Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

duitse milieusticker

vragen over de T4
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: duitse milieusticker

Bericht door matje86 »

uitzonderingen maken de regel
http://www.t4-wiki.de/wiki/Feinstaub" onclick="window.open(this.href);return false;
je kan dus wel een groene krijgen maar dan moet je wat doen
http://www.dekra.de/feinstaub/pms.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.partikelfilter-nachruesten.d ... rSuche.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
snowman
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:06
Locatie: Apeldoorn

Re: duitse milieusticker

Bericht door snowman »

Dat zou in mijn geval dus een filter van 840 euro gaan worden, en na een paar jaar zit zo`n ding nog verstopt ook zeker.
Ik zet mijn bus dan wel aan de rand van de stad en pak het openbaar vervoer wel.
Het is alleen zo oneerlijk,ik betaal wegenbelasting en dan mag ik een deel van de wegen niet gebruiken.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: duitse milieusticker

Bericht door matje86 »

ja en waarom toeristenbelasting betalen als je in een ander dorp slaapt :bonk
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: duitse milieusticker

Bericht door arjanzevenaar »

Ik kom regelmatig in Duitsland en we gaan regelmatig naar Bottrop skiën. Het is een beetje raar dat de zwaarste industrie rondom dat gebied zit en tegelijkertijd een umweltzone van kracht is. Ik ben zonder sticker nog nooit aangehouden, neemt niet weg dat de boetes hiervoor ook erg laag nog zijn dus ik neem het risico.

Wat betreft ombouwen denk ik weggegooid geld, de normen en waarden worden steeds bijgesteld totdat er alleen nog echt "schone" auto's er mogen rijden.
corn
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2012, 08:52

Re: duitse milieusticker

Bericht door corn »

met dieselpartikelfilter, vaak afgekort als dpf, is een groene sticker mogelijk. Ik heb een groene sticker op mijn t4 bj, 2002 151 pk. google maar eens op Mangold of op dpf, Mangold is een leverancier van filters.
cor
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: duitse milieusticker

Bericht door matje86 »

snowman schreef:Dat zou in mijn geval dus een filter van 840 euro gaan worden, en na een paar jaar zit zo`n ding nog verstopt ook zeker.
Ik zet mijn bus dan wel aan de rand van de stad en pak het openbaar vervoer wel.
Het is alleen zo oneerlijk,ik betaal wegenbelasting en dan mag ik een deel van de wegen niet gebruiken.
afweging maken hoe vaak je in een umweltzone parkeerd , bon kost 40 euro indien ze je pakken :ie een bord met werkverkeer achterop is goeikoper :jump
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: duitse milieusticker

Bericht door Gobert »

Heb je recht op een groene sticker dan koop je zo'n ding voor die paar Euro, heb je er geen recht op dan resteert het grijze circuit.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: duitse milieusticker

Bericht door Roger B. (11)61 »

Als nederlander zul je waarschijnlijk niet snel een probleem krijgen met een groene stikker op een voertuig dat die niet behoort te hebben omdat ze het niet kunnen checken of er technische modificaties (DPF achteraf ingebouwd e.d.) gedaan zijn, met een Duits gekentekend voertuig bega je daarmee een wat forsere overtreding (bovendien zijn veel boetes voor de duitsers ook hoger omdat ze niet alleen de geldboete krijgen, maar ook punten op het rijbewijs)

voor die 40 euro boete... weet niet of ik daarvoor een stikker zou nemen (overigens hier in DLD nu ook buiten de zones verplicht dat ie aanwezig is op het voertuig, of dat ook voor buitenlandse voertuigen geldt weet ik niet)

De snelwegen zijn altijd vrij dus je hebt zo'n sticker alleen nodig als je rode/gele/groene zones in wil.

dat het onzin is... vertel mij wat... ik meen dat het in Essen was, is één straat groene zone..... alsof dat wat uithaalt voor de luchtkwaliteit in die ene straat als er omheen geel en rood is, en vol industrie staat :bonk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roberto
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2009, 19:13

Re: duitse milieusticker

Bericht door Roberto »

Anton_W schreef:begint in nederland nu ook. ik heb familie in het centrum van utrecht waar ik normaal in de parkeer garage onder sta. maar helaas daar mag je vanaf 1 jan 2015 niet meerin de buurt komen met je t4.
Het gaat niet bij Utrecht blijven vrees ik, er zijn meer steden met een milieuzone in NL waarbij de kans groot is dat er straks een onderbordje geplaatst zal worden:

Onderdelen L en N
Met deze wijziging is gerealiseerd dat een milieuzone niet meer uitsluitend betrekking kan hebben op bepaalde vrachtauto’s, maar ook op bepaalde bestelauto’s en personenauto’s. De verkeersborden C22a en C22b blijven op dezelfde wijze als vóór de wijziging het begin en einde van een milieuzone aangeven, maar door de tekst van artikel 86d te verruimen en in de omschrijving van het verkeersbord in bijlage I van het RVV 1990 het begrip “vrachtauto’s” te vervangen door “motorvoertuigen” kunnen er meer categorieën voertuigen onder vallen. De gemeente zal een onderbord kunnen gebruiken om binnen de maximale reikwijdte van de regeling een beperktere begrenzing van het toegangsverbod in te stellen. Met de wijziging is in het eerste lid van artikel 86d van het RVV 1990 het ongewijzigde regime voor vrachtauto’s nu volledig opgenomen en zijn in het tweede en derde lid de maximaal in te stellen beperkingen voor bestelauto’s en personenauto’s geregeld.

http://www.ondernemersplein.nl/wetswijz ... ilieuzone/ :politie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: duitse milieusticker

Bericht door frank884 »

het is iets anders als je in zo'n zone woont!!!
maar voor ons.. 80 euro boete "als" ze je pakken in Duitsland
(is in de nieuwe boete katalog van mei verdubbeld van 40 naar 80 euro)
die paar keer dat je er komt...... gewoon gokken..... is veel goedkoper dan een roetfilter die na 1 jaar verstopt is

Ik WIL helemaal niet een stad in egaal welke
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: duitse milieusticker

Bericht door slopelrijder »

Even inhaken op de link van roberto, daar lees ik (een van de laatste regeltjes en tussen haakjes) dat het geldt voor alle(professionele) bestuurders.....als ik het dus goed lees dus alleen beroepstransport zoals taxi's, vrachtwagenchauffeurs en koeriers....dus gewone niet beroeps zouden dus wel met hun "roetblik" de stad in mogen....

klopt die gedachtengang of niet?
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: duitse milieusticker

Bericht door vw_camper »

In welke Euro categorie valt een T4 van 2002, is die Euro 2 of ouder?
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: duitse milieusticker

Bericht door Pascal-141 »

vw_camper schreef:In welke Euro categorie valt een T4 van 2002, is die Euro 2 of ouder?
EURO 3 (oranje umweltsticker)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: duitse milieusticker

Bericht door vw_camper »

Hoi Pascal,

Bedankt. Dan zit ik in Nederland nog goed met mijn 2002 T4 als de wet al doorgaat in de vorm zoals hij nu is.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Roberto
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2009, 19:13

Re: duitse milieusticker

Bericht door Roberto »

slopelrijder schreef:Even inhaken op de link van roberto, daar lees ik (een van de laatste regeltjes en tussen haakjes) dat het geldt voor alle(professionele) bestuurders.....als ik het dus goed lees dus alleen beroepstransport zoals taxi's, vrachtwagenchauffeurs en koeriers....dus gewone niet beroeps zouden dus wel met hun "roetblik" de stad in mogen....

klopt die gedachtengang of niet?
Nee helaas niet, dan het niet tussen haakjes staan. Daarbij gaat het niet om de bestuurder maar om het voertuig :groteogen
Plaats reactie