Als je de stopklep/magneetklep op de brandstofpomp bedoeld,
dan kan ik je zeggen dat dit steeds meer gaat voorkomen,
door veroudering van bedrading. Ik weet zo al 5 mensen die het gehad hebben.
Zeker als dit systeem/bedrading gebruikt is voor anti-diefstal maatregel en mensen er 12V doorheen sturen.
Door de motorcomputer(bij een TDI) wordt er namelijk geen 12V maar rond de maximaal 10V richting die magneetklep gestuurd.
Haal je motor beschermbak onder de auto weg.
Iets hoger als het motorcarter zit er aan de voorzijde een messing-kleurige beugel gemonteerd met 3 of 4 stekkers.
Haal de grootste van de 3/4 stekkers los en haal ook de draad los die op de stopklep zit.
Zet je multimeter op Ohm-meten en meet op het uiteinde van de draad en op de pin die in de stekker zit met dezelfde kleur draad en je weet een boel meer.
Het kan ook zijn, bij oudere TDI's dat de brandstofpomp 2 stekkers heeft in plaats van een grote.
Dan moet je even kijken welke stekker je van de 2 moet hebben.
Maar er zit ook nog een soort van stopklep (smoorklep) bij de
latere TDI's op de EGR.
Die wordt aangestuurd als je de motor uit wilt zetten,
de klep wordt dan dicht gestuurd en de lucht-toevoer wordt langzaam dicht gemaakt, waardoor de motor mooier afslaat.
Dat is de zwarte klep waar een slangetje op zit.
Dus ik ga er van uit dat je die klep bij de brandstofpomp bedoeld,
maar voor de volledigheid heb ik de andere optie als extra informatie er bij genoemd.
Misschien heb je wat aan de informatie..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...