Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Minder motorgeluid bij monteren plastic motorbeschermingsplaat ipv type van staal?
Re: Minder motorgeluid bij monteren plastic motorbeschermingsplaat ipv type van staal?
De geluidswinst zonder carterplaat is omdat er minder plaatwerk is dat resoneert op de motortrillingen. Een paar lappen bitumen op de carterplaat plakken is bijna net zo heilzaam.
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Re: Minder motorgeluid bij monteren plastic motorbeschermingsplaat ipv type van staal?
Bij de mijne zat er bij aanschaf geen kap onder. Vond ik toch een beetje eng om alle redenen die hierboven genoemd worden.
Ik heb zo'n plastic ding gekocht, kostte iets van 45 euro. Het is wel een vrij slap ding en paste ook niet echt plug en play, maar omdat het plastic zacht is kun je makkelijk wat aanpassen. Nu rondom op 7 punten vast hangt het redelijk en biedt in elk geval basale bescherming.
Verschil in geluid heb ik niet waargenomen.
Ik heb zo'n plastic ding gekocht, kostte iets van 45 euro. Het is wel een vrij slap ding en paste ook niet echt plug en play, maar omdat het plastic zacht is kun je makkelijk wat aanpassen. Nu rondom op 7 punten vast hangt het redelijk en biedt in elk geval basale bescherming.
Verschil in geluid heb ik niet waargenomen.
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
- Multivan Generation
- Contacteer:
-
En, uit ervaring, dat scheelt veel geluid.
Hou er wel rekening mee dat de voorkuipen er bij groot onderhoud wel uitmoeten.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--