Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aankoop advies westfalia t5
Re: Aankoop advies westfalia t5
De 6 traps automaat is geen probleembak.
Hangt van bestuurder en onderhoud af.
Dsg is ook een prima bak.
Ook die heeft onderhoud nodig.
Wat vind je zelf lekkerder rijden?
Hangt van bestuurder en onderhoud af.
Dsg is ook een prima bak.
Ook die heeft onderhoud nodig.
Wat vind je zelf lekkerder rijden?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 mei 2017, 07:51
Re: Aankoop advies westfalia t5
Vorige reactie iets te snel.
Eind 2013 nieuwe motor en 2015 nieuwe dsg
door VW dealer in Duitsland.
Eind 2013 nieuwe motor en 2015 nieuwe dsg
door VW dealer in Duitsland.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 mei 2017, 07:51
Re: Aankoop advies westfalia t5
Vorige reactie iets te snel.
Eind 2013 nieuwe motor en 2015 nieuwe dsg
door VW dealer in Duitsland.
Eind 2013 nieuwe motor en 2015 nieuwe dsg
door VW dealer in Duitsland.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 mei 2017, 07:51
Re: Aankoop advies westfalia t5
Vond automaat 2.5 absoluut niet slecht. Volgend verkoper is dat een 7-traps?, moet waarschijnlijk 6-traps zijn. Moest wel warm worden, maar daarna behoorlijk vloeiend.
De dsg van de 70.000 km bus was super, merkte je nauwelijks dat die schakelde. Is wel 10.000 km te laat met oliebeurt.
De andere nog niet gereden.
Heb overigens nog een proefrit gemaakt
met een andere 180 pk dsg uit 2009, en
die schakelde ronduit beroerd.
De dsg van de 70.000 km bus was super, merkte je nauwelijks dat die schakelde. Is wel 10.000 km te laat met oliebeurt.
De andere nog niet gereden.
Heb overigens nog een proefrit gemaakt
met een andere 180 pk dsg uit 2009, en
die schakelde ronduit beroerd.
Re: Aankoop advies westfalia t5
Als de verkoper zegt 7 traps weet hij het verschil niet tussen DSG en gewone automaat ( Tiptronic genoemd soms.) of hijCrosswagon schreef: ↑21 mei 2017, 23:13 Vond automaat 2.5 absoluut niet slecht. Volgend verkoper is dat een 7-traps?, moet waarschijnlijk 6-traps zijn. Moest wel warm worden, maar daarna behoorlijk vloeiend.
De dsg van de 70.000 km bus was super, merkte je nauwelijks dat die schakelde. Is wel 10.000 km te laat met oliebeurt.
De andere nog niet gereden.
Heb overigens nog een proefrit gemaakt
met een andere 180 pk dsg uit 2009, en
die schakelde ronduit beroerd.
vertelt je een fabeltje.
De automaat is ook niet echt slecht van de T5,maar vereist onderhoud en goed gebruik.
Een DSG uit 2009 lijkt me sterk,die werd pas in 2010 op VW bedrijfswagens gemonteerd.
En wat Jordy zegt,het staat en valt met onderhoud.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Re: Aankoop advies westfalia t5
Jammer dat de voorbeelden die je noemt ook bussen zijn die hun onderhoud niet (op tijd) krijgen.
Weet je zeker dat je zo'n bus wilt kopen?
Weet je zeker dat je zo'n bus wilt kopen?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Ralph Bakker
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: Aankoop advies westfalia t5
Wil je de mijne hebben dan?Panadero schreef: ↑21 mei 2017, 22:40NIET alle 180 pk's veroorzaken bij voorbaat problemen!Ralph Bakker schreef: ↑21 mei 2017, 20:50 Zal het ook nog maar een keer zeggen. Van alle 180pk afblijven. Bezorgen je alleen maar ellende
Als je portemonnee je lief is dan scheer ik ze allemaal over 1 kam gewoon vanaf blijven en een 140pk model zoeken.
Re: Aankoop advies westfalia t5
Nee dank je wel, ik heb een prima 180pk model (hoewel, inmiddels getuned naar 220pk). Olieverbruik blijft nihil. Ik begrijp je reactie als je een slechte treft.Ralph Bakker schreef: ↑22 mei 2017, 20:10Wil je de mijne hebben dan?Panadero schreef: ↑21 mei 2017, 22:40NIET alle 180 pk's veroorzaken bij voorbaat problemen!Ralph Bakker schreef: ↑21 mei 2017, 20:50 Zal het ook nog maar een keer zeggen. Van alle 180pk afblijven. Bezorgen je alleen maar ellende
Als je portemonnee je lief is dan scheer ik ze allemaal over 1 kam gewoon vanaf blijven en een 140pk model zoeken.
T6.1 California Coast 4M
- Ralph Bakker
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: Aankoop advies westfalia t5
Hier ook naar meer als 200 pk getuned. Ben toch benieuwd welk typenummer op je egrkoeler staat. En kmstandPanadero schreef: ↑22 mei 2017, 22:49Nee dank je wel, ik heb een prima 180pk model (hoewel, inmiddels getuned naar 220pk). Olieverbruik blijft nihil. Ik begrijp je reactie als je een slechte treft.Ralph Bakker schreef: ↑22 mei 2017, 20:10Wil je de mijne hebben dan?
Als je portemonnee je lief is dan scheer ik ze allemaal over 1 kam gewoon vanaf blijven en een 140pk model zoeken.
Re: Aankoop advies westfalia t5
Ralph Bakker schreef: ↑22 mei 2017, 23:40Hier ook naar meer als 200 pk getuned. Ben toch benieuwd welk typenummer op je egrkoeler staat. En kmstandPanadero schreef: ↑22 mei 2017, 22:49Nee dank je wel, ik heb een prima 180pk model (hoewel, inmiddels getuned naar 220pk). Olieverbruik blijft nihil. Ik begrijp je reactie als je een slechte treft.Ralph Bakker schreef: ↑22 mei 2017, 20:10
Wil je de mijne hebben dan?
Als je portemonnee je lief is dan scheer ik ze allemaal over 1 kam gewoon vanaf blijven en een 140pk model zoeken.
Als dit de EGR-koeler is (voorzijde motor) dan lijkt het een A, niet best dus. Ik zag op youtube een filmpje waarbij men achter de motor bezig is om een EGR te vervangen (https://www.youtube.com/watch?v=O0AhVX-CefY), vandaar mijn twijfel.
Wel weer vreemd dat dit een 2013 model is, terwijl mijn auto van 2010 is, ik zag dit pas toen ik vanmiddag de foto maakte. Wie weet is boel al eens vervangen bij de vorige eigenaar. Ik hoop dat ik daar nog achter kan komen bij de dealer.
Auto gekocht in 2015 met 80K op de teller, getuned bij 100K en momenteel 120K.
Op zoek naar meer informatie over het olieprobleem kwam ik op dit forum de draad tegen met je doorgezaagde EGR-koeler. Het lijkt wel of vroeg of laat alle 180pk motoren door deze "tijdbom" aan de beurt zijn, hiermee begrijp ik je reactie op mijn opmerking.
Misschien mijn geluk dat ik (net) op tijd de auto heb laten tunen, waarbij de EGR klep softwarematig dichtgestuurd is. Ik hoop dat dit voldoende is om uit de problemen te blijven, of moet de afdichting beter hardware matig zijn middels plaatjes?
T6.1 California Coast 4M