Hallo,
We hebben onze bus nu een tijdje en zijn er zeer tevreden mee.
Natuurlijk heeft hij nog een paar puntjes die nog opgelost gaan worden zoals de km teller die standaard 20 km/h teveel
aangeeft, en niet terug valt op het stop pennetje (andere teller wordt via dit forum aangeschaft)
Ik heb nog een vraag over de temperatuur, als we rond de 110 rijden komt de temperatuur meter niet eens tot de helft,
en zodra we uitvoegen of af moeten remmen zakt de temp al snel tot een kwart. is dit normaal, kan dit ook aan de
teller unit liggen of is de thermostaat stuk/verwijderd? de kachel wordt wel heet.
Tevens ligt er steeds een beetje koelwater op de rechterkant onder de bus, wat voor lekkage kan dit zijn?
Ik vul hem overigens wel steeds bij dus temperatuur schommeling kan niet aan onvoldoende vloeistof liggen denk ik.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Temperatuur 2,4D
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Temperatuur 2,4D
Dat de temperatuur geen 90° aangeeft , kan meerdere oorzaken hebben ... temperatuursensor , km teller unit , thermostaat , enz Dat kan best eens nagekeken worden .
Maar als je koelwaterlekkage hebt aan de rechterkant van de auto , dan zou ik daar wel mee oppassen , want daar zit de waterpomp . Als die het begeeft , dan is de kans héél groot dat ook de distributieriem overvliegt , met dure kosten tot gevolg . Dat kan het einde van je motor betekenen ...
Als de waterpomp lekt = niet uitstellen , meteen vervangen (en daar hoort de distributieriem en spanrollen dan ook bij) . Dan kost het je enkele honderden euro's (afhankelijk waar je het laat repareren , kan dat zomaar tussen 400 en 1000eur liggen) , maar je riem afspringt , dan heb je veel meer kosten aan je broek ...
Maar als je koelwaterlekkage hebt aan de rechterkant van de auto , dan zou ik daar wel mee oppassen , want daar zit de waterpomp . Als die het begeeft , dan is de kans héél groot dat ook de distributieriem overvliegt , met dure kosten tot gevolg . Dat kan het einde van je motor betekenen ...
Als de waterpomp lekt = niet uitstellen , meteen vervangen (en daar hoort de distributieriem en spanrollen dan ook bij) . Dan kost het je enkele honderden euro's (afhankelijk waar je het laat repareren , kan dat zomaar tussen 400 en 1000eur liggen) , maar je riem afspringt , dan heb je veel meer kosten aan je broek ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Temperatuur 2,4D
helemaal gelijk Pascal
maar als ik lees dat en km teller en temp meter niet goed werken , denk ik aan verkeerd klokkenspel
maar als ik lees dat en km teller en temp meter niet goed werken , denk ik aan verkeerd klokkenspel
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Temperatuur 2,4D
bij aanschaf van mijn bus gaven zowel benzinemeter als temperatuurmeter te weinig - mijn garagist heeft "het klokkenspel" gedemonteerd en ergens iets gesoudeerd, sindsdien werken de tellers beter - ook bij mijn 2.4D blijft de temperatuurmeter doorgaans onder het midden hangen, pas bij het echte klimwerk zal ie daar boven stijgen. Je verhaal lijkt me dus niet abnormaal.
Lekkages van koelvloeistof daarentegen... Pascal heeft groot gelijk, meteen nakijken.
Lekkage van olie daarentegen... tja, ik heb me ermee verzoend dat ie niet meer zal lekken als er geen olie meer in zit
Lekkages van koelvloeistof daarentegen... Pascal heeft groot gelijk, meteen nakijken.
Lekkage van olie daarentegen... tja, ik heb me ermee verzoend dat ie niet meer zal lekken als er geen olie meer in zit
Re: Temperatuur 2,4D
Wat is de rechterkant?? Ikzelf vind dat de rechterkant de chauffeurskant is. Ik sta dan dus voor de bus. Aan die kant zit aan de "rechter" achterzijde van het blok een hardplastic flens. Die wil nog wel eens een barst vertonen of de O-ring waarmee de flens wordt afgedicht lekt.Waterpomp zit aan bijrijderszijde. Aan de linker voorkant van het blok zit nog een plastic flens. Ook daar wil het wel eens lekken bij de 2.4 D. Bij mijn bus lekt de koppakking per maand 1 koffiebekertje koelwater naar buiten. Er komt geen water in de cylinders. Elke maand een bekertje nieuwe koelvloeistof erin en rijden maar. Dit is al 15 jaar zo. Goed bekijken dus die lekkage en dan besluiten of er iets moet gebeuren.
Herman744
Herman744
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Temperatuur 2,4D
de rechterkant is de passagierskant ... Aan die zijde zit ook de motor , de versnellingsbak zit aan de linkse kant (bestuurderskant)Herman744 schreef:Wat is de rechterkant?? Ikzelf vind dat de rechterkant de chauffeurskant is.
Herman744
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 04 nov 2015, 21:19
Re: Temperatuur 2,4D
Rechts is idd bijrijderkant. Bij auto's spreek je altijd in de rijrichting.