Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

keuring RDW

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Hans Syncro
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 nov 2015, 20:16
Locatie: Maasbracht

keuring RDW

Bericht door Hans Syncro »

Vandaag RDW-keuring gehad om de TDI motor en 4WD omgekeurd te krijgen. Bleek dat dit helemaal niet nodig was. Cilinderaantal is niet veranderd en de vermogensverandering is binnen hun grens gebleven. Omdat wij het graag ook op ons kenteken veranderd wilde hebben....hebben ze nu alles wel erg grondig aangepakt en ons grijze kenteken ook maar gelijk op persoonskenteken gezet en we kregen er 3 zitplaatsen bij. Iets wat voor ons als een kadootje van sinterklaas over kwam. Dit had met de leeftijd en indeling te maken. Was een lange zit bij de RDW maar dubbel en dik de moeite waard. Nu wachten op ons nieuwe kenteken zodat we kentekenplaten kunnen gaan bestellen... :werkaanT4 :jumpklap
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Re: keuring RDW

Bericht door jones »

heb je een ombouw van 2wd naar 4wd gedaan? dat hoefde dan eigenlijk niet bij de rdw aangegeven te worden?
begrijp ik het zo goed?
vind ik wel interessant, zit daar ook over te denken
Hans Syncro
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 nov 2015, 20:16
Locatie: Maasbracht

Re: keuring RDW

Bericht door Hans Syncro »

Inderdaad , van 2WD naar 4 WD hoef niet gekeurd te worden , en motor wissel van 2.4 D 5 cilinder naar 2.5 TDI 5 cilinder 88 pk
hoefde ook niet omdat het verschil niet meer dan 20 % was.
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Re: keuring RDW

Bericht door jones »

ok das bijzonder goed nieuws dan!
heb je ook fotos van de ombouw enzo?
misschien project topic aanmaken, denk dat veel mensen dat wel interessant vinden.
ik ben iig bijzonder nieuwsgierig
Hans Syncro
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 nov 2015, 20:16
Locatie: Maasbracht

Re: keuring RDW

Bericht door Hans Syncro »

Ja , het was een grijs kastenwagen in 2008 omgebouwd naar camper, nu omgebouwd naar 4wd en wordt nu ook op geel gezet , begin volgende week met verder in en op bouwen.
Moet nu wachten op een nieuw kenteken en kenteken platen.
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: keuring RDW

Bericht door bart seinwezen »

Goh, dat is een interessant weetje... ik heb ook net de ombouw achter de rug en was al van plan eens met de heren RDW te gaan bellen... toch wonderlijk, want op het kenteken van de donor stond syncro nadrukkelijk vermeld...
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: keuring RDW

Bericht door bart seinwezen »

Enne, wat kost dat nou, zo'n RDWkeuring?
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: keuring RDW

Bericht door J vd Pal »

Dat staat op de site. Ik heb binnenkort een afspraak om van 4 naar 6 zitplaatsen te gaan in mijn T4. Dat gaan we doen met een origineel tussenbankje. De kosten van de RDW keuring zijn €55,=, keuring wordt omschreven als "aanpassing voertuig".
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Hans Syncro
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 nov 2015, 20:16
Locatie: Maasbracht

Re: keuring RDW

Bericht door Hans Syncro »

De prijs van de keuring kan afwijken , bij ons werd op de site inderdaad 55 euro ,maar bij de balie 82 euro . Ligt dus helemaal
aan de keuring die ze op dat moment doen .
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: keuring RDW

Bericht door J vd Pal »

Dank voor de waarschuwing Hans. Wat was de uitleg van de RDW hierover? Wel raar dat dat niet duidelijk wordt aangegeven.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: keuring RDW

Bericht door Hanssyncro »

bart seinwezen schreef:Goh, dat is een interessant weetje... ik heb ook net de ombouw achter de rug en was al van plan eens met de heren RDW te gaan bellen... toch wonderlijk, want op het kenteken van de donor stond syncro nadrukkelijk vermeld...
Wij reden al jaren rond met een TDI motor erin terwijl op ons kenteken nog altijd 2.4 D stond. Vaak, als je onderdelen ergens wilt bestellen, vragen ze naar je kenteken en het werd er niet gemakkelijker op. Nu we ook omgebouwd hebben naar 4WD hebben bewust gekozen zowel de 2.5 TDI als de 4WD op kenteken te laten zetten om deze onnodige gesprekken te voorkomen bij een dealer of andere zaken waar je spul voor je auto kunt kopen omdat het volgens hun niet zou passen of hun systeem het weer eens niet weet of kent.

De keurmeester zei: "Het is niet verplicht om op kenteken te zetten! "

Wij hebben er dus voor gekozen dit wel te doen. Ook om de auto verkoopbaar te houden, mocht er iets gebeuren waardoor we 'm zouden moeten verkopen.

Ik/wij hopen dat je iets hebt aan deze info.

Succes

J vd Pal schreef:Dank voor de waarschuwing Hans. Wat was de uitleg van de RDW hierover? Wel raar dat dat niet duidelijk wordt aangegeven.
Wij hebben er niet naar gevraagd. Misschien had het wel te maken met dat onze bus officieel nog een grijs kentekenbus (met camperintertieur) was. Geen idee. Wij maken ons daar ook niet druk om, we zijn al lang blij dat ze zo vriendelijk en behulpzaam waren.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: keuring RDW

Bericht door matje86 »

een op de foon, een op de pc?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: keuring RDW

Bericht door Hanssyncro »

Ja, alleen is nu een van de 2 zijn vrouw en de ander is hijzelf. Wij kwamen hier ook later pas achter en dachten dat we samen in 1 account actief waren.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: keuring RDW

Bericht door matje86 »

die letters zijn ook zo klein he op een foon :jump
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: keuring RDW

Bericht door LAYCA »

Hanssyncro welkom (beter laat dan nooit)

Maar dit RDW feestje dit jaar juni ook gehad bij omdopen naar campeerbusje.
Ik moet zeggen dat dit best correct gebeurd.
Ik ben zeer goed geholpen kreeg zelfs diverse adviezen van de keurmeester.

Veel sucses met de verdere aanpassingen van je 2e verkering :bifun

Groetjes Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie