Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koppelings pedaal weinig vrije ruimte
Koppelings pedaal weinig vrije ruimte
Goede dag een ieder
Ik ben hier nieuw en heb enkele vragen over mn T4
Ik heb een T4 BJ 1999 75 kw.
De koppeling ging heel zwaar slipte soms en trilde tijdens het optrekken.
Vorige week alles nieuw er in gezet 2 massa vliegwiel koppelingsplaten drukgroep en hydraulisch lager
Geheel ontlucht.
Nu vindt ik dat het pedaal diep ingetrapt moet worden om te ontkoppelen op 2 tot 4 cm na op bodem
En het trilt nog steeds tijdens het optrekken.
Hoort dit zo, en hoe is dit bij jullie transporters ??
De T 5 ontkoppeld al als ik de pedaal 5 cm intrapt.
Graag jullie reactie
Fred
Ik ben hier nieuw en heb enkele vragen over mn T4
Ik heb een T4 BJ 1999 75 kw.
De koppeling ging heel zwaar slipte soms en trilde tijdens het optrekken.
Vorige week alles nieuw er in gezet 2 massa vliegwiel koppelingsplaten drukgroep en hydraulisch lager
Geheel ontlucht.
Nu vindt ik dat het pedaal diep ingetrapt moet worden om te ontkoppelen op 2 tot 4 cm na op bodem
En het trilt nog steeds tijdens het optrekken.
Hoort dit zo, en hoe is dit bij jullie transporters ??
De T 5 ontkoppeld al als ik de pedaal 5 cm intrapt.
Graag jullie reactie
Fred
Laatst gewijzigd door Betec op 04 mei 2016, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pascal-141
- Berichten: 10966
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Koppelings pedaal weinig vrije ruimte
Nieuwe koppeling hoort lichtvoetig te gaan , en uiteraard trillingvrij .
Bij de meeste T4 moet je het koppelingspedaal inderdaad zo goed als volledig indrukken om volledig te ontkoppelen .
Je kan wel de koppeling nog eens extra ontluchten om zeker te zij dat alle lucht eruit uit , en uiteraard zowel boven en onder ontluchten.
Bij de meeste T4 moet je het koppelingspedaal inderdaad zo goed als volledig indrukken om volledig te ontkoppelen .
Je kan wel de koppeling nog eens extra ontluchten om zeker te zij dat alle lucht eruit uit , en uiteraard zowel boven en onder ontluchten.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Koppelings pedaal weinig vrije ruimte
Dank voor de reactie
Enig idee wat het trillen kan zijn hij deed dit bij de versleten koppeling en nu nog.
Overigens als ik meer gas geef en de koppeling langzaam op laat komen is het trillen nihil.
Gr
Fred
Enig idee wat het trillen kan zijn hij deed dit bij de versleten koppeling en nu nog.
Overigens als ik meer gas geef en de koppeling langzaam op laat komen is het trillen nihil.
Gr
Fred
- Multivan Generation
- Berichten: 34534
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Koppelings pedaal weinig vrije ruimte
Kan motorsteun/hydrolager of brandstofpomp timing die niet 100% staat.
Kijk ook naar de trillingsdemper op krukas.
En wissel de voorbanden eens om met de achterbanden.
Heeft je bus ABS? Zo ja, dan de ABS-ringen op aandrijfassen controleren..
Kijk ook naar de trillingsdemper op krukas.
En wissel de voorbanden eens om met de achterbanden.
Heeft je bus ABS? Zo ja, dan de ABS-ringen op aandrijfassen controleren..
- Pascal-141
- Berichten: 10966
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Koppelings pedaal weinig vrije ruimte
Als je trillen bedoeld bij het vertrekken , dan zullen het de motorsteunen zijn ...Betec schreef:Dank voor de reactie
Enig idee wat het trillen kan zijn hij deed dit bij de versleten koppeling en nu nog.
Overigens als ik meer gas geef en de koppeling langzaam op laat komen is het trillen nihil.
Gr
Fred
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Koppelings pedaal weinig vrije ruimte
Inderdaad alleen bij het vertrekken
Voorruit en achteruit , zodra hij rolt is het weg
Fred
Voorruit en achteruit , zodra hij rolt is het weg
Fred
- Pascal-141
- Berichten: 10966
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Koppelings pedaal weinig vrije ruimte
Yep , typisch voor motor en bak steun die aan vervanging toe zijnBetec schreef:Inderdaad alleen bij het vertrekken
Voorruit en achteruit , zodra hij rolt is het weg
Fred
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Koppelings pedaal weinig vrije ruimte
Zojuist er even onder gekropen
De staat van de Linker en rechtersteun kan ik zo niet zien
Maar achter/onder de steun die aan de bak vastzit
Daarvan is het rubber droog en gescheurd.
Is het advies daarmee beginnen of kan alleen deze het probleen niet veroorzaken?
Btw het koppelingscilindertje achter de pedaal laat zich nog redelijk verstellen 5 a 7 mm zitten een soort slobgaten in cilinder zo ver mogelijk naar voren gebracht dit zorgt ervoor dat de pedaal aanzienlijk hoger ontkoppelt.
het was helemaal onderin nu in de bovenste helft.
Gr
Fred
De staat van de Linker en rechtersteun kan ik zo niet zien
Maar achter/onder de steun die aan de bak vastzit
Daarvan is het rubber droog en gescheurd.
Is het advies daarmee beginnen of kan alleen deze het probleen niet veroorzaken?
Btw het koppelingscilindertje achter de pedaal laat zich nog redelijk verstellen 5 a 7 mm zitten een soort slobgaten in cilinder zo ver mogelijk naar voren gebracht dit zorgt ervoor dat de pedaal aanzienlijk hoger ontkoppelt.
het was helemaal onderin nu in de bovenste helft.
Gr
Fred
- Pascal-141
- Berichten: 10966
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Koppelings pedaal weinig vrije ruimte
als je er onder gaat liggen , dan zie je inderdaad de linkse en rechtse steunen niet , die zitten namelijk vanboven , als je de motorkap opent zie je ze zitten.Betec schreef:Zojuist er even onder gekropen
De staat van de Linker en rechtersteun kan ik zo niet zien
Maar achter/onder de steun die aan de bak vastzit
Daarvan is het rubber droog en gescheurd.
Is het advies daarmee beginnen of kan alleen deze het probleen niet veroorzaken?
Btw het koppelingscilindertje achter de pedaal laat zich nog redelijk verstellen 5 a 7 mm zitten een soort slobgaten in cilinder zo ver mogelijk naar voren gebracht dit zorgt ervoor dat de pedaal aanzienlijk hoger ontkoppelt.
het was helemaal onderin nu in de bovenste helft.
Gr
Fred

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper