Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

boordcomputer

vragen over de T4
Plaats reactie
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

boordcomputer

Bericht door Leo45 »

In de golf van de baas heb ik zo'n mooie boordcomputer die van alles en nog wat aangeeft ondermeer verbruik, buitentemperatuur etc etc.
Dat schermpje heb ik dus niet in mijn nieuwe bus maar ik vind het wel mooi.
Is het mogelijk dat nog te installeren of moet het alleen geactiveerd worden??
Ik neem aan dat in ieder geval de ruitenwisser hendel vervangen moet worden maar is er meer??

Leo45
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Dan heb je een MFA tellerunit nodig met kabelboom, hendel met aansturing voor door je boordcomputer te bladeren (ook met kabelboom)

Je kunt alles zo omzetten en eventuele extra accecoires laten vervallen (abs e.d.) door bedrading aan massa te leggen ivm voorkomen valse meldingen.

René
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Dat is dus een hele nieuwe tellerunit of alleen dat displaytje middenin?
De kabelboom begrijp ik en dat hendel ook maar als het een complete tellerunit wordt dan is dat wel erg veel voor een beetje extra uitlezing.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ik weet niet of het e.e.a. over te zetten/los te leveren is. Denk dat losse tellerunit makkelijker is, hoewel daar steeds meer vraag naar komt.

René
Gebruikersavatar
Kauf
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mar 2007, 17:31
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Kauf »

ik heb in mijn bus het zelfde gedaan. Ik heb via ebay een tellerunit gekocht, en een mfa-ruitenwissel-hendel.

De tellerunit was geen probleem, deze was zo over te zetten, twee stekkers omzetten en klaar.

De draadboom voor de mfa-hendel heb ik zelf gemaakt, dit stelt weinig voor; 3 draadjes trekken. Deze draden sluit je aan op de groene stekker welke achterin je tellerunit gaat. Mocht je de precieze pin-nummers willen weten moet je het maar even zeggen.

Als laatste heb ik een buitentemperatuursensor gekocht, welke ook aangesloten moet worden op die groene stekker. Met de temperatuurmeter heb ik nog het probleem dat deze altijd nog het probleem dat deze 6gr te veel aan geeft. Iemand hier nog een idee hoe ik dat makkelijk goed kan krijgen?

Verder moet je natuurlijk je KM stand laten aanpassen, want deze zit in de tellerunit zelf opgeslagen. Hiervoor zijn genoeg bedrijfjes te vinden; tik maar in op google ofzo!
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi Leo, en ...heb je een nieuwe bus . Weer een camper?
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Jawel een 2002 CC met compactdak en TDI een hele nieuwe ervaring.
Binnenkort zal ik mijn foto even updaten

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Transivan
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:11
Locatie: Belgische Kempen

Bericht door Transivan »

MFA tellerunit >>> hard to get (voor de moment) :muur
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

display los overzetten kan niet, wel een complete tellerunit. Ze zijn er in twee uitvoeringen: kleine display (MFA) met alleen brandstof gebruik e.d. of grote(FIS) en dan worden alle waarschuwingen in display aangegeven en niet als lampje.
(zoals remvloeistof niveau, handrem aangetrokken, koelvl.st.niveau, oliedruk, olie niveau enz.) :toppie
Groet, Oskar.
Plaats reactie