Ik heb een Syncro op het oog die geen sperdifferentieel heeft.
Kan iemand me zeggen of dat achteraf nog nog in te bouwen is, en zo ja hoeveel werk dat is?
![fun :werkaanT4](./images/smilies/t4workinprogress.gif)
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
+1raf_construct schreef: ↑30 okt 2018, 22:35 Ik heb hem destijds achteraf ingebouwd, maar in de zes jaar dat ik mijn bus heb, heb ik de sper nog nooit gebruikt. En ja ik ga ermee het veld in, ik heb hem dan ook voor landbouwgebruik.
Tenzij je al ooit in de situatie hebt gezeten dat je met goede banden nog steeds een sper mist, zou ik de extra kost er niet voor doen.
Investeer sowieso eerst in banden, ophanging en zorg dat je aandrijflijn in orde is...
Als je nu een mooie camper hebt zonder syncro, laat dat dan geen reden zijn om aan iets anders te denken..raf_construct schreef: ↑01 nov 2018, 14:34 Als je een mooie syncro vindt zonder sper, laat dat dan geen reden zijn om 'm niet te kopen.
Tussen nodig en willen hebben zit niet zo veel verschil. Ik bedoel een auto heeft geen 200 pk nodig maar....heeft geen leren bekleding nodig maar... ik vind het gewoon wel tof dat het eropzit. Mooi panel in de cockpit met het sper logo siert mooi ;-))raf_construct schreef: ↑01 nov 2018, 14:34
Begrijp me niet verkeerd, ik wou er ook altijd een sper op. Nu ik een sper heb, vraag ik me af waarom.![]()
Als je een mooie syncro vindt zonder sper, laat dat dan geen reden zijn om 'm niet te kopen.
Mijn sycro heeft een lange overbrenging voor de 3 tm 5 versnelling. Vanuit de fabriek.Multivan Generation schreef: ↑01 nov 2018, 19:16
En de korte overbrengingsverhoudingen gaan je wellicht storen als je veel kilometers op de snelweg wegtikt..![]()
Ja , meerdere zelfs .