Begin dit jaar een revisiemotor in mijn California laten lepelen, afgebroken krukaspoelie oude motor was de dader.....
Helemaal blij en met een goed gevoel weer de weg op, kusje wordt niet jonger (wel leuker) en ik rij er Eke dag in. Afgelopen week voor de APK, geen probleem dacht ik, net een 'nieuwe' motor, bij mijn weten geen problemen defecten dus ingeleverd....
Zelfde dag, bus is goed alleen niet door de roetmeting (advies: even lekker schoonrijden, hogere toeren dan normaal) en slangetjes remleidingen droog (ouderdom) dus vervangen. Dat viel mee, 'schoonrijden' dus en volgende dag laten afmelden...
Volgende dag: garage, 'euhm wij zagen een riempje dat aan het slijten is, wij gaan op onderzoek uit'. Ik dacht: 'raar, net 'nieuwe motor' nieuwe distributieset, hoe kan dat?!?! Twee dagen later: 'er lijkt speling op het asje van de brandstofpomp te zitten waardoor de boel afslijt, wordt waarschijnlijk de brandstofpomp vervangen...'

Voor de goede orde: bij het plaatsen van de revisiemotor is de oude brandstofpomp overgezet. Kan het zojuist ontdekte euvel te maken hebben met het overzetten, evt. niet goed monteren o.i.d? Pomp is waarschijnlijk 230.000 km oud. Of heb ik te maken met een flink gevalletje dikke pech??
Enig idee naar wat voor kostenplaatje ik nu (weer) zou aankijken in het geval van een nieuwe brandstofpomp? Alvast bedankt.