Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2din in T5 ''06

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

2din in T5 ''06

Bericht door Dirkndh »

Hallo Weet je wellers,

Ik ben bezig met muziek in m'n bus te leggen maar kan maar ik kom er niet uit met de radio.
In mijn vorige auto zat een RNS 510, geweldige dingen maar peperduur...
Wat is nog meer een goede 2-Din radio voor het oude model dashboard van de T5 ( bj 2006 )
Veel radio's die je tegen komt zijn voor de multivans of het nieuwe bredere dashboard.

Iemand ervaringen of aanbevelingen? Wellicht interessant om een chinees type te nemen?

Mvg,
Dirk
Gebruikersavatar
chrisjemol
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
Locatie: G-town

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door chrisjemol »

ik heb er 1 van budgetnavi.nl inzitten
ziet er goed uit en werkt super
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door t-vierder »

Keuze genoeg in dubbelDIN. Mijn auto is van 2008, dus waarschijnlijk zelfde dashboard. Past allemaal, geen probleem met inbouw. Ik heb wel meteen met DAB+ genomen. Daar heb je dan wel een DAB antenne voor nodig. Mijn antenne is een gecombineerde DAB en FM. Werkt perfect.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door Dirkndh »

t-vierder schreef:Keuze genoeg in dubbelDIN. Mijn auto is van 2008, dus waarschijnlijk zelfde dashboard. Past allemaal, geen probleem met inbouw. Ik heb wel meteen met DAB+ genomen. Daar heb je dan wel een DAB antenne voor nodig. Mijn antenne is een gecombineerde DAB en FM. Werkt perfect.
De meeste DubbelDIN die ik tegen kom hebben lipjes aan de zijkant zitten om hem vast te schroeven in het dashboard.
Die kan ik in ieder geval nergens kwijt in m'n dashboard, of haal je die er gewoon af?
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door t-vierder »

Oei, dat weet ik niet. De mijne heeft dat niet. Heb ik nooit gezien ook. De mijne heeft het aloude systeem zoals enkeldin al jaren heeft. Een omhulsel waar je de waarvan je de lipjes kunt verbuigen. Daarna schuif je radio erin en klikt hem vast.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
chrisjemol
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
Locatie: G-town

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door chrisjemol »

idd zijn de meeste met een metalen inzetrek met lipjes die je verbuigt zodat hij blijft hangen. dan doe je de radio erin en heb je een afdekraampje erom heen

degene van budgetnavi die ik heb (en vast wel meer) zien eruit zoals de ori radio, dus de radio zelf vult het hele gat van de dubbel din, geen afdekraampjes.

ik zou zelf voor een radio zoals optie 2 gaan, dus zonder afdekraampje, dan is je scherm ook mooi groter
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door Dirkndh »

En wat voor type hebben jullie er dan inzitten?
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door t-vierder »

De mijne is een Kenwood DDX5015DAB.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
chrisjemol
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
Locatie: G-town

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door chrisjemol »

xtron radio (welk type weet ik eigenlijk niet, maar zijn niet zo duur en werken prima)
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door Dirkndh »

chrisjemol schreef:xtron radio (welk type weet ik eigenlijk niet, maar zijn niet zo duur en werken prima)
Ik heb even zitten zoeken maar budgetnavi.nl haalt zijn radio's ook uit china.

https://www.budgetnavi.nl/product/volks ... ie-wvw702/
https://www.aliexpress.com/item/XTRONS- ... a9bef43aed

Exact de zelfde radio's alleen het scheelt bijna de helft van de prijs :groteogen
En hij is bij Budgetnavi nog wel in de aanbieding :bifun
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door Oviivo »

Je hebt toch een bus uit 2006? Dan heb je CAN bus 1.6 en niet 2.0. Die radio gaat dan (goed) niet werken. :bonk

Verder over de prijs; vergeet even niet transport, invoerrechten, BTW en inklaringskosten. Of je moet door de Douane kunnen glippen.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door t-vierder »

Oviivo schreef:Je hebt toch een bus uit 2006? Dan heb je CAN bus 1.6 en niet 2.0. Die radio gaat dan (goed) niet werken. :bonk
Kun je dat nader uitleggen?
Ik heb met de mijne uit 2008 geen problemen. Of geldt dat niet voor mijn type radio?
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door Dirkndh »

Oviivo schreef:Je hebt toch een bus uit 2006? Dan heb je CAN bus 1.6 en niet 2.0. Die radio gaat dan (goed) niet werken. :bonk

Verder over de prijs; vergeet even niet transport, invoerrechten, BTW en inklaringskosten. Of je moet door de Douane kunnen glippen.
Dit type gaat ook niet passen in het dashboard maar ik kwam de radio toevallig tegen en dacht, die komt me bekend voor!

Aliexpress heeft tegenwoordig schijnbaar ook magazijnen in Duitsland en Groot Brittannië waardoor je deze dingen omzeilt.
Verder weet ik het fijne er ook niet van.

Maar hoe zit het verder dan met de cambus?
Heb m'n bus nog niet zo lang dus ben er nog niet zo in thuis.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door Oviivo »

t-vierder schreef:
Oviivo schreef:Je hebt toch een bus uit 2006? Dan heb je CAN bus 1.6 en niet 2.0. Die radio gaat dan (goed) niet werken. :bonk
Kun je dat nader uitleggen?
Ik heb met de mijne uit 2008 geen problemen. Of geldt dat niet voor mijn type radio?
De omschreven functies zoals PDC, climate control pictogrammen e.d. in beeld werken niet bij 1.6. Stuurbediening en pijltjes in je tellerklok zullen ook niet werken. Er zijn wel omzetters, maar of die op deze radio goed werken is maar de vraag.

Basisfuncties zoals radio zal waarschijnlijk wel goed werken.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door freek »

Accessoire-stand zal met de geleverde canbus-module ook niet werken en dat is ook wel een gemis: motor uit = radio uit. Dat kan je omzeilen door een draad te trekken vanaf de zekeringenkast vanaf een zekering die de accesoirestand kent
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie