Goedemorgen,
Gisteren heb ik ontdekt dat de middenkachel nog maar 1 warmte stand kent, WARM. De regeling van de hoeveelheid lucht werkt prima. De regeling van de temperatuur werkt electronisch en ik heb niet kunnen ontdekken waar het klepje zit wat de hoeveelheid warme koelvloeitof naar de middenkachel regelt. Wie kan mij verder helpen?
Bedankt!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Temperatuur middenkachel niet te regelen (2002 California)
Temperatuur middenkachel niet te regelen (2002 California)
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Temperatuur middenkachel niet te regelen (2002 California)
Heb ik ook, er zit een duty-cycle geregelde klep in de buurt van je rembekrachtiger. Helemaal tegen het schutbord. Deze zit waarschijnlijk vast. Is een gekend probleem. Een tikje kan soelaas bieden maar als je het echt in orde wilt zul je die moeten vervangen. Persoonlijk vind ik het niet de moeite waard. De aanzuig van deze verwarming zit vanvoor in de instapbak aan je schuifdeur, dus deze op koud zetten haalt toch geen frisse buitenlucht naar binnen. Gewoon als je extra verwarming nodig hebt 'swinters op je dash aanzetten. Wat je misschien wel nadelig gaat vinden is dat er toch enigszins wat warmte langs daar in je auto komt ook al staat die blazer niet aan.
Re: Temperatuur middenkachel niet te regelen (2002 California)
Bedankt voor de reactie, die duty-cycle geregeld klep, is dat deze http://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N172_(Zus ... etauscher)
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Temperatuur middenkachel niet te regelen (2002 California)
Yep. Dat issem.
Ik weet niet hoe goed je Duits is. Maar in die tekst staat dus vooral.
In stroomloze toestand is de klep open. Het zou dus kunnen dat er een draadbreuk is maar in 99% van de gevallen zit de klep vast.
De klep is ook niet te demonteren zonder schade want als je het deksel eraf trekt, trek je de stroomdraden van de magneetspoel.
Ik weet niet hoe goed je Duits is. Maar in die tekst staat dus vooral.
In stroomloze toestand is de klep open. Het zou dus kunnen dat er een draadbreuk is maar in 99% van de gevallen zit de klep vast.
De klep is ook niet te demonteren zonder schade want als je het deksel eraf trekt, trek je de stroomdraden van de magneetspoel.