Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 gestolen

vragen over de T5
Plaats reactie
jabeto
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2007, 22:21
Locatie: winterswijk

T5 gestolen

Bericht door jabeto »

goedenavond
het busje van mijn zwager is onlangs gestolen.
hij stond gewoon voor de deur geparkeerd.
nu vraag ik me af hoe kunnen ze dat zo geruisloos doen
je hebt immers geen sleutels
groet jan
t4 for ever
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: T5 gestolen

Bericht door otzie »

wat vaak gebeurd is het volgende:

1.ze een bus op het oog hebben
2. lopen een keer langs en maken een foto van chassisnummer (bij de voorruit zichtbaar rechts onderin)
3. er word op basis van het chassis-nummer een sleutel besteld (in nederland willen ze graag je autopapieren zien, maar weet niet hoe dit in andere landen gaat/ geregeld is)
4. de sleutel van de betreffende auto/bus is in bezit, deze past in alle sloten (mits ze naderhand niet een/meerdere sloten hebben veranderd),
met deze sleutel kunnen de deuren worden opengemaakt, en de auto in contact gezet worden, starten gaat niet omdat de electronica de sleutel niet herkend
5. een laptop, met een odb-kabel (programmeer-kabel) zorgt ervoor dat de "nieuwe" sleutel ingeleerd kan worden en weg is de bus..

er zijn een aantal oplossingen, deze zijn meerdere keren besproken op het forum,

meest gebruikte/effectieve zijn:

- sticker/plastic aan binnenzijde van de ruit chassisnummer afdekken, de goedkoopste optie
- versnellingsbak-slot plaatsen deze werkt helemaal mechanisch kost wel rond de 5 a 600.- incl inbouw
- kunt ook de odb/programmeerstekker op een andere plek neerhangen, of een hangslotje om de stekker
- ook meer "aparte" opties zijn besproken

- otzie -
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T5 gestolen

Bericht door robertTREBOR »

Ik heb bovenstaand al jaren terug als TIP hier geschreven.

Tja en het trieste van alles is dat VW er niets aan doet en de dieven easy hun slag kunnen slaan.
Al zouden ze de OBD ingang met een pincode beveiligen ofzoiets.
Of een stevige stalen klep die de OBD stekker bedekt en alleen open kan als de motor draait.

Helaas is alles nog hetzelfde en is het stelen van een transporter binnen 30 sec. makkelijk te doen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie