Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gebruikte T5 1.9 tdi handbak met 180.000 km kopen - mijn ervaring ...

vragen over de T5
Plaats reactie
dikkeberta
Contacteer:

Gebruikte T5 1.9 tdi handbak met 180.000 km kopen - mijn ervaring ...

Bericht door dikkeberta »

Voor wie ook van plan is een gebruikte te kopen, het zit niet altijd mee :zwaai

+ rijdt super lekker
- (in vergelijk met mijn vorige auto een audi a4 1.9 tdi) veel dure reparaties. Geen auto om gebruikt te kopen die effe makkelijk naar de 400 dkm gaat. :bonk

-------
Dank voor alle super toffe hulp op dit forum als er weer eens wat was. Heb ook veel op duitse forum geleerd, maar de smilies op WJW zijn top :ikrij
-------

gekocht bij 180 DKM - verkoop nu bij 280 DKM. 100 DKM mee gereden in 2,5 jaar. Onderhoud bij garage

:huilen reparaties :huilen

-nieuwe motor (hield er opeens mee op) teller op bij 250 dkm. wegenwacht heeft gecheckt, andere wegenwacht gecheckt, 2 garages gecheckt. iedereen een raadsel :muur :politie

-naast een nieuwe motor moest er ook een nieuwe versnellingsbak in. Die heeft het paar maanden volgehouden en dus van de week gerepareerd is :gif

-nieuwe startmotor :ie

-nieuwe koppelingsplaten

-nieuwe accu

-nieuw rem systeem , hij zat opeens vast

-nieuwe vooruit

-electronica sloten :winter

-schokdempers :jump

De APK komt er weer aan, er moet van alles gebeuren :winter :nuts :nuts , ik doe hem weg en ga iets leasen :wjw

geen idee wat eigenlijk. misschien een toyota hiace. :proost

---

Dikke Berta
http://surfdeal.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kompetent advies en laagste prijzen voor Ski's, Snowboards, Windsurfplanken en Stand Up Paddle Sportartikelen
fiddler

Re: Gebruikte T5 1.9 tdi handbak met 180.000 km kopen - mijn ervaring ...

Bericht door fiddler »

Wat een pech, hoop dat je je investeringen in die kar eruit krijgt .... NB heb zelf 4x een tweede hands bestelwagen gekocht, eerst een transit met nog 6 volt systeem, 2 jaar gehad en alleen fusees vernieuwen, luie degelijke kar en benzine slurper, de tweede transit personenbus daarna was 2 jaar oud en een ramp, daarna MBenz 708D diesel, na 3 jaar weggedaan, redelijk goeie kar. Nog effe een Nissan Urvan, en bij de volgende eigenaar ging de bak kapot. Daarna alleen nieuw; Toyota Hi Ace, 5 jaar probleemloos en goeie service van Louwman, toen T4 5 cylinder, 14 jaar gehad zonder echt veel problemen buiten de garantie periode, alleen de lak werd slecht, en nu een T5GP .... M.i. als je voor betrouwbaarheid bij een gebruikte bestelwagen gaat lijkt mij een T4 misschien beter, maar nadeel is vooral de miljeu zones voor de types van voor b.j. 2000 schat ik. Een Hi Ace of Renault Traffic etc is misschien een alternatief, maar ze rijden wel wat minder comfortabel. Maar zoiezo weet je nooit hoe een gebruikte bedrijfswagen is bereden en onderhouden; reden waarom ik de laatste jaren steeds voor een nieuwe ben gegaan. Grijs en op de zaak dus. NB sommigen hebben best geluk met een T5 ... sukses met zoeken -F
dikkeberta
Contacteer:

Bericht door dikkeberta »

hee dat bedoel ik: ik ga een nieuwe leasen . me bedrijfje is beetje gegroeid en ben er nu aan toe/ kan me veroorloven.
http://surfdeal.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kompetent advies en laagste prijzen voor Ski's, Snowboards, Windsurfplanken en Stand Up Paddle Sportartikelen
Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

dikkeberta schreef:Voor wie ook van plan is een gebruikte te kopen, het zit niet altijd mee :zwaai

+ rijdt super lekker
- (in vergelijk met mijn vorige auto een audi a4 1.9 tdi) veel dure reparaties. Geen auto om gebruikt te kopen die effe makkelijk naar de 400 dkm gaat. :bonk

-------
Dank voor alle super toffe hulp op dit forum als er weer eens wat was. Heb ook veel op duitse forum geleerd, maar de smilies op WJW zijn top :ikrij
-------

gekocht bij 180 DKM - verkoop nu bij 280 DKM. 100 DKM mee gereden in 2,5 jaar. Onderhoud bij garage

:huilen reparaties :huilen

-nieuwe motor (hield er opeens mee op) teller op bij 250 dkm. wegenwacht heeft gecheckt, andere wegenwacht gecheckt, 2 garages gecheckt. iedereen een raadsel :muur :politie

-naast een nieuwe motor moest er ook een nieuwe versnellingsbak in. Die heeft het paar maanden volgehouden en dus van de week gerepareerd is :gif

-nieuwe startmotor :ie

-nieuwe koppelingsplaten

-nieuwe accu

-nieuw rem systeem , hij zat opeens vast

-nieuwe vooruit

-electronica sloten :winter

-schokdempers :jump

De APK komt er weer aan, er moet van alles gebeuren :winter :nuts :nuts , ik doe hem weg en ga iets leasen :wjw

geen idee wat eigenlijk. misschien een toyota hiace. :proost

---

Dikke Berta
Die T5 van jou is waarschijnlijk bij de vorige eigenaar serieus misbruikt , want de 1.9TDI in de T5 is normaalgesproken een betrouwbare en probleemloze motor .
Mijn mening : een motor houd er niet zomaar ineens mee op , daar zit altijd een oorzaak achter . Bvb zonder koelwater gereden , of zonder olie ,of zo ... En hebben die garages dan ook de oorzaak gezocht van de kapotte motor ? Wat was er aan kapot gegaan ?

Als ik zo de defecten lees van jouw T5 (motor kapot , versnellingsbak kapot , koppeling vervangen ), en deze bij elkaar tel , dan kom ik tot de conclusie dat jouw T5 waarschijnlijk een pak meer kilometers gedraaid had , dan die 180.000 wat op de teller stond toen jij hem kocht.
Het gebeurd zo vaak , dat auto's aangeboden worden met teruggedraaide km-stand ...

De nieuwe Toyota Hiace : Dit is spijtiggenoeg geen Toyota meer , maar een Fiat Scudo ,waar Toyota zijn eigen logo opkleeft . Dus ook niet de gekende Toyota betrouwbaarheid . :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
fietsensloper

Bericht door fietsensloper »

Tja, dingen als schokdempers, remmen en een koppeling zijn niet zo heel raar bij deze km standen. Dat zijn gewoon dingen die vaak aan de beurt zijn tussen de 2 en de 3 ton. Maar als je dit spul vervangt kan dat weer net zo lang mee.
En een voorruit die kapot gaat door bijvoorbeeld een steen, dat kan natuurlijk ook altijd met een nieuwe auto gebeuren. Ook een accu is natuurlijk gewoon leeftijdsgebonden. Ook dit kun je verwachten met een wat oudere auto.
Dat van de motor blijft wel een vreemd verhaal hoor... Deze motoren staan toch wel bekend als het meest betrouwbaar...
En ja, de bak... Die van mij was inderdaad ook aan een revisie toe bij 285d km omdat er een lager los in het huis zat. Maar als je daar optijd bij bent valt de schade nog enigsinds mee.

Het is niet dat ik hier wat probeer goed te praten hoor, maar sommige dingen horen in mijn ogen gewoon onder het kopje onderhoud.

Maar ik snap ook wel dat je van zulke dingen snel flauw bent! Ik hoop dat je met je nieuwe auto wat meer geluk hebt, en natuurlijk wat minder kosten! :toppie
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
Plaats reactie