Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 camperombouw - dagelijks gebruik- verzekeringsprobleem !

vragen over de T4
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Bericht door laurens »

En hoe bepalen ze dan dat het niet recreatief is? Er wordt helemaal niet naar kilometerstanden gevraagd dus kunnen ze ook niet controlerenhoeveel je er mee rijdt. En dat zegt ook niet alles want in augustus ben ik met vakantie naar Roemenie geweest en had in 3 weken ook bijna 5000 km erbij.
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

Hoe kan er dan een probleem ontstaan als je hem wel dagelijks gebruikt?
Moet je dan bewijs overleggen dat hij om de dag stilstaat?
Stallings kosten overleggen?

Dus met een camper verzekering mag je niet dagelijks in je camper rijden?
Ook niet als je in de zomer op een camping staat?

Ik zou het gewoon niet melden en een camperverzekering afsluiten, je maakt het anders wel erg moeilijk voor jezelf.

Ik heb nog nooit gehoord van iemand die een schade niet vergoed kreeg omdat hij zijn camper niet recreatief gebruikte.
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Zo is het Fred, zo denk ik er ook over.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

Ik ben gewoon lid geworden van NKC en via hun verzekerd nu leker goedkoop en gratis taxatie en onbeperkt aantal kilometers per jaar


http://www.nkc.nl/

doe je voordeel er mee

groeten Rob

:jumpklap
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, onderstaande informatie kreeg ik via mijn mailbox n.a.v. de aanvraag van een roetfilter. Uw auto is voorzien van een dieselmotor, deze stoot bij gebruik roetdeeltjes uit die schadelijk zijn voor mens en milieu. De uitstoot van deze schadelijke roetdeeltjes kan aanzienlijk worden verminderd door de inbouw van een roetfilter. Naast een bijdrage aan een beter milieu levert een auto met roetfilter u waarschijnlijk een hogere inruilprijs op. Daarnaast bent u in positieve zin voorbereid op mogelijke veranderingen in wetgeving op het gebied van parkeren en belastingen. De overheid stimuleert momenteel de inbouw van zo'n roetfilter en biedt u hiervoor een subsidie. Uit de gegevens van de aanvraag blijkt dat wij helaas nog geen filter beschikbaar hebben voor uw type auto. Wij houden uw aanvraag in ons bestand en op het moment dat er voor uw auto wel een filter beschikbaar is, zullen wij u zo spoedig mogelijk telefonisch benaderen om een afspraak met u in te plannen voor het plaatsen van een gratis roetfilter.

Als u nog extra informatie wenst, kijk dan op http://www.gratisroetfilter.nl.

Het milieu dankt u alvast voor uw medewerking!




Met vriendelijke groet,
Het GratisRoetFilter Team
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Het gaat bij mij dus om een 102 pk tdi motor van 1999, dus een ACV motor en daar is nog geen roetfilter voor beschikbaar, zodra ik bericht krijg dat ie leverbaar is zet ik dat wel op de weetjewel site.

Gr Henk Peter.
jeroenz
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 mar 2007, 12:33
Locatie: amsterdam

Bericht door jeroenz »

Op de vraag hoe bepalen ze nou wat recreatief gebruik is en wat niet:
Als je een aanrijding hebt met je camper in de ochtendspits op de A10 op weg naar je werk. Dat valt onder de noemer woon-werk verkeer en zou dan niet gedekt zijn.
Ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt, maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen met camperverzekeringen.
Er komen ook steeds meer mensen die van grijs naar camperkenteken gaan.

allemaal bedankt voor de antwoorden.
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

oei, berichten verkeerd geplaatst zie ik , zal even bij het ander item plaatsen
Plaats reactie