Mijn spanrol is kapot gedraaid en daardoor is de multiriem er vanaf gelopen.
Voordat ik onderdelen ben gaan halen heb ik meteen de kilometerstand van de distributieriem bekeken en deze is over 15 duizend km. ook aan vervanging toe... dus deze ook meteen maar vervangen... dus.
Nu zat er aardig wat olie tegen het blok aan de riemenkant die dus behoorlijk nat en zwart was.
Ik ben dus ook meteen van plan de nokkenas-keerring en de krukas-keerring preventief te vervangen.
Kom ik dus bij de dealer en toon hem het kenteken en het chassisnummer, krijg ik dit te horen;
Ik heb 2 (!?) distributieriemen op mijn AAB motor lopen. Dus ik heb 2 complete sets besteld.
Ik dacht dat ik maar 1 distributieriem en 1 multisnaar had... ik bedoel.. ik heb geen airco, geen toeters of bellen.. gewoon een 2.4D.. maar goed..

Verder krijg ik vaak te horen en te lezen dat er een speciale tool moet zijn om de reparatie uit te kunnen voeren. Echter kan ik in het forum niet zoeken op 2.4D ,dus krijg ik eigenlijk alleen de tips en trucs voor het distributieverhaal van TDI´s te zien... en daar kan ik niet zoveel mee denk ik.
Nu weet ik toevallig dat de meesten hier heeeeeeel handig zijn

Mijn vraag is dus of er mensen zijn die mij tips kunnen geven over waar ik op moet letten.. het is voor mij ook voor het eerst dat ik dit ga doen namelijk.. eens moet de eerste keer zijn,

Alvast bedankt luitjes!!