de bus na het weekend slecht(e) gaat starten klop ik wellicht bij je aan..
De rest ook bedankt!
Gr
Joris