Enfin. nog steeds niet aan de reservewielen-ophanging begonnen. Wel zit er nu een rij bodembeschermingsplaten onder, zo'n beetje van bumper tot bumper, 4mm aluminium op stalen beugels. Heeft me de afgelopen vijf weken alle vrije uurtjes gekost maar dan heb je ook wat (o:
Minder enthousiast ben ik over de draaischijf voor de bestuurdersstoel die een paar dagen geleden binnenkwam. Op aanraden eindeloos gezocht naar een Sportscraft, uiteindelijk gevonden in Duitsland voor een slordige 180E. Vriendinnetje nam het pakketje aan en brak zo'n beetje haar rug... 22kg!
Grote goedheid, dat ding is zwaarder als de stoel en de sokkel bij elkaar...
Enfin, toch maar aan de slag gegaan, maar prompt bleek er niets te passen. Uiteindelijk paste het geval na twee middagen gedoe, toen inmiddels de tweede accu verwijderd was, een flink deel uit de achterzijde van de draaischijf was geslepen vanwege de ophanging van de toch altijd handige back-to-back-stoel optie, de twee zijkanten van de sokkel een centimeter aan weerszijden waren afgeslepen, de schroefdraden van alle gaten in de draaischijf opnieuw waren getapt (geen idee wat ze daarmee hadden uitgehaald maar je draaide de bouten er stuk voor stuk in aan gort, kwam ook veel materiaal met de tap mee naar buiten) en de gaten van de schuifslee waren uitgeboord. Toch bleek dat uitboren niet genoeg want de sledes klemmen nog steeds op de koppen van de bouten en de stoel schuift als een aambeeld op een houten vloer. De gaten in de draaischijf zitten gewoon vele millimeters uit positie /o:
Vervolgens blijkt ook nog de hoogte van het geheel dusdanig te zijn toegenomen dat mijn knieën tegen het stuur zitten en mijn kruin tegen het dak. Ik zou graag nog een eindje naar achter willen maar daar is geen mogelijkheid toe...
Overigens ben ik ook zeer onder de indruk van de plaating van de voorste twee inbusjes waar de stoel mee op sokkel of draaischijf zit. Welke uitzendkracht heeft dat verzonnen zeg... enfin, in een poging om de schuifsleeen verder te laten schuiven daar wat eindnokjes van verwijderd, schuifslee was helaas niet onder de indruk, behalve toen ik de zaak omkeerde en alle kogeltjes eruit kwamen rollen (o:
Dus waarschijnlijk ben ik binnenkort ook op zoek naar een nieuwe stoel, al doet ie 't nu nog prima
Ik heb alles maar weer in oude staat teruggebracht en ga hier eens een poosje op mediteren. Er is een kans dat ik slijptol en lasapparaat ga hanteren om van sokkel, schijf en stoel 1 passend object te wrochten, er is ook een kans dat ik het hele ding als anker voor de boot ga inzetten.
Hopelijk binnenkort wat optimistischer berichten van deze zijde
Groet, Bart