Zo weer wat adviesen gehad en weer even aan de slag.
Héé beste Henk 1, ik heb de storing verbeterd, ja dat klinkt nog niet goed maar nu met het draaien branden de dasboard lampje goed en het starten is ook geen probleem.
Door wat tips van forum leden ben ik met de T5 verder gekomen.
Maar heb toch de lipjes van het kapje af moeten snijden om niet het stuur er ook nog af te moeten halen.
WV maakt de wagen best wel zo dat je dingen onnodig moeilijk kan repareren, ja snap het ook wel weer want zij moeten ook geld verdienen.
Plaats wat foto's om te laten zien hoe je bij het contactslot kan komen, en wat ik heb kunnen doen.
Stuurkolom kapjes van elkaar halen.
Bij de hendel om de stuur te stellen zit aan de linkerkant een schroef, die moet je er eerst uit halen.
Zie foto:
Dan met een niet te smalle schroevendraaier de kapjes van elkaar draaien zie foto:
Nog even extra als het slot gedemonteerd moet worden dan moet er een stalen draadje door het gaatje wat is aan gegeven, het stalendraadje moet 1,2 millimeter dik, en ongeveer 14 cm lang zijn, en gaat door het hele slot, dat moet om het slot te borgen, anders volg een onherstelbare beschadiging op volgens: Slotcilinder uit- en Inbouwen Opdrachtnr. ElsePro: 39957 blad 2.
Op een van de foto's is te zien, omdat ik daar met witte lijntjes nep lipjes heb gemaakt.
Als je het bovenste stuurkolom kapje hebt los gemaakt zie je op de onderste kapje twee schroeven zitten, handig met een magnetische bit er uit te halen.
Hoe je het stuur ook draait je krijgt het onderste kapje niet los of je moet het stuur er afhalen.
Ik heb het anders gedaan, heb de lipjes van het kapje afgesneden, later de kapjes weer in elkaar klikken en vast zetten met de schroef onder, dat kan ook.
Toen ben ik met een klauw hamer voorzichtig tegen het slot gaan tikken tijdwijl de dasboardlampjes zwak branden en tot lichten ze gewoon op, toen opnieuw de sleutel langzaam gedraaid en weer branden de lampjes zwak, toen ben ik de Multi stekker gaan bewegen en ja de lampjes branden normaal weer de sleutel gaan draaien en weer branden de lampjes normaal, toen weer de stekker bewogen en de lampjes branden weer zwak, toe de stekker er helemaal af gehaald en met vuil- oxideoplossende, vocht verdrijvende, verzorgende contact spry in gespoten van het merk GRIFFON.
En nu branden de lampjes steeds normaal, van morgen op nieuw getest.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.