Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T4 camper project :-)

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
bjveen
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 jul 2016, 14:30

VW T4 camper project :-)

Bericht door bjveen »

allo,

Ik ben met een projectje bezig om van een oud (1991) T4 camper herinterichten. Momenteel is de camper leeg op de plastic wandpanelen na.

Ik ben opzoek naar wat advies, mijn plan was als volgt

1) Camper deel, achter de voorstel geheel strippen tot op de carrosserie, vloerplaat multiplex erin en dan weer opbouwen naar mijn smaak. Goede keus of plastic zijpanelen laten zitten ivm dwe makkelijke afwerking

2) Het blijkt dat de achterklep niet ver genoeg open kan, Het lijkt te liggen de dat achterklep net tegen het hoogdak aankomt. Enig idee hoe dit makkelijk is op te lossen ? klein strookje uit bovenste rand van de achterdeur slijpen ?

3) Electra is handig vooral 220V maar is een huishoud accu op 12 v altijd zin vol ? Op de meeste camperplekken of campings is gewoon 220V is dat niet veel handiger om aan te sluiten ?

alvast bedankt voor jullie advies

Bart
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: VW T4 camper project :-)

Bericht door wilko »

Wellicht kun je wat foto's plaatsen van de huidige situatie. Een plaatje zegt zoveel meer dan woorden.
:tiwwp
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: VW T4 camper project :-)

Bericht door wilko »

bjveen schreef: 3) Electra is handig vooral 220V maar is een huishoud accu op 12 v altijd zin vol ? Op de meeste camperplekken of campings is gewoon 220V is dat niet veel handiger om aan te sluiten ?
voor wat betreft 3.
Een huishoud accu heeft als voordeel dat je ook vrij kunt camperen. Wij hebben een California en daarbij draait de koelbox alleen op 12 volt. Tijdens het rijden wordt de huishoud accu opgeladen en doordat wij op het dak een zonnepaneel hebben hoeven wij nooit stroom op een camping. Als je een koelkast hebt die ook op gas kan draaien of je altijd in de buurt van 220 volt staat heb je inderdaad geen aparte 12 volt installatie nodig en kun je vaak met een simpele omvormer van 220 naar 12 volt weltoe.

Hangt dus van jouw situatie af.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: VW T4 camper project :-)

Bericht door chv »

Huishoud accu zinvol?
Wat dacht je van je koelkast tijdens het rijden?
En als je ziet wat sommige campings rekenen voor een dagje 220 volt, daar word je niet vrolijk van.
Bovendien heb je vaak meer keuze op een camping als je geen plaats met stroom aansluiting nodig hebt.
En inderdaad de vrijheid om vrij te kamperen, of ergens een dagje te staan.
Alleen als we ergens langer dan 4 dagen blijven gebruiken we stroom van de camping, tenzij de stroom inbegrepen in de prijs is.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
bjveen
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 jul 2016, 14:30

Re: VW T4 camper project :-)

Bericht door bjveen »

Hallo,

Ik hoop dat het zo lukt met de foto,maar hier de achterklep foto

https://www.flickr.com/photos/133306835 ... res/BR573S

Bart
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: VW T4 camper project :-)

Bericht door Hanz »

Ik zou niet in mijn achterklep gaan slijpen. Controleer eerst eens goed of het dak wel juist gemonteerd zit. In de achterkant van het dak zit een uitsparing om ruimte te maken voor de achterklep als die omhoog staat. Die uitsparing is op jouw foto goed te zien dus in principe zou dit moeten passen. Zeker als het een origineel Westfalia hoogdak is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: VW T4 camper project :-)

Bericht door J vd Pal »

Die huishoud accu's heb je in Frankrijk snel terugverdind. Op Corsica vroegen de campinghouders tussen €3,50 en €5,00 per dag voor 220V, lijkt veel maar toen ik zag wat iedereen meesleepte naar de camping snapte ik het wel, koelkasten, ovens, verlichting boven de kampeerplaats, feestverlichting die 24 uur bleef branden en nog veel meer. Daarmee trek je heel wat electriciteit. Voor ons niet nodig dus geen 220, koelkastje doet het een paar dagen op de huishoud accu en voordat die leeg is zijn we weer verder aan het trekken.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie